👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Volgende probleem. De auto wil niet zelfstandig aanslaan. Als ik even 'start pilot' in de inlaatbuis spuit dan wel.
Ik heb zelf een diagnose instrument van Volvo maar kom er toch niet uit.
Als de motor eenmaal loopt is er niets aan de hand en reageert alles normaal.
De tankopvoer pomp werkt naar behoren en levert 3,5 bar aan de HD pomp af. (te hoog?) De retourleiding naar de tank is ook open. Het brandstofstroomventiel op de HDpomp geeft de vereiste 200 mA in rust en ong. 760mA in stationair. De rail druk is bij starten iets aan de lage kant (20000 hPa - 78000 hPa) maar bij stationair oke. Ik zie nergens lekkage aan de hogedrukleidingen. De HD pomp is al eens vervangen door een reserve exemplaar met ander stroomregelventiel maar dat maakte niet veel uit. Daarna originele HD pomp weer terug geplaatst.
Alle verstuivers zijn eruit geweest maar was niets uiterlijk aan te zien.
Diagnose op ingebouwde verstuivers gedaan om te zien of ECM afwijkende inspuitwaarden per verstuiver deed maar waren ook geheel ruim binnen limieten. Toerental per cilinder is ook oke. (Tussen 675 en 725 tpm)
Het 2e brandstofdrukventiel op de rail zelf is doorgemeten en geeft de goede spoelweerstanden.
De verstuivers zijn op de lekleiding gemeten om te zien of er een lekte maar geen abnormale waarden (ruim onder 40 ml) en waren allemaal oke.
Gisteren de retour leiding naar de tank doorgeblazen. Misschien geen goede ontluchting? Toen leek het een halve dag goed te gaan. Auto wilde wel een paar keer zelfstandig starten. Ook met 2 uur tussenpoos. De volgende ochtend echter weer hetzelfde probleem Niet meer zelfstandig te starten. Nog eens retour leiding doorgeblazen maar maakte nu niets uit wil niet zelfstandig starten.
Geen storingscodes. Ik weet het niet meer....suggesties?
NB in de auto is 2 maanden geleden de EGR software uitgeschakeld. Ik heb de indruk wel een iets hoger brandstofverbruik te hebben.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem opgelost. Deze auto is omgebouwd om op plantaardige olie te rijden. Het probleem zat hem in een verkeerde aftakking van spanning. Hierdoor stopte de dieseltankpomp op het moment van starten. Nu werkt alles zoals het zou moeten. Overigens staat het in het VIDA manuaal verkeerd aangeven.
Volgens dat manual zouden alle code 15 relais op spanning blijven tijdens het starten en de code 15I niet. Dat klopte dus niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC70 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar