Volvo S40 1997: volvo s40 dashboard trilt in d en r stand

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

hallo allemaal,ik heb een volvo s40 uit 1997,het is een 2,0l ik heb de auto nu een half jaar in bezit,ik heb al van de eerste dag problemen met de automaat!het hele daschbord trilt als ik hem in de d stand zet ook in de r stand,ik ben met het probleem bij de dealer geweest die weten ook geen raad,ik heb zelf al de olie van de bak vervangen,die was koffie kleur,heb zelf al een spoeling gedaan,de retoer slang los gemaakt alles er uit laten pompen,nieuwe olie er in gedaan,en dat zo een paar keer gedaan tot de olie rood bleef,het probleem was ff weg tot vorge week was het probleem weer terug,hij trilt schakeld te vroeg of te laat,het pijltje knipperd op het instrumentenpaneel,het gekke er van is dat het probleem zig van zellf weer hersteld,het gaat dan 3 4 dagen goed dat komt het probleem weer terug.kan mij iemand vertellen wat ik kan doen?of iemand anders het zelfde probleem heeft?



[ ]

marcolowana

Geplaatst door marcolowana (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

marcolowana (0), 12 jaar geleden

heb net wat ondekt,heb zon vermoede dat de koppelvormer geen vrije loop meer heeft!dat de olie van de bak niet in de koppelvormer gepompt word,dat de koppelvormer niet goed zij werk kan doen.heeft iemand er ervaring mee,of een oplossing hier voor??

Volvo-Specialist (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik denk dat "gewoon" de rechter motorrubber is doorgazakt (distributiezijde), dit zorgt dan inderdaad voor een dreunende auto bij stationair lopen (vooral in D en R).

marcolowana (0), 12 jaar geleden

dan zal ik het probleem toch altijd moeten hebben?er was me nog iets opgevallen,er moet toch gemiddeld 6 tot 7 liter atf olie in de bak!als ik er 4 liter in doe dan geeft hij al op de pijl stok vol aan,wie kan mij dat verklaren?

marcolowana (0), 12 jaar geleden

het is niet alleen een dreunent geluit maar duuwt heel hard ik moet de rem heel hart intrappen als ik hem in de d of r heb staan anders loopt hij vooruit,als ik rij dan schakeld hij schokkend,dat gaat dan 3 tot 4 dagen zo,dan hersteld het probleem zig weer dan rijd hij weer normaal

marcolowana (0), 12 jaar geleden

ik heb hem vandaag laten uitlezen met een dtc at-341 overbruggingsfunctie!kan mij iemand vertellen wat er precies aan de hand is?

marcolowana (0), 12 jaar geleden

probleem opgelost was de verkeerde olie,heb vandaag orginele volvo atf olie er in gedaan nu schakeld hij als een nieuwe en trilt ook niet meer vreemt hè

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.