Volvo 240: volvo 240 polar

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 240 BF

Hallo,

Ik rijdt in een Volvo 240 Polar uit 1993 met een b motor. Fantastische auto, inmiddels 370.000 km op gas gereden, (bijna) probleemloos. Laatste tijd last van schudden bij stationair lopen, ene keer erger dan andere keer en op lpg en benzine is het gelijk. Bougies, bougiekabels, rotor, verdeelkap vervangen. Stappenmotor, gasklep en luchtmassameter gereinigd, niets hielp. Volgens monteur is de motor goed maar ik vind het irritant. Kleppen zijn nog niet uitgesteld, er is geen olieverbruik of andere signalen. Heeft iemand een suggestie, een vriend van mij heeft dezelfde auto met een b 200 f die loopt veel mooier!

andre37

Geplaatst door andre37 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 240? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

rensk001 (0) PRO, 14 jaar geleden

Misschien valse lucht langs de inlaatspruitstukpakking?

andre37 (0), 14 jaar geleden

Bedankt, ik dacht het niet maar ga vanavond even controleren.

andre37 (0), 14 jaar geleden

Spruitstuk lekt niet, ik keek ook nog naar vacuumslangen; niets te zien. Wie heeft er goede raad?

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Andre, meet de compressie eens. Het lijkt mij dat er kleppen zijn die aan het eind van hun stel mogelijkheid zijn. Is dit nog het eigen Volvo blok ??? Onder de stoters zitten stelplaatjes. Succes.

andre37 (0), 14 jaar geleden

De kleppen zijn nog te stellen, maar compressie meten is natuurlijk een optie. Hoewel de auto ruim voldoende trekkracht heeft weet je maar nooit. Bedankt.

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

De plaatjes zitten net zo als bij de oude vw maar ik weet nog van die kunststof ringetjes om de klepsteel om het systeem stil te krijgen. De vering van die ringetjes zal er nu wel uit zijn. Kijk of die ringetjes nog wat doen i.v.m de te meten speling.

Herman BMW (0) PRO, 14 jaar geleden

brandstofdrukregelaar op je brandstofrail niet lek toevallig.
controleren d.m.v. met draaiende motor het vacuumslangetje vlakbij de aansluiting te houden en kijken of er brandstof word mee gezogen.

andre37 (0), 14 jaar geleden

De auto loopt op lpg, is die brandstofdrukregelaar dan wel van toepassing? Overigens doet hij het op benzine ook, maar wel iets minder.

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Andre ook al draait de motor op gas ,het benzine-systeem blijft in werking alleen de verstuivers blijven gesloten!!!! Op het eind van de verstuiver-rail zit die drukregelaar. Knijp het slangetje dicht met een zelfknijpende tang en voel of er verschil is. Kleppen zijn al gesteld? Groeten.

andre37 (0), 14 jaar geleden

De kleppen zijn ong. 7000 km terug gesteld door volvo monteur; volgens hem moet de kop nog 50.000 á 60.000 km mee kunnen. Ik zal bij de eerstvolgende gelegenheid het slangetje dichtknijpen, zou hij dan even beter moeten gaan lopen wanneer de drukregelaar kapot is?

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Of haal het slangetje los bij de regelaar en dicht het sl. af met een schroef of spijker en ga rijden. Het vacuum van het spruitstuk verlaagt de benzinedruk bij stationaire loop met een half bar.Je komt ook voedrtuigen tegen die zonder vacuum verbinding rijden.Succes.

andre37 (0), 14 jaar geleden

ik ga het straks proberen en zal mij weer melden!

andre37 (0), 13 jaar geleden

Geen lekkage bij de drukregelaar, zal toch naar de compressie moeten gaan kijken!

andre37 (0), 13 jaar geleden

Inmiddels weer een aantal maanden verder; compressie gemeten: 4x ruim 11! Op benzine is de auto slechter gaan lopen, stationair doen niet alle cilinders helemaal mee, en rookt/stinkt de auto. nog iemand suggesties of de mogelijkheid om eens mee te kijken? 2 zien meer dan 1. Bedankt, André.

VOMD (0) PRO, 13 jaar geleden

kom maar een keer naar dordrecht

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.