Ik zit met een probleem: De t5 van mijn broer start slecht op benzine en laat ook een dikke rookpluim achter, op benzine loopt hij verder goed. Als hij eenmaal vanzelf overschakeld op gas heeft hij de neiging om stationair op 4 cilinders te gaan lopen, terwijl rijdend ermee er geen problemen zijn. Wel als deze koud is houdt hij nog wel eens in, maar dit is weg zodra hij warm is en dan loopt hij goed. Ik heb echter geen idee wat dit zou kunnen zijn en hoop dat iemand mij een goude tip kan geven.
Geplaatst door Thizzle (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
Herman BMW (0) PRO, 13 jaar geleden
Is dit een classic d.w.z. die zijn gemaakt tot 2000?
Of een P26 die komen vanaf 2000?
Thizzle (0), 13 jaar geleden
Het is er een die gemaaktt is vanaf 2000
Herman BMW (0) PRO, 13 jaar geleden
Heb je LPI injectoren op je inlaatspruitstuk gemonteerd zitten die paarse?
zo ja deze controleren of die niet lekken want dan krijg je als het ware dubbel brandstof.
Ik zou de auto toch ook even uit laten lezen om te kijken of hij wat aangeeft.
Thizzle (0), 13 jaar geleden
Ik heb hem uitgelezen en daar kwam dit uit:
P0422 Hoofd Katalysator Efficiency Onder Minimum Waarde
P1132 Producentspecifiek
P0121 Gaspedaal Positie Sensor/Schakelaar A Circuit Bereik
P1609 Producentspecifiek
P0300 Willekeurige/meervoudige Cylinder Overslag Gedetecteerd
P0202 Injector Circuit Storing Cilinder 2
Hoe zou je kunnen zien dat de injectoren niet lekken?
Herman BMW (0) PRO, 13 jaar geleden
LPI injectoren 1 voor 1 in een bekertje water houden als auto op contact staat en dan mogen er geen belletjes tevoorschijn komen.
Ik zie dat er diverse storingen zijn, welke komt er als eerst terug als je ze allemaal gewist hebt?
Dit zijn andere storingscodes als bij de dealer en daar kan je zien welke storing actief is en op welk tijdstip (km stand) deze is opgeslagen.
Advies parameterwaarden bij dealer laten controleren.
Is er ook een uitlaatgastest uitgevoerd?