Deze Volvo klinkt alsof hij op 3 poten loopt.
Koud > loopt rond boven de 3000 toeren daar onder is het net alsof hij op 3 potenloopt
Naarmaten deze warm word gaat het steeds beter en verlegt het probleem zich steeds lager in toerental maar onder 1500 blijft het probleem.
Gechecked: compressie gemeten= 4 x 12 bar,toeren val gemeten, klepspeling, nieuwe bougies, kabels, verdeelkap.
het vreemde is dat ik er ook niet echt achter kom welke cilinder e.v.t. niet meedoet.
Daarom zeg ik klinkt als op 3 poten want er is niets wat er op wijst dat hij echt op 3 poten loopt.
Benzine of gas is exact het zelfde, maakt geen verschil.
Er valt goed mee te rijden, maar het opwarmen en stationair lopen is hinderlijk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Valse lucht? Heb je een infrarood temperatuurmeter dan weet je zo welke cilinder er niet goed meedoet als je per cilinder de temp van het uitlaatspruitstuk meet.
Hans
Ik vermoed een lekke spruitstukpakking. Met draaiende motor wat WD40 oid spuiten op de plaats van de pakking. Als de motor gelijk anders gaat lopen weet je het wel.
Hee ja zijn goede tips, een optie die ik even over het hoofd had gezien.
Gaan ik straks even testen
Bedankt
Net even gekeken met lekzoekspray en WD40 maar helemaal geen lek kunnen vinden.
ook met infrarood temperatuurmeter maar is een beetje moeilijk meten omdat in en uitlaat dicht op elkaar zitten maar geen grote verschillen gezien.
temp zenders doen nog wel eens vreemd,nok sensor geeft ook een dergelijk beeld.
Als je valse lucht zou hebben is het HC ook te hoog. Al eens de scope erop gehad? Probeer eens de bougies krapper te zetten.
Een 440 uit 1995 op lpg dat zal best een hoop kilometers geven. Het zou toch heel goed in de kleppen kunnen zitten. Lektest al gedaan?
Injektoren laten testen op opbrengst(alle 4 gelijke hoeveelheid)+event. ultrasoon reinigen.Suc6 Peter
Ferry geeft aan dat op benzine en lpg hetzelfde is, dus ik denk dat injectoren niet de oorzaak kunen zijn.
de slangetjes van de map sensor al gecontroleerd want in 1 daarvan zit een vernauwing en kan weleens vuil in gaan zitten maar in principe heb je dan een ander probleem als jij nu hebt. en heb je een elektrische stelmotor voor je stationair regeling of heb je een omloopluchtklep miss dat daar iets mis mee is.
gr.herman
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar