ik heb een s 80 turbo automaat, als je de automaat in zn achteruit zet en meer gas geeft in plaats van licht gas en laten rollen dan gaat de bak schokken en met stoten achteruit,stop ik dan en ga opnieuw achteruit met weinig gas te geven dan blijft de bak normaal doen,weet iemand wat dat is en wat eraan te doen is? groet rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou de bak eens goed spoelen en een software update doen.
dat kan ik zo gauw mogelijk laten doen idd,met vooruit schakelen in al zn versnellingen schakelt de bak helemaal perfect
11 jaar
Wat is de onderhoudshistorie van de automaat ?
En hoe ziet de olie eruit ?
Welke kilometerstand heeft de auto ?
Natuurlijk kan je gelijk gaan spoelen
Voordat je een reparatie of onderhoud doet beoordeel je toch of de reparatie/onderhoud zinvol zal zijn ? of zie ik dat verkeerd
weet nog niet zoveel van de s 80,het is mn eerste,moet ook even zoeken naar de peilstop van de automaat,rijd helemaal oke,alleen soms met teveel gas dat horten en stoten achteruit,ik ga morgen langs de garage om de bak te spoelen,is dat veel werk?
11 jaar
bak is gespoeld en de olie was aardig vervuild, bak schakeld goed in zn vooruit versnellingen maar zn achteruit is niet veel verbeterd. er is mij verteld door volvo dat de achteruit mechanisch is . klopt dat en als ik het hierbij laat, geen revisie dat het geen kwaad kan?
10 jaar
Alle versnellingen worden bediend door magneet kleppen(solenoids)zo ook de achteruitversnelling,vreemd antwoord van de dealer dus.
Het probleem zit meestal in het kleppenhuis.
hallo ramon, dat antwoord kreeg ik van de chef receptie werkplaats volvo, heb je zelf enig idee wat eraan te doen is?
10 jaar
kleppenhuis vervangen.
is dat veel werk en enig idee van de kosten?
10 jaar
Geen idee. Ik heb het nooit gedaan dus je zilt even moeten rond bellen. Ik denk dat er een uurtje tot 2 voor staat, maar kan het mis hebben.
Ligt eraan wat je moet weg halen om bij het kleppenblok te komen.
Tegenwoordig is het wel beter te doen.
Let er verder wel op dat je alleen de nodige boutjes van het kleppenblok los haalt en de stekkertjes op een vakkundige manier los haalt anders heb je kans dat ze na montage van het gereviseerde of nieuwe blok geen aansluiting maken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar