Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een s60 deze auto heeft de vervelende kwaal dat hij soms helemaal niet start.
Bij normaal starten gaan bij op contact zetten eerst de controle lampjes, koplampen en de radio aan als je dan de sleutel verder doordraait gaan de koplampen en de radio uit en de startmotor begint te draaien,dit is zo als het hoort, als mijn probleem zich voordoet gebeurt dit ook allemaal behalve dat de startmotor begint te draaien de controle lampjes blijven normaal branden en ik hoor het startrelais in het zekeringskastje in komen.
Ik krijg geen storings melding.
Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan zou ik eerst maar eens (laten) controleren of de startmotor op dat moment wel 12v vanuit het contactslot krijgt. Evt massa's ook controleren.
Dien je bij deze wagen ook de koppeling in te duwen?
Anders de koppelingssensor nazien.
Dirk
nee,Ik hoef de koppeling niet in te duwen om te starten,de startmotor is zeer slecht te bereiken maar zoals ik het voel aan de massakabel loopt deze rechtstreeks de startmotor zelf in,massa via het motorblok zelf?? .
Een electrisch schema van het startcircuit zou wel makkelijk zijn maar dat valt tegenwoordg niet mee om gegevens te krijgen.
Ik hoor als de storing zich voordoet wel het startrelais in komen maar ik weet niet of de door te verbinden spannning zonder andere voorwaarden onder het relais aanwezig is of dat deze een rechtstreekse accuspanning is.
11 jaar
Je kan altijd de batterijspanning meten als je start, je kan dan ook eens voelen aan de massakabel, de batterijpolen, warm worden is voldoende stroom, maar spanninsverlies ergens
Dirk
Links in de motorruimte zit een zekering/ relaiskast en het zou kunnen dat het relais voor het aansturen van je startmotor af en toe weigert. Aan de onderkant van het deksel van die kast staat aangegeven welk relais wat is!
zou de startmotor kunnen zijn. heb hetzelfde gehad met mn v70. probeer, als ie niet start, er een tik op te geven met een hamer/baco. als ie het dan wel doet is het meestal de startmotor.
ook moet je accu nog in goede conditie zijn.
succ. rob
11 jaar
aanvulling: heb m 2x zelf vervangen; 1e keer van de sloop, maar 2e keer toch maar een gereviseerde geplaatst.
11 jaar
heb je al eens gemeten zoals ik het eerder schreef?
Dirk
Ik had zelf het idee dat het de startmotor zelf wel zou kunnen zijn dus heb ik de startmotor er af gehaald,maar nu twijfel ik daar weer aan omdat op de startmotor een datum staat nl.04-06-09 wat dus betekent dat deze al eens vervangen is.
Ik denk dat er al een kleine geschiedenis van niet starten aan vooraf is gegaan.
Om te testen heb ik nu een draadje en een lampje aan de startmotor gesoldeerd dus nu kan ik zien of de startmotor spanning krijgt op het moment dat het probleem zich voordoet.
Had gister met het starten van de auto dat hij pas aansloeg toen ik de sleutel los liet wat dus kan betekenen dat de startmotor zoveel stroom trekt dat de spannig voor de motor zelf te laag wordt.
heb dit nog niet gemeten ga dit nog wel doen.
11 jaar
af en toe niet starten kan ook aan het contactslot zelf liggen.
11 jaar
oplossing: na het er aan solderen van het draadje en het weer aan de motor bouwen van de startmotor heeft de storing sinds 10 februari niet meer voorgedaan dus of massa tegen de motor is niet goed geweest of er heeft misschien een breuk in de soldering gezeten waar ik het draadje heb op gesoldeerd??
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar