auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V40: welke diesel moter en versnellingsbak heb ik ??

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: ??

Ik ben op zoek naar mijn type van moter en versnellings bak.

Mijn auto is van april 1999 , Diesel tdi , als het allemaal klop.

Bijzonder is dat mijn model , bijvoorbeeld om de 75.000 KM de disterbutie riem moet worden vervangen
en is mij verteld dat het een Renault dieselmoter en bak moet zijn (5versnellings).

Wie kent het type nummer van deze moter en het type nummer van de versnellings bak?

Dit i.v.b met een defect aan de versnellings bak.

Ik hoor het graag van U

bedankt alvast

groetjes alex

Geplaatst door

Alex230 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

mail me even het kenteken zoek ik het ff op

poppekast 0
badge

17 jaar

naar mijn weten ligt er een vw motor in de volvo de motorcode is d 4192 t distributieriem vervangen bij 120.000 km of 96maanden
de rest stuur ik even met de mail

poppekast 0
badge

17 jaar

[quote=poppekast]naar mijn weten ligt er een vw motor in de volvo de motorcode is d 4192 t distributieriem vervangen bij 120.000 km of 96maanden
de rest stuur ik even met de mail[/quote]
Alles klopt behalve dat de motor en bak van Renault zijn en niet van VW.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Ik weet niet of dat je probleem is, maar meestal gaat het bij die bak over de bediening op de versnellingsbak zelf die teveel speling heeft. Dit kan verhopen worden door enkele plastiekjes of rubbers te vervangen. Maar ik hoorde ook al dat in sommige gevallen de versnellingsbak open moet.

Als je een TDI hebt zoals dat bij diemotor genoemt wordt heb je een D4192 T3 En een M3P bak.
Al moet je me er niet aan vast knopen want, ik zie de codes wel maar vergeet ze ook.
Ik twijfel tussen T2 en 3. De motor met T4 aan het eind is de commonrail.

Welke motor of bak dat je hebt kun je ook zien op de motor en bak.
Ergens op de bak staat het op een plaatje en van de motor op de dist. deksel als het er al niet af is.
Waar het plaatje op de bak zit weet ik niet en als je het vind zal het wel zo ver weg zitten dat je het niet kunt lezen.

Wat is het probleem met de bak dan?

volvoxc90 0
badge

17 jaar

Nog even dit allemaal

een tijd geleden vloog mijn 5de versnelling er uit , en dat werd gemaakt door aan de linkerkant ,
van de versnellingsbak de deksel te verweideren en de 2 moeren vast te draaien die volgens de monteur
was voor de 5de versnelling .

Nu vorige week had ik weer het zelfde en ik moest nog een 9 KM naar huis rijden , vlakbij huis
schakelde ik terug van de 4 naar de 3 en even later weer naar de 2 , maar plotseling kon ik helemaal
niet meer schakelen . ja alleen geloof ik nog in de 3 of 4.

Nu ik wou dus eerst weer die kap van de versnellings bak afhalen en die 2 moeren die op de 2 assen zit
weer vast draaien en dan kijken waarom hij niet meer schakelt.
met de moter uit of aan maakt niets uit, hij staat nu gewoon in de vrij.

Ook heb ik gedacht of het de koppeling kon zijn , maar dat moet je volgens mij gewoon de schakel
pook in de versnelling kunnen zetten , en dat gaat dus niet.

Nu wie heeft er iedeeen , dat is hartelijk welkom , omdat ik even de kluts kwijt ben.
O en nog even dit , bij mijn dieselmoter moet om de 75 DKM de distrebutie vernieuwd worden .

hartelijk bedank alex alvast









[quote=Petje57][quote=poppekast]naar mijn weten ligt er een vw motor in de volvo de motorcode is d 4192 t distributieriem vervangen bij 120.000 km of 96maanden
de rest stuur ik even met de mail[/quote]
Alles klopt behalve dat de motor en bak van Renault zijn en niet van VW.

Gr.[/quote]

Alex230 0

17 jaar

Gezien je omschrijving is de reparatie niet goed uitgevoerd en zitten de moeren weer los.
De moeren vast draaien en even borgen met een centerpons.

Je kunt de bak ook laten repareren door een revisie bedrijf.
Dan kan hij weer jaren mee.

volvoxc90 0
badge

17 jaar

[quote=volvoxc90]Gezien je omschrijving is de reparatie niet goed uitgevoerd en zitten de moeren weer los.
De moeren vast draaien en even borgen met een centerpons.

Je kunt de bak ook laten repareren door een revisie bedrijf.
Dan kan hij weer jaren mee.[/quote]
Hoi , je hebt het helemaal goed , ik heb weer alles los gehaald en de tossie bout in de as
van de 5de versnelling zat weer los , dus ik heb een originele dop gehaald en de boel met een speciaal
goedje ingesmeerd , dan een paat minuten wachten en toen op nieuw vast gezet.

En jawel ,hij schakelt weer als een nieuw , alleen moet ik nog wel even de koppeling pompje
die op de bak zit onluchten , de druk is iets minder geworden , maar goed.

In iedegeval iedereen die mij tips hebben gegeven ontrend hoe en wat te doen
vriendelijk bedankt , voor al U moeiten en infomatie.

Alex arnhem

Alex230 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.