Wie kan mij helpen?
Mijn auto trekt totaal niet als hij koud is (inhouden),pas na verloop van een paar kilometer krijg je opeens een "schop"in de rug en gaat hij er als een speer vandoor,alhoewel ik altijd het gevoel al heb gehad dat hij toch nét iets mist, en ik heb met eenzelfde auto gereden die inderdaad wél meer power had
Nu heb ik de luchtmassa meter enige tijd geleden schoon gemaakt,en vanaf dat moment doet dit probleem zich voor,daardoor heb ik de stekker er maar weer afgehaald en trekt hij wel redelijk goed,alleen gaat hij niet harder dan ongeveer 180 (hij loopt dan op gemiddelde waarde's neem ik aan)
gisteren heb ik bij een warme motor de stekker er weer op gezet van de Lmm en was hij in één keer goed
(dus geen last van inhouden in het begin) maar ook niet veel meer trekkracht dan met de stekker er af
toen hij echter weer afgekoeld was,had ik wéér hetzelfde probleem,bij koud niet trekken en enige tijd later (als je het gas diep intrapt na mijn gevoel eerder) komt hij in een keer weer los
kan het zijn dat de computer gereset moet worden misschien? (omdat de stekker er af geweest is van de Lmm)of is er misschien een sensor defect? of toch de Lmm?
als de luchtmassameter écht defect is, blijft hij toch inhouden neem ik aan?
en is een "vervangings" Lmm net zo goed als een Bosch? (Bosch gaat ook vaak kapot)
De Egr klep is wel gangbaar!
dank alvast voor uw hulp!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
in het inlaatspruitstuk zit een sensor die de turbo druk controleerd (thv egr klep) deze zit met een torix boutje vast. Haal deze eens los en reinig de sensor eens. Grote kans dat deze vervuild is. De computer gebruikt oa de waarde van de lmm en deze sensor om de inspuiting te bepalen.
Dank voor de hulp! maar het was inderdaad wél de luchtmassameter!
ik heb drie! jaar gereden met een auto die nooit écht lekker trok (met dank aan Garage van de Belt uit Raalte,prutsers!), nu de luchtmassameter is vervangen is de auto als "herboren" hij gaat nu écht als een raket!
ik baal hier ontzettend van! drie! jaar rijplezier door de neus geboort! en vermoedelijk een hoger brandstofgebruik, en ik heb het nog zo gezegd tegen die werkplaatschef!
nét nu ik hem heb ingeruild is hij niet meer te herkennen,wat een verschil!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar