auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Alfa Romeo 147: Mogelijke aanschaf AR 147, waar op letten?

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 77 kW (105 PK)

Hoi,

Ik ben Kevin en ben hier nieuw en dit omdat ik in het vooruizicht sta om mij zelf een Alfa Romeo aan te schaffen. Momenteel rij ik met een Golf 3 van 1997 waar ik toch al wat kosten aan heb gehad. Nieuwe join de culasse (koppakking), distributieriem,... en ik zit zo al effe te kijken naar een mogelijke opvolger. Nu ben ik op een AR 147 gestuit en weljah, hij trekt mij wel aan om het zo te stellen. Hier zijn zowat gros de specificaties:



Ik heb een volgende Alfa R 147 gevonden:

Deze wagen wordt met keuring voor verkoop en car pass verkocht. 1 jaar garantie
Model: 147
Type: 1.6i 16v TS Progression 3 deurs
Maand/Jaar: 3/2002
Kleur: Groen
Carrosserie: Sedan
Brandstoftype: Loodvrije Benzine
Vermogen (PK): 105
Kilometerstand: 61256
Aantal cylinders: 4
Aantal versnellingen: 5
Aantal zitplaatsen: 5
Aantal deuren: 3

Opties:
ABS - Airco - Centrale vergrendeling
Electrische buitenspiegels - Elektrische ruiten
Frontale Airbag - Getinte ruiten
Lederen bekleding - Licht metalen velgen
Mistlampen - Neerklapbare achterbank
Schuif- en kantelopendak
Soundsystem: CD/DVD-speler
Stuurbekrachtiging

Wat denken jullie hiervan? Hoe schatten jullie de mogelijke kosten of mogelijke mankementen of kans op mankementen in? Nu vroeg ik mij af, zijn er zaken waar ik absoluut moet op letten bij deze wagens? Ik ken zelf nagenoeg amper iets van auto's behalve pk's en dergelijk. Ik kan die auto hebben voor 5500 euro met 1 jaar garantie. Ik zou er morgen naar gaan kijken, maar aangezien ze daar niet antwoorden op mijn telefoontje hoop ik dat ik alsnog morgen kan gaan zien. Op de foto's die ik zie ziet hij er zeer deftig onderhouden uit maarja dat weet je pas nooit tenzij je gaat kijken, wat ik dus hoop morgen te kunnen gaan doen.

Hij zou 3 jaar moeten meegaan, ik krijg dan namelijk de mogelijkheid de bedrijfsauto van mijn vader over te nemen aan een spotprijsje, wat ik dus natuurlijk niet kan neerslaan. De waarom ik zou overschakelen is omdat ik mijn huidige wagen beu ben en vooral dan alle kleine mankentjes die er aan zijn. Bv, wat sneller rijden en het stuur trilt alsof je aan 200km/u over allerhande heuveltjes rijdt. Dus deze auto moet dus minstens 3 jaar meegaan en liefst zonder kosten, anders kan ik evengoed aan mijn golf 3 blijven vastklampen en daar dan nog wat dingen aan repareren.

Met vriendelijke groet allesinds, Kevin

EDIT:

heb er nog een gevonden:

Verkoopprijs € 6.950,-
Overzicht voertuig:
Voertuigtype: Tweedehands
Carosserietype: 2/3-Deuren
1e inschrijving: 08/2005
Kilometerstand: 103.000 km
Brandstof: Diesel
Vermogen: 74 kW (101 PK)
Transmissie: Manueel
Kleur: Zilver Metallic
Brandstofverbruik: 5,80 l/100 km
Aantal deuren: 3

komt met 1 jaar garantie, distributieriem net vervangen.

Registration date : 19/11/2003
Mileage : 72.648
CC : 1910
HP : 101
CO2 :
Emission : EURO3
transmission : 5-gear manual
drive : Front
Body type Sedan
doors 3 doors
Color Silver
interior : Regular
interior color : Black
Code : 2020
VAT deductible : No

Deze is voor 7000 euro de mijne.

Geplaatst door

TrebuTa (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wel erg goedkoop. Laat de auto keuren voor dat je hem koopt.
In Nederland doet de ANWB dat, maar ook een andere dealer zou dat kunnen.

oldford 0
badge

14 jaar

De auto komt gekeurd met carpass. (Ik woon in België momenteel)

TrebuTa 0

14 jaar

Wie heeft er opdracht voor die keuring gegeven? De verkoper? Mij zegt dat niets.
Als jij opdracht geeft werkt men voor jou, niet voor de verkoper.

Vraag alleen eens of de verkoper een extra aankoop-keuring wil toestaan.
Zo niet, hard weglopen en een andere auto zoeken.

oldford 0
badge

14 jaar

Airbag lampje dat brandt, dit wordt veroorzaakt door de stekkers onder de voorstoelen (99 van de 100 keer).
Rubbers van de draagarmen (vooral achter) laten vaak los. Je kunt ze (achter) dan een een beetje verschuiven van voor naar achter. Zelfde geldt voor de langs geleiding achter. Kosten zijn te overzien: draagarm achter: ongeveer 40,-. Busje voor langsgeleiding: ongeveer 5,-.
Stadslichten en kenteken verlichting gaan vaak kapot (lampjes).
Bovenste draagarmen voor kraken wel eens. Dit is soms op te lossen met wat vet, anders vervangen.

Aandachtspunten:
Riem moet worden vervangen om de 3jaar of (100.000 voor JTD)
Dan natuurlijk kijken of er onderhouds boekjes bij zijn, code kaart en de algehele staat van de auto bekijken.
Let er ook op dat alle naden gelijk lopen van deuren motorkap enz.

sinterklaas 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.