Bij het overzetten van een motor (noodzakelijk wegens gebroken snaar) komen bij het monteren van de motor wit schuim bij de versnellingsbak. Nu heb ik hier een aantal vragen over.
De versnellingsbak heeft nu 252.000 km gelopen en is nog geen olie van ververst geweest (nu gaat er wel nieuwe olie in). We vragen ons dus af waardoor die schuim is ontstaan.
Is er een interval voor het verversen van de olie voor de bak?
2de vraag
De auto schakelde vrij lastig naar de 1ste versnelling toe, werd tegen gehouden zeg maar. Hoe kan ik dit oplossen?
Groet,
Quentin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Interval is uit mijn hoofd 75.000 km maar ik kan het ook mis hebben.
Is het ook zo dat als het er te lang in zit dat het gaat schuimen?
Zal het schakelen ook soepeler gaan?
waarschijnlijk heeft er water bij gezeten op de een of andere manier(van de sloop af of zo) nieuwe olie er in en je heb grote kans dat hij na een paar hondert kms weer normaal schakelt.
zou voor de zekker heid wel de olie na 10.000 km weer vervangen want als er water bij is geweest is hij gaan roesten van binnen waardoor hij dus slecht schakelt en die roest slijt er weer van af en zit in de olie dus van daar.
gr tijne
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar