Hallo,
Ik heb 2 jaar mijn alfa romeo 156 1.8 Twin spark. Ik ben geen monteur dus vergeef me als ik iets niet goed zeg.
Sinds een maand of 2 heb ik het probleem dat als ik een stuk heb gereden, de auto uitzet, en hem dan weer start dat hij niet aan gaat.
Hij maakt wel het start geluid alleen hij slaat niet aan. Wat reeds is vervangen:
- anderhalf jaar geleden in de zomer is nieuwe accu in gekomen.
- Bougies zijn na gecheckt, deze waren nog in orde.
- 3 bougie kabels zijn vervangen deze waren niet goed meer.
- nieuw rood blokje bij de benzine pomp erin(elektronisch, bevind zich naast de accu)
- nieuwe benzine pomp erin, oude bevatte een scheurtje.
De persoon waar ik hem heb bij laten controleren kan er ook niet achterkomen.
Na deze aanpassingen reed hij 1 maand goed alleen nu heb ik te maken met het bovenstaande probleem dat als ik heb gereden. Hem even uit laat en dan weer start(na 10-50 min ) Dat hij dan niet meer aanslaat.
Meestal na het wachten van een extra 30 min (eventueel met motorkap open voor afkoelen van motor) start hij wel weer. Tijdens het niet kunnen starten brand wel het spuitstuk (rood lampje) rechts bovenin bij de toeren teller.
Weet iemand hier het probleem of een oplossing.
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je hem al eens uit laten lezen , vermoed iets met een bdp sensor bv, heb je gecontroleerd of hij vonkt en /of benzine probleem heeft ?
Als je hem niet uit zet , loopt hij dan verder zonder problemen ?
Heb hem nog niet uit laten lezen, omdat dit mij geld gaat kosten.
Als ik hem niet uit zet dan loopt hij gewoon prima. Het is alleen als ik hem uitzet dan even wacht (10 - 30 min of langer) en dan weer wil starten dan slaat hij niet aan.
11 jaar
Tja , als je tijd zat hebt , maakt dat wachten niet uit.
Onderhoud kost ook geld .
Ik heb hem uit laten lezen en kwam alleen volgende uit,
inspuiting bosch motronic M1.5.5 (mot. TS '98)
gemeten fouten:
- Labdar sonde ; open circuit aanwezig
- toerentalsensor ; open circuit intermitterend
Ik ben daarna na lokale auto-reparatie en service bedrijf geweest en het uitgelegd en ze zeiden dat dat niks te maken had met het start probleem.
Weet iemand anders nog iets, of een aanleiding die ik kan na laten kijken?
bij een eerder apk hebben ze wel injextie reiniger gebruikt, kan dit er mee te maken hebben?
10 jaar
Bdp sensor vervangen. En wel degelijk dat de uitgelezen fouten betrekking hebben op het niet starten.
Wat voor effect heeft het dan?
want ik had zelf ook opgezocht wat lambda sonde inhoud.
Maar dit heeft effect op de benzine / olie verhouding, dus dat houd alleen in dat die soms meer kan verbruiken.
maar niet dat dit er voor zorgt dat als die warm is geworden dat die dan niet meer kan starten(zie goede uitleg eerste bericht).
10 jaar
Ik praat ook niet over de lambda sonde maar over de bdp oftwel toerentalsensor ;) Die lambda sonde zal misschien ook stuk zijn maar die bdp sensor heeft met het starten van doen.
Okee dus dat kan er mee te maken hebben.
Maar waarom start die dan alleen niet meer als ik al even heb gereden en niet gewoon?
10 jaar
Nog steeds niks nieuws gevonden, heeft iemand nog tips/ideeen?
10 jaar
als je de nieuwe binnen kant heb (met boordcomputer) en hij start niet en hij geef n fout code vdc ofzo
heb je kans dat het 1 sensor is (ik zelf denk aan 1 krukass sensor die blokeert hem je gaat ook krijgen dat die dan uitvalt onder het rijden)
niet starten maar als je contact maak zeg die wel check OK! dat deed de mijne ook maar die bleek niet OK! te zijn
deze binnen kant bedoel ik
10 jaar
Hallo Trevus,
Probeer het voertuig met snelstart te starten wanneer hij warm is. Dit verschijnsel heb je namelijk ook wanneer de brandstof aan de kook gaat door onvoldoende restdruk in de brandstofleidingen. Dit kan komen door een lekkage in de leidingen of een niet goed functionerende pomp. Pomp is nieuw, maar zijn de voedingen in orde? Als het voertuig aanslaat met wat snelstart of (benzine in een spuitflacon) in het inlaatkanaal, is de kans groot dat je een branstofdrukprobleem hebt. Negeer ook niet lambda en bdp sensor meldingen. Laat bijde checken of doe dat zelf.
Groet,
Hendrik
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar