auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Alfa Romeo GT 2007: d-riem gesprongen GT op 70.000 km

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1800

D-riem gesprongen op 70.000 km. Auto is bij ons 1x maal binnengeweest op 64.000 km en nu schuift dealer schuld in onze schoenen. Niettegenstaande het laatste onderhoud op 54.000 km bij dealer gebeurd is. In het OH-boek staat dat riem op 60.000 gecontroleerd moet worden, vervangen op 120.000.
Iemand kennis van dit probleem?

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

boekje pakken en service interval nazien
als er een 60 d beurt instaat is het probleem client
die is niet op tijd binnen gekomen
is een beetje hard maar anders ben jij schuldig
en onderhoud is in handen van de client
die rijdt en ziet

CARS&MOTORS 0
badge

14 jaar

distributieriem interval is teruggezet naar 60000 of 3 jaar,de dealers weten dit.

maar die heeft niet gekeken omdat het te vroeg was
en jij gaat er vanuit dat ie al gedaan heeft.

CARS&MOTORS 0
badge

14 jaar

tja, en wat nu :P

4000 euro die ze in onze schoenen willen schuiven.
OH-boek zegt 120.000 - Verschillende databases ook - Tecdoc maakt vermelding 60.000.
Alfaspecialist uit te buurt haalt zelfs aan dat het moedwillig verzwegen wordt door dealers en het aan de klant laten om op tijd binnen te komen.

jhl 0
badge

14 jaar

heeft de dealer niet een verplichting (dacht ik ) om tijdig te melden dat de D-riem er aan zit te komen? (gebeurt bij ons wel). en 6k voor de tijd aan gevens is netjes lijkt mij. Tja suc6 met de oplossing van de kosten.

[quote=jhl]D-riem gesprongen op 70.000 km. Auto is bij ons 1x maal binnengeweest op 64.000 km en nu schuift dealer schuld in onze schoenen. Niettegenstaande het laatste onderhoud op 54.000 km bij dealer gebeurd is. In het OH-boek staat dat riem op 60.000 gecontroleerd moet worden, vervangen op 120.000.
Iemand kennis van dit probleem?[/quote]
idd volgens mij is het vervangen bij 60.000 of 3 jaar...
bij de V6 en de JTD's is het 120.000 km.

erka 0
badge

14 jaar

De vraag is of de informatieplicht die de dealer je nu in de schoenen schuift je ook aansprakelijk maakt voor de schade. Dit lijkt me meer een juridisch probleem dan een technisch probleem eerlijk gezegd. Ik zou eens informeren bij de tussenpersoon van de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wat die er van vinden. De termijn is al vele jaren 3 jaar en 60.000 km voor de 16V twinsparkmotoren. De bronnen die u noemt zijn duidelijk niet goed op de hoogte.

Een koprevisie en het vervangen van de drijfstanglagers (altijd doen bij dit type motor) zal geen E4000 kosten. Plaats ook een nieuwe nokkenasversteller, deze gaan vaak geen twee distributiewissels mee.

WhizzMan 0

14 jaar

als in het boekje staat, dat de riem bij 60000 vervangen moet worden, en de klant besluit dit niet te doen,
moet hij niet zeuren wie er voor de kosten opdraait, dit moet hij zelf betalen!!!

succes ermee.

bvdw 0
badge

14 jaar

Het punt is nou net dat het niet in de gebruikershandleiding staat. Dit betekent dat de garage/dealer dit tijdig aan de klant zou moeten vertellen. Er wordt nu door de dealer de zwarte piet aan jhl toegespeeld omdat zijn bedrijf de laatste was die de auto binnen heeft gehad. De informatie die jhl tot zijn beschikking had stond die 60.000 niet in en dus heeft jhl de klant niet verteld dat de riem verwisseld moest worden.

WhizzMan 0

14 jaar

Klant heeft al contact opgenomen met fleetverantwoordelijke en dergelijke. KLant laat het niet zo, is ook van oordeel (zoals ik) dat hij op 54.000 km bij het onderhoud er moest op gewezen worden dat de auto (verplicht !!) binnen 6000 km binnen moest om riem te vervangen

jhl 0
badge

14 jaar

Groot gelijk heeft die klant. Zie mijn post # 7

Klant werd door pr-verantwoordelijke overtuigd om schuld bij ons te leggen. Wordt vervolgd

jhl 0
badge

14 jaar

Maar de vraag is ook : WAT IS CONTROLEREN. Ik kan gewoon vertellen dat ik de riem gecontroleerd heb en dat hij genoeg spanning had. Punt. Maar dat neemt niemand aan van die mannen bij Alfa.

jhl 0
badge

14 jaar

Het is bijna nooit een verkeerde spanning van de riem, maar een falende spanner bij deze motor. De lagers lopen vast of het kunststof van het tandwiel barst in stukken.

In de USA zijn ze al wat langer gewend aan claims, dus een VW die in europa alleen maar "inspectie" van de riem moet hebben, is daar gewoon elke 110.000 km of 5 jaar vervangen.

WhizzMan 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo Gt of stel zelf een nieuwe vraag.