close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40: Volvo t4 opeens schokken bij belasting en geen vermogen meer.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.9 turbo

Een halfjaar geleden is mijn turbo vervangen en de aanstuurpot ervan. De volvo reed tot 3 dagen geleden perfect. 3dagen geleden wilde ik gasgeven en ik voelde een schok ? De motor houd heel erg in rond de 2500 a 3000 toeren (zodra de turbo goed opdruk komt).

Ik heb een turbodruk metertje in de auto: als ik half gas geef en dan tot ongeveer 0.5 bar heb ik geen last van stotteren over het hele toerenbereik. Met de lmm losgekoppelt geeft de auto 0.4 bar turbodruk aan en stotterd de auto ook niet.
De turbo trekt tot 3000 toeren goed op. Zodra de druk is opgebouwd rond de 0.6 a 0.7 bar begint de auto erg in te houden maar loopt wel door tot 1.0 bar erg schokkend( net of e een begrenzer inkomt) en het stotteren blijft doorgaan. Zodra half gas gegeven word het het stotteren weg.

Ik vermoedde eerst dat de katalysator het probleem was, deze is vervangen maar het probleem is er helaas nog.
Het inhouden is opeens gekomen maar lijkt niet meer weg te gaan.

De auto is trouwens altijd dealer onderhouden geweest en heeft geen achterstallig onderhoud.


Wat zal het eventueel kunnen zijn?

Geplaatst door

Volvo40t4 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien een brandstof tekort. Pomp die niet genoeg meer levert of benzine filter (gedeeltelijk) verstopt.
Want hoe hoger de turbodruk, hoe meer brandstof de motor nodig heeft.

Het is beter om een goede diagnose te laten stellen, dan op de gok (dure) onderdelen te vervangen.
Bovendien, als je door rijdt met de stporing sneuvelt die nieuwe kat ook binnen de kortste keren.

In dit geval zou ik beginnen met het meten van de opbrengst van de brandstofpomp.
Als die wel goed is, wordt het rijden (op de weg of rollenbank) met meet- en uitlees-apparatuur.

oldford 0
badge

9 jaar

.

Volvo40t4 0

9 jaar

het probleem is opgelost. het bleek een bougie te zien ( met een scheur)

Volvo40t4 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.