Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn VW Golf 6 1.6 BSE, die bifuel is (LPG + benzine), vooral bij koude start:
Symptomen:
• Motor valt uit en trilt bij koude start, alleen bij stationair, soms ook warme motor, vooral nadat ik in begin 20 min heb gereden. Dan zijn meeste problemen.
• Misfires op alle cilinders tegelijk
• Motor loopt normaal als hij eenmaal warm is
• Koude start is het ergst
• Motorlamp, alle cilinder misfires.
• Op LPG trilt de motor meer dan op benzine.
Wat de garage al gedaan heeft:
• Lambda-sensor vervangen → probleem blijft hetzelfde
• PCV-systeem getest (olievuldop-test) → motor loopt normaal → PCV waarschijnlijk OK
Hebben jullie ervaring ermee? 2 garages geweest en niemand heeft er nog een oplossing voor.
………//—
13 uur
Dit doet me denken aan vervuilde benzine injectoren, gooi eens wat injectiecleaner in de benzinetank., baat het niet, het kost ook niet veel.
Dat kan dus niet, omdat op lpg hij erger is.
13 uur
Als dat zo was, zou hij op LPG normaal lopen
13 uur
Ik heb even de bougies gecheckt, de bougies zie er in zitten is voor motorcode BSE, die ik heb is motorcode CHG. Die is iets korter dan de originele bougie die in mijne hoort. Is dat erg?
12 uur
Wat denk je zelf?
Volgens de technische documentatie zitten in beide motoren dezelfde bougies. Dus daar zit t probleem niet vrees ik.
Obv foutcodes, Doe je checks op de O2 sensor...
welke, op youtube zijn er wel te vinden...met de juiste zoekwoorden.
Of hij defect kan ik echter niet beoordelen op afstand. maar als die slecht data geeft, gaat je auto er niet beter op lopen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
Hierbij uitleesapparatuur
14 uur