close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40: warmlopen bij filerijden

Bouwjaar: 1997

hallo,

Zo'n 4 maanden geleden is bij mijn 1.9 TD de termostaatbehuizing en het termostaat zelf vervangen en het hele koelsysteem opnieuw gevuld. So far so good, de naald blijft altijd naar warmrijden netjes in het midden staan.
Nu echter loopt de motor warm naar 5 a 10 min filerijden, terwijl het maar zo'n 15 graden buiten is. De airco stond niet aan.
De wijzer gaat langzaam richting rood, zodra er weer een beetje snelheid gemaakt wordt is het over.
Iemand bekend met dit probleem, of het normaal bij filerijden?
Ik maak me wat zorgen, wat gaat de temp doen bij filerijden in de alpen en bij hoge temperaturen met airco aan?

bvd,

armand

Geplaatst door

armand637 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Werkt je koelvin dan wel?

volvoxc90 0
badge

19 jaar

Je Koelvin is het eerste wat je even moet controleren idd.
Maar ik heb het zelfde gehad en nog wel dit het afgelopen weekeinde. Kijk goed en voel eens goed aan de koelribben van je radiator. als de koel lammellen aan het wegrotten zijn dan zal er niet goed genoeg worden gekoeld wat dus bij stilstaan en file rijden resulteerd in een verhoogde temeperatuur.


Groetjes

Remi

Remi9433 0

19 jaar

bedankt voor de tips,
wanneer ik naar een flink stuk rijden aan mijn lamellen voel van voren onder de bumper dan zijn die omgevingstemperatuur naar 15min wachten. Hoort dit of moeten ze juist warm zijn? Wanneer zou de ventilator moeten gaan draaien? zodra hij over de helft (op het dashbord) gaat of als hij al over de 100 heen zit?

groetjes

armand637 0

19 jaar

om de lamellen te kontroleren hoeft de auto niet warm te zijn...
haal je vingers gewoon langs de stuktuur van de radiator en als blijkt dat je dat heel makkelijk weg kan duwen of dat het af brokkeld of er zit niets meer dan moet je de radiator gewoon vervangen

ik geloof dat de koelvin aanslaat tussen de 85 en 90 graden

Groet

Remi

Remi9433 0

19 jaar

probleem gevonden, er lekt koelvloeistof via de pakking van de thermostaatbehuizing die 5 maanden geleden vervangen is :/
Wordt binnenkort onder garantie vervangen.
Heb de radiateur onderaan wat insektenvrij gemaakt.
Is de ven voor of achter de radiateur van de airco?

groetjes

armand637 0

19 jaar

kijk das mooi oorzaak gevonden en word nog onder garantie gerepareerd dat is een goed zaak

de ven zit altijd achter de radiateur als je voor de motor staat

Groet,

remi

Remi9433 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.