Volvo 740: krukaspoelie los maken ! iemand tips ?

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Diesel, Motorcode: D24T

ik ben al een tijdje bezig aan het proberen de krukaspoelie los te
ik ben met een luchtcompressor en een luchtsleutel op 8 bar,
met wb40 de boel ingespoten maar hij komt niet los
het enige wat gebeurt is dat het blok ook mee draait
die moet toch ook op 1 of andere manier ook te blokeren zijn
iemand tips ?

chrisbelgie

Geplaatst door chrisbelgie (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 740? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

chrisbelgie (0), 11 jaar geleden

ook met dit speciale stuk gereedschap krijg ik de bout niet los

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Is dat een soort slagtrekker? nooit gezien ...leuk dingetje.

Allereerst links of rechts draaiend !!
Ten tweede luchtdruk op minimaal 10 bar, dus opschroeven dat ding.
ten derde, startmotor eruit halen en starterkrans blokkeren.

succes !!

Volvo-Specialist (0) PRO, 11 jaar geleden

Er is speciaal gereedschap om de krukaspoelie tegen te houden, en dan een dop en een wringijzer en een pijp van 1,5 meter en dan moet dat lukken !!

De bout moet wel VAST zitten !!

Ruud10657 (0) PRO, 11 jaar geleden

Waarom moet hij eraf? Lekker keerring? Voor de distributieriem hoef je alleen de 4 imbussen eruit te halen bij mijn weten.
Ik zet er een lang wringijzet met dop op en start dan (alléén met spie-poulies doen!!!). Het wringijzer neemt een aanloopje en en volgt een klap, is lomp maar gaat normaal alijd los na een paar keer ;).

asx (0) PRO, 11 jaar geleden

inderdaad speciaal gereedschap(eventueel relf maken) en lange buizen; zitten banglijk vast ik meen 42 kg

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Dat blokkeren doe je met een stuk gereedschap wat zich vastzet in de pouley. De inbusboutjes moeten los maar ook de centrale bout . ! Blokkeren bij de starterkrans lijkt mij te kwetsbaar.
Groeten.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

P.S. de bout moet vervangen worden. en vergeet de waterpomp niet als het om het vervangen van de distributie gaat. Succes.

chrisbelgie (0), 11 jaar geleden

is inderdaad voor het vervangen van de distributie
waterpomp zat bij het paket

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Let er op dat je hetzelfde krijgt . Maten van pomppouley en lengte van de riem kunnen varieren.
Is de bout al los ??????

harnak (0), 11 jaar geleden

ik heb er in de jaren 90 2 gehad waarvan de krukas doormidden brak, dus ik hoop voor je dat een oude volvo monteur nog reageerd om dit te voorkomen.

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

krukas doormidden? zal me een sterk boutje geweest zijn :D

check

Beste antwoord, geplaatst door slayer1981 (0) PRO, 11 jaar geleden

Ff de brander op de kop van de bout.

chrisbelgie (0), 11 jaar geleden

het is gelukt brander er op en los was die

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Duurde even. haha

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 740 of stel zelf een nieuwe vraag.