Hallo,
ik heb een V40 waarvan de EGR klep laatst is blijven hangen. Daarop heeft de ANWB hem uitgeschakeld door het stekkertje er af te nemen. Hij rijdt er hartstikke goed om en weet ik dus niet zeker of ik de EGR klep moet vervangen of niet? Wat mij betreft kan ik zo wel blijven rijden. Mijn vraag is of dit kwaag kan voor de auto, of dat dit problemen kan geven bij de roetmeting bij de APK keuring. Heeft iemand hier ervaring mee??
Het gaat om een V40 uit 2002 met 260 dkm.
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Mvg,
Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen ervaring mee, maar roetmeting bij deze motoren heb ik nooit problemen mee gehad.
[quote=gsx750r]Hallo,
ik heb een V40 waarvan de EGR klep laatst is blijven hangen. Daarop heeft de ANWB hem uitgeschakeld door het stekkertje er af te nemen. Hij rijdt er hartstikke goed om en weet ik dus niet zeker of ik de EGR klep moet vervangen of niet? Wat mij betreft kan ik zo wel blijven rijden. Mijn vraag is of dit kwaag kan voor de auto, of dat dit problemen kan geven bij de roetmeting bij de APK keuring. Heeft iemand hier ervaring mee??
Het gaat om een V40 uit 2002 met 260 dkm.
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Mvg,
Erik[/quote]
EGR dichten kan totaal geen kwaad, alleen maar voordelen ten aanzien van het inlaattraject.
Er zijn gevallen bekent (bij afgesloten EGR) waarbij de APK-keurmeester begint te twijfelen aan zijn apparatuur, wat betreft uitstoot.
Of de EGR bij dit type motor kan worden dichtgezet zonder dat er een lampje gaat branden weet ik niet, zou je moeten informeren.
Gr. paul
Ja dat kan er zijn er wel die vast zitten gaat er nog geen lampje branden.
Hallo,
hij is alleen uitgeschakeld en niet afgedicht. Maar er brand inderdaad geen lampje en hij rijdt verder ook goed.
Dus ik ga het gewoon proberen als hij voor de APK gaat komende maand.
In ieder geval bedankt zover voor de reacties en ik laat nog wel even horen hoe de APK zal verlopen.
Alleen nog wel een vraag aan Paul; waarom ging de keurmeester twijfelen aan zijn apparatuur? Was dat ten positieve of negatief?
Mvg,
Erik
16 jaar
[quote=gsx750r]Alleen nog wel een vraag aan Paul; waarom ging de keurmeester twijfelen aan zijn apparatuur? Was dat ten positieve of negatief?[/quote]
Zeer positief......, minimale uitstoot.
Gr. paul
[quote=gsx750r]Hallo,
hij is alleen uitgeschakeld en niet afgedicht.[/quote]
Hoe doe je dat? (uitschakelen zonder hem af te dichten??)
Ik wil dat ook doen bij een V40 diesel uit 1997 namelijk.
Ik dacht dat de enige optie was om er een metalen plaatje tussen te zetten?
16 jaar
Met een metalen plaatje en 2 pakkingen is ie echt dicht, bij het afschakelen van het vacuum/electrisch bediend deel "kan"de klep wat openblijven door roetresten.
Zet je er een blindplaatje tussen weet je dat ie echt dicht is, en blijft ;)
[quote=Cor1822]Met een metalen plaatje en 2 pakkingen is ie echt dicht, bij het afschakelen van het vacuum/electrisch bediend deel "kan"de klep wat openblijven door roetresten.
Zet je er een blindplaatje tussen weet je dat ie echt dicht is, en blijft ;)[/quote]
Hier is een plaatje van de EGR klep van de volvo onderdelen computer:
Kun je aangeven van beide van de door jou genoemde opties waar je dat precies moet doen?
Dus a) waar je het blinde plaatje tussen zet en b) waar je dat afschaeklen doet.
Bob
16 jaar
Hallo,
ik zou nog even terugkoppelen hoe het gegaan is bij de APK keuring....... Geen centje pijn! Zo door de roetmeting heen en goedgekeurd met steekproef!!!
Bedankt voor jullie reacties en alvast de beste wensen ;-)
Mvg,
Erik
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar