Beste mensen.
Ik heb 2 vragen over mijn recent aangeschafte Volvo S60.
vraag 1:
De auto heeft regelmatig een stotter als je rijd op de cruisecontrol.
Dus 80 a 90 in zijn 5 en op het + knopje drukken. Dan hapert het even en daarna gaat het soepel.
Dit blijft hij al sinds de aanschaf doen.
Uitgelezen bij de dealer maar geen echte fout daarover.... Iemand dit meegemaakt en en oplossing ?
De auto zit nog 1,5 maand in de garantie.
Vraag 2:
Ik zou hem graag na de garantieperiode willen laten tunen bij volvotech.eu .
Hij zou van 140 pk naar 170 pk gaan.
De meningen zijn hierover verdeeld.
Mijn dealer zegt dat dit type een geknepen software programma heeft en dat het perfect werkt.
Andere chiptuners zeggen dat de ellende dan gaat beginnen met spookmeldingen en inhouden.
Wie heeft hier ervaring mee ?
Super dit forum en alvast bedankt iedereen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
antwoord 1
bij deze motoren willen de gasklep problemen geven kan zijn dat deze is vervuilt
als dit is laten schoonmaken en het zal minder zijn
antwoord 2
het klopt dat de wagen een andere programma krijgt
wanneer deze programma goed is zal het zonder problemen lopen, maar dat kan een chiptunner uit ervaring zeggen wat hij meemaakt met problemen.
zelf ken ik wel een paar volvo's die gechiptuned zijn, deze hebben niet veel meer problemen dan andere wagens.
alleen logisch met wat hogere brandstofverbruik
ik heb met zulke wel gereden en vindt hem goed trekken voor de auto zelf
om voor de 30 pk tegen de 500euro af te rekenen zou ik zelf niet doen, maar dat is ieder zijn mening
De garage heeft al een maand of 2 geleden het gasklephuis gereinigd, dus ik denk dat deze optie dan afvalt.
Ik dacht zelf meer aan een sensor of de stuurschakelaar zelf (dat de + versleten is).
Zou zoiets mogelijk zijn ?
Verder vind ik het absoluut ook een hoop geld voor chiptuning maar ik vind dat hij net niet lekker vlot reageerd bij bepaalde toeren /snelheden.
Mijn hoop is dat het dan ook vloeiend gaat onder de 3000 rpm...
15 jaar
Gasklep (ETM) reiniging is de voorbode van vervanging!
Het is altijd hetzelfde "liedje": reinigen, software update en uiteindelijk vervanging. M.i. kun je je geld "besparen" om maar meteen tot vervanging over te gaan. Je hebt nog wel de keuze tussen nieuw (800 bij de dealer) of revisie (250) bij bv. ACtronics.
Er is al heel veel over dit onderwerp geschreven op www.volvo-forum.nl
15 jaar
Met betrekking tot de chiptuning:
Zowel bij Volvotech als bij partner Rica wordt duidelijk gesteld dat je 98-octaan moet gaan tanken.
Nu heb ik hier ook al gelezen dat sommige pompen die niet meer verkopen.
Dus of dit een verstandige keus is?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar