close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 740: Voeding (denk ik) te laag waardoor gasrelais niet goed schakelen

Bouwjaar: 1985, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.3 carburateur

Beste,

Gisteren heb ik een LPG installatie ingebouwd in mijn 740 (carburateur). Doet het goed, alleen is er 1 probleem. Hij wil niet starten als ik
de schakelaar op LPG heb staan. Als ik eerst start op benzine en daarna overschakel (uiteraard na de carb leeg te hebben gereden) naar
gas, dan rijdt ie prima. Schakelaar heeft overigens een ingebouwd veiligheidsrelais.

Zet je een extra + direct van de accu op de gasrelais, dan start ie ook. Ook als je startpilot gebruikt.
Dus ik dacht dat de voeding op de relais niet helemaal 12V is en heb even de spanning gemeten op de contactgeschakelde +. Deze is
11,6V. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? En wat kun je eraan doen?

Zou eventueel wel een extra relais kunnen plaatsen die direct + van de accu pakt en schakelt met de contactgeschakelde +, maar dat
geeft weer zoveel rotzooi in de auto.

Alvast bedankt!


Gr. Maarten

PS: Gemeten waarde van accu is 12,3V

Geplaatst door

Maarten1980 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mengsel op gas waarschijnlijk niet goed , maar moet je deze installatie niet weg zetten op benzine , en dan starten op benzine en daarna pas overschakelen op gas?

kaleido 1 6875
badge vip badge

12 jaar

[quote=kaleido 1]Mengsel op gas waarschijnlijk niet goed , maar moet je deze installatie niet weg zetten op benzine , en dan starten op benzine en daarna pas overschakelen op gas?[/quote]
Het mengsel is wel goed. Het is afgesteld op een CO2 meetapparaat. Een oldtimer met carburateur op lpg start je vaak direct op gas. Ik heb meerdere oldtimers gehad op lpg en die startten altijd op
gas. Alleen injectie (volgens mij ook niet allemaal) start eerst op benzine en daarna schakelt deze over op gas.

Maarten1980 0

12 jaar

heb je een carburatur met autom choke.?

en start je 740 warm wel op lpg of zelfde probleem.

320 0

12 jaar

Gasmengstuk onder of boven de chokeklep

kaleido 1 6875
badge vip badge

12 jaar

Beste,

Het probleem is opgelost! De geschakelde + blijkt weg te vallen als ik start. Nu heb ik de + gewoon aan de bobine vastgemaakt (wat ze normaal altijd doen).
Bedankt voor de reacties!

Gr Maarten

Maarten1980 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 740 of stel zelf een nieuwe vraag.