Hoi allemaal,
Toen ik vanmorgen de auto wilde opstarten ging dit heel moeilijk. Hij startte traag op en het leek of de motor op minder cilinders draaide( hij maakte een hoop herrie en liep onregelmatig). Vervolgens opnieuw gestart en hetzelfde. Er komt witte rook uit de uitlaat. Vervolgens heb ik de auto twee uur rust gegeven en vervolgens opnieuw gestart. Dit ging wat makkelijker en de motor liep ook beter, maar nog steeds witte rook. Mijn oliepeil stond ook ineens een stuk lager. Na een stukje gereden te hebben(naar de garage toe) zat er meer olie in?
De auto is naar de garage geweest en heeft een test gedaan m.b.t. een eventuele lekkende koppakking. De koppakking lekt dus niet. Wel was de verdeelkaap smerig. Zou het hier mee te maken kunnen hebben, dat mijn motor zo slecht liep en dat er witte rook uit mijn uitlaat is gekomen(van verbrande olie of zo)?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes,
Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Witte rook bij bedrijfswarme motor en temperaturen ver boven 0 graden duidt op een lekke koppakking of scheur in de kop/blok.
Echter, bij de HUIDIGE buitentemperaturen zie je alle uitlaten "witte rook" uitblazen. Dat komt omdat de motor nog veel condens uitblaast en het buiten koud is.
Dat het oliepeil ineens lager is wanneer je gepeild hebt NADAT de motor heeft gedraaid, is normaal.
Oliepeilen doe je het best bij een motor in KOUDE toestand.
Verbrande olie geeft BLAUWE rook, koelvloeistof in de verbrandingsruimte geeft WITTE rook.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar