Bij 1700/1900 toren gaat de auto trillen als er een klein beetje gas bij gegeven wordt.
Het ergste is dit merkbaar op de snelweg bij ong. 85 km/u.
Maar ook in bochten bij dit toerental.
Geplaatst door etenbosch (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo XC90? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC90 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
kaleido 1 (1795) PRO, 9 jaar geleden
Auto loopt wel goed op 5 cilinders , geen bijgeluiden bij stationair loop ?
etenbosch (0), 9 jaar geleden
Heb alle 5 de verstuivers al laten vervangen en loopt goed op alle 5 cilinders.
Ook stationair loopt hij goed behalve als hij koud is.
Dan loopt hij nogal bokkig ook na meerdere keren voorgloeien.
Ook na meerdere keren gloeien geen resultaat
kaleido 1 (1795) PRO, 9 jaar geleden
2 massa vliegwiel zou dit kunnen veroorzaken , tevens hebben ze nog wel eens last van tuimelaars en ingevreten nokkenas .
Auto al eens uit laten lezen ?
etenbosch (0), 9 jaar geleden
Heb hem uit laten lezen en 1 keer een melding gehad van de druksensor.
Daarna niet meer.
Nu schrijf je 2 massa vliegwiel , maar wat bedoel je met de 2?
etenbosch (0), 9 jaar geleden
Je geef aan 2 massa vliegwiel?
Wat bedoel je met de 2.
Ja heb hem een paar keer uit laten lezen en 1 keer de melding druksensor gehad , daarna niet meer.
kaleido 1 (1795) PRO, 9 jaar geleden
De hedendaagse auto s hebben een vliegwiel dat uit 2 delen bestaat , een vliegwiel en een contra/massa gewicht , dit vangt de onregelmatige loop op van de motor.
Als dit in onbalans is door slijtage/gebroken veren , kunnen er in bepaalde toerengebieden en belasting trillingen in de aandrijflijn/motor optreden.
etenbosch (0), 9 jaar geleden
Dank je wel , ga dit wel controleren.
Kan de druksensor ook ook voor het slechte lopen koud zijn?
primera p11 (0), 9 jaar geleden
Of de aandrijflijn zelf is de oorzaak,een versleten homokineet geeft ook trillingen.
Herman BMW (0) PRO, 9 jaar geleden
Er is toen der tijd een modificatie op de trillingsdemper geweest die gemonteerd zit op je AOC, dat is bij je achterasdifferentieel.
Tevens laat je vierwielaandrijving controleren, want mogelijk is je bus met spiebanen van je haakse overbrenging versleten waardoor je trillingen krijgt
etenbosch (0), 9 jaar geleden
maar klopt het dan dat je met een klein beetje gas bij de trillling wel heb en bij gas los en vol gas niet?
En veelal bij dit toerental?
primera p11 (0), 9 jaar geleden
Dat klopt,het is een soort onbalans en dat treed op bij een bepaald toerental.