tussen de 75 en 85 km/h schokt de auto vreselijk eerst zo nu en dan maar word steeds erger als ik de banden van voor naar achter omwissel geeft ook niks en er zitten al nieuwe banden onder geeft ook niks .
iemand enig idee
gr marten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
draagarmen,rubbers stabie,stuurchappen.. kan veel zijn maw.
of is het schokken van de motor?
Zijn het echt nieuwe banden die er onder zijn gelegd?
ben is wat precieser met de klacht. onderin toeren, afremmen, optrekken, koud warm,stoel trillen stuur trillen, heel de auto trillen, motor schokken, stilstaand waarneembaar, bij bepaalt toerental etc etc
ik doe het voor iemand maar ik zal morgen even wat meer informatie vragen en ja banden waren hagel nieuw dunlop sp sport 900
17 jaar
Er zijn een week of wat terug 2 nieuwe Dunlop SP 9000's omgekomen. Motor is het probleem niet, want wanneer ik de koppeling intrap "hobbelt" de auto gewoon verder.
Het is iets wat (zeer) regelmatig aan de orde is, vooral 's ochtends wanneer ik richting mijn werk rijd en vooral gedurende de eerste 8 kilometer. Daarna is het over het algemeen nihil/over. Met de oude banden was dit het het geval, velgen van voor naar achter verwisseld en nog steeds hetzelfde. Nieuwe banden gemonteerd en een nieuwe draagarm.... nog steeds precies hetzelfde...
Het lijkt zelfs ietwat toe te nemen. Weet echter niet of dit ook iets met de buitentemperatuur te maken heeft.....
Zodra ik boven de 85 km/uur kom is het geheel verdwenen en onder de 60 voel je ook helemaal niets..
Word er helemaal gestoord van zo langzamerhand... alle advies is welkom uiteraard !
17 jaar
Hoe is het met de schokbrekers?
Lek, roest?
velgen misschien niet rond.
17 jaar
onronde velgen....die trillen boven de 85 ook gewoon door...lijkt me niet daar in te zoeken.
onbalans bij bepaalde sneldheid in een aandrijfas, daar begint het op te lijken.
zodra het vet in de hoezen wat warmer, dus dunner wordt draaien de homokineten wat soepeler en zal hij minder gaan trillen/hobbelen
ik zou het in dit geval in de binnenste homokineten gaan zoeken..
probeer eens of het erger is met max gasintrappen in een te hooge versnelling van 45 naar 70 in 4 of 5 is het dan erger en verdwijnd of wordt het minder met koppeling intrappen tijdens deze test zijn het hoogstwaarschijnlijk inderdaad je aandrijfassen binnenste homokineet hier is dan een hele lichte groef in te voelen bij het uit elkaar neemen als er geen verschil is met koppeling dan zou ik je wiellen is laaten ballanceeren onder de auto. zitten deze wel in het midden centraal gemonteerd en is er niets krom want als er echt iets krom is band of wiel kun je met het bal. wel op 0 koomen maar trilt deze toch
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar