close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V50: Wisselend vermogensverlies

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Gegevens auto:
- kmst 276000
- uitvoering: momentum
- geen meldingen in dashboard

Situatie:

5 weken geleden: merk vermogensverlies bij accelereren.

naar garage (Volvo dealer); BC uitlezen (geen meldingen) turboslang vastzetten.


4 weken geleden: na plotseling remmen op snelweg ( 120 -> 80 km/u) verdwijnt vermogen bij optrekken. ANWB leest BC uit; melding: iets met de turbo

naar garage (BoschCarService) gebracht; geeft aan dat turbodruksensor kapot is een heeft deze vervangen.


3 weken geleden: wederom bij optrekken op de snelweg houd motor in, vermogen weg. ANWB leest BC uit; geen melding. ANWB doet suggestie brandstoffilter.
Auto volgetankt, verder gereden zonder klachten.

toch naar garage (BCS) gebracht; brandstoffilter vervangen


2 weken geleden: weer op snelweg, vermogen verdwijnt weer. ANWB leest BC uit; melding turbocircuit. ANWB zet bedrading sensor strakker. ANWB constateerd scheur in turbodrukslang (soepele slang).

weer naar garage (BCS); drukslang turbo vervangen en regelklep turbo vervangen. Bedrading en stekkers zijn gecontroleerd en gerepareerd.

1 week geleden: weer op de snelweg, vermogen verdwijnt weer bij acceleratie. ANWB leest BC uit; gloeibougies kapot.

naar volvo dealer; vervangt 1 gloeibougie.

vandaag (13/4); op snelweg, bij acceleratie tussen 100 en 120 km/u houdt auto weer in. Na rustig gaspedaal los te laten en weer voorzichtig in te trappen kunnen we toch doorrijden.

Ik ben nu ondertussen bijna 1300 euro lichter en het probleem is nog niet opgelost.

HELP! Ik ben het vertrouwen in de auto kwijt en niet alleen in de auto maar in de alle garages!

Geplaatst door

avanderlugt (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=avanderlugt]vertrouwen in de auto kwijt en niet alleen in de auto maar in de alle garages![/quote]
Indien we dit lezen moeten we dan de rest nog wel serieus nemen??
Alle garages binnen Nederland hebben bezocht voor slechts €1300,- dat is een koopje.

[i]Ik begrijp uw frustratie[/i]

Kan mij overigens niet voorstellen dat de dealer dit probleem niet op weet te lossen.
Neem aan dat u de garage / dealer daarvoor de tijd heeft gegeven ?

Zomaar tussendoor binnenvallen levert vaak niet de service op die u had verwacht.

Gr. Paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Ik vind overigens dat de garage weleens iets verder mag gaan kijken met dit soort klachten.
Als je binnen een paar weken zoveel keer binnenkomt mag er wel iets meer aandacht aan besteed gaan worden of zoals Paul al aangeeft,geef ze de tijd om eens goed te kijken.
Overigens,met dat soort storingen is even de motor afzetten en weer starten de storing meestal weer gereset,hoef je ook niet elke keer de ANWB te bellen.
Kun je in ieder geval je weg weer tijdelijk vervolgen.

primera p11 0

11 jaar

Beste Primera p11 en Paul,

bedankt voor jullie reactie.

De reactie van Paul over het serieus nemen van mijn bericht; graag serieus nemen, de zin over het geschade vertrouwen gaat over de bezochte garages.
Ben er achter gekomen dat BCS verkeerde turboslang vervangen heeft. De slang waar de scheur in zit, zit nog gemonteerd. Het lijkt mij overigens een technisch probleem aangezien de auto ook zonder klachten kan rijden.

Wat ik begrijp leest de garage (BCS en dealer) de BC uit en gaan ze vervolgens maken wat deze aangeeft. Een nadeel van de huidige werkwijze?

De auto heeft in week 2 en week 4 beide keren 3 dagen gestaan. Onderdelen moesten besteld worden en gemonteerd.

Morgen gaat de auto weer naar de dealer terug, laatste rekening nog niet betaald aangezien deze "reparatie" niet het gewenste effect heeft.

avanderlugt 0

11 jaar

Ik ben bang dat het probleem in je VNT van je turbo zelf zit.
Deze motoren hebben een turbo met variabele schoepenverstelling en heb dit 1 keer eerder meegemaakt dat daar het probleem in zat.
Overigens gingen in het begin de EGR klep vaker stuk ( bleef hangen en open staan ) , maar start dat ook slechter meestal. Bij vervanging EGR klep tot bepaald chassisnummer ook software laden. Eventueel ECM upgrade.
Heeft de auto roetfilter af fabriek?
Zo ja waarde verschildruksensor van roetfilter controleren!
Ook deze sensoren gingen vaker defect!

Herman BMW 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.