auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo S80 2010: Diesel retourleiding koppelstuk vervangen

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5244T10, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 151

Hallo,
Van mijn 2.4 D5 blok wil ik mijn diesel retourleiding vervangen omdat T-stukken hier en daar wat barstjes tonen. Nu heb ik een dieselretourleiding met OEM nummer besteld, maar helaas is de koppelstuk na de vestuiver smaller. Daardoor kan ik het goed op de slangklemmen. Is het toegestaan om dit koppelstuk door een universele slangkoppelstuk van b.v. 4-6 mm te vervangen? Of heeft zo een koppelstuk ook een membraam of iets dergelijks dat vanaf een bepaalde druk opengaat? Zie bijlage voor de verduidelijking van mijn probleem. Vriendlelijk dank voor de reacties.

.

Geplaatst door

metins +440

al 14 jaar lid

Reacties

Als ik op kenteken de retourleiding opzoek, krijg ik precies degene te zien die je moet hebben. Kun je dan niet beter gewoon even de juiste bestellen?

Toen ik bestelde bij een webshop voor volvo en saab onderdelen kreeg ik de uitvoering met dat kleine nippel. Ik heb retourslang op de verstuivers ingeklikt. Het lukt mij niet om ze eruit te halen en ik wil boel niet slopen😓. Hoe krijg je die koppeling los van de verstuivers? In tussen ben ik achtergekomen dat het koppel stukje, 1 richtingsverkeer is. Het is werkt als een terugslagklep. Het vervangen van dat door een universeel koppelstuk is dus geen goede optie. Graag hoor ik hoe je de retourleiding van de verstuivers losklikt? Zie eerder geposte foto voor de retourleiding.

metins +440

34 minuten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.