Beste forumleden,
Sinds vorig jaar ben ik in het bezit van een 945 luxury line (Kleur: blackberry pearl metallic, met vol leder, houten dashboard, geïntergreerde antenne in achterruit, spoiler achter, headset in hoofdsteun, automaat, honderek, automatische airco etc etc) lpi uit 1996. Super mooie auto om te zien. Eigenlijk veel ellende met de auto gehad sinds het laatste half jaar en nu loopt de auto helemaal niet meer en ik weet niet wat ik nu moetCry
Een half jaar geleden begon de auto te stotteren op gas en op een gegeven moment liep de auto niet meer op gas. In september is dit euvel verholpen door een nieuwe gastank met nieuwe pomp en computertje te installeren, totale kosten ongeveer 1200 euro. De oude pomp bleek kapot en dat was nog zo'n geïntergreerd geheel. Probleem voorlopig opgelost.
Tot oktober dan. Toen begon de auto weer slecht op gas te lopen en ook op benzine. Het begon met het slecht stationair lopen (tussen de 400 en 900 toeren), vervolgens begon het optrekken / wegrijden te stotteren en haperen. Het gas liet het eerst afweten en vervolgens de benzine. Tanken zijn beide gevuld. Ook tijdens het rijden en tussenaccelereren stotterde en haperde de auto op benzine en op gas.
Afspraak gemaakt bij de garage. Goede garage, goede monteur. Hij heeft eea bekeken en ook de plaastelijke gasspecialist. De gasspecialist gaf aan dat het gasgedeelte valse lucht kreeg en dat daar eea vervangen moest worden en dat het benzinegedeelte waarschijnlijk te maken had met een slechte ontsteking. Dit heeft de garage compleet vervangen. Ook zijn de kleppen gesteld en nog wat zaken. Het probleem is daarmee niet opgelost. Mijn garage is toen naar de regionale Volvo specialist geweest en ze zijn er samen 3 uur mee bezig geweest om te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn. Een andere vacuümpomp geprobeerd en ook iets met de massa. Ik ben geen techneut dus ken de termen niet. Beide gaven geen oplossing.
De garage heeft aangegeven dat hij nu alles geprobeerd heeft wat logischerwijs het probleem zou moeten oplossen.
Ook de Volvo specialist heeft geen kant en klare oplossing meer voor handen. Mijn garage heeft aangeven dat het de bombine kán zijn. Als het dat niet is, mogelijk de computer en als het dat niet is.........zeg het maar.
Zoals je kunt lezen ben ik een beetje ten einde raad. Herkent iemand dit probleem? en kan hij of zij een mogelijke oplossing bieden?
Vorig jaar december heb ik de auto gekocht voor 4750 euro. Afgelopen jaar tot nu toe G3 gasinstallatie vervangen, schijven, blokken, klauwen rondom, riemen, grote en kleine beurt etc. Totaal zo'n dikke 2000 euro aan kosten gehad. Daar zitten de kosten voor het huidige probleem nog niet bij. Hoe ver moet je gaan? Blijft het bij de onsteking en bombine of wordt het weer 1000 euro duurder? Ik twijfel of ik de auto weg zal doen, eventueel in onderdelen of toch moet laten repareren.
Graag jullie mening en tips.
Alvast bedankt.
Groet,
Eric
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb een vraag over jou gassysteem heb jij op je inlaatspruitstuk die paarse of witte gasinjectoren zitten?
zo ja deze kun je controleren op lekkage d.m.v auto op contact zetten en je injectoren 1 voor 1 is een bekertje
met water te doen als het gaat borrelen is hij lek.
Motor slaat dan weliswaar ook slecht aan.
wat ook vaker stuk gaat is je brandstofdrukregelaar die zit op je brandstofrail van je benzine deze kunnen gaan
lekken waardoor er benzine in je inlaatspruitstuk komt en de motor als het ware 2 brandstoffen krijgt en in gaat houden.
Controleer ook alle pakkingen zoals spruitstukpakkingen en vacuumslangen op scheurtjes en/of dichtzitten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar