close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: waterpomp vervangen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 20 T [T3]

Hallo kenners, zoals het hoort is de distributieriem vervangen bij 120.000km, maar is het dan ook normaal dat de waterpomp vervangen wordt!!! graag reactie, ik raak steeds koelwater kwijt er hangen droppels onder aan de kap van de distributie riem oorzaak pomp Of ?????????....... ik hoor het wel.

Geplaatst door

gilbertb (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het is heel normaal dat de waterpomp ook mee vervangen wordt
want als het dan goed is (bij 120.000km) en je rijdt verder
dan kan het probleem bij 140.000-160.000km komen, kan ook weer de d-riem vervangen worden, of je hebt pech en komt na 1000km al

verder systeem onder druk zetten en kijken als hij daar onder lekt
verstandiger is ook om de kap ff te demonteren en dan kun je al veel meer zien
lekt hij dan zou de d-riem onder de koelvloeistof ook zitten, en moet dus weer vervangen worden (tastde riem aan waardoor hij geen120.000km meegaat, gevolg motor kapot )

alvast bedankt ,maar met het afpersen komt er geen water uit je ziet alleen als je gereden hebt dat er druppels onder hangen, en je ziet ook droge water sporen zowel onder het kapje [van de riem] als op de aandrijf as. verder zijn alle slangen daar in de buurt ook wel heel, ook onder druk. en toch water verlies 1x in de week na 500km weer vloeistof bij vullen tot aan maximum.

gilbertb 0

16 jaar

toch je waterpomp pakking zal niet goed afdichten even terug naar de garage

kleijn 0

16 jaar

ook bedankt voor je reactie, heb net 100km gereden heb gekeken, het is net of het water op de aandrijfas wegslaat, weer droge vloeistof sporen!!!!Garage gebeld voor info hun gaven ook als oorzaak pakking lek, heeft iemand nog andere optie`s voordat we ermee aan de slag gaan????

gilbertb 0

16 jaar

je kunt het toch ook wel zien onder de waterpomp zal toch ook daar wel leksporen geven

kleijn 0

16 jaar

als ik onder de auto kijk dan zie ik alleen maar de zwarte kap van de waterpomp/distributie riem, het bovenste gedeelte van de kap kun je er alleen maar afhalen de onderkant kun je volgens mij niet eerder open halen als alles open is [als je de riem vervangt] daarom wou ik eigenlijk een beetje zekerheid hebben voor dat ze er alles afhalen, het valt nog wel onder de garantie maar dat is voor die monteur [s] ook niet leuk.

gilbertb 0

16 jaar

Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. waar niet gewerkt wordt zijn geen fouten te vinden dus gewoon terug gaan.

Highway 670
badge

16 jaar

hallo allemaal, bedank voor jullie reactie`s, de auto gaat maandag terug naar de garage voor een nieuwe waterpomp.

gilbertb 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.