hallo
het volgende probleem heb ik met mn alfa 147
de koplampen beginnen zo in 1 keer te branden en gaan ook vanzelf weer uit na een tijdje met de sleutel uit het contact. het maakt niet uit of de schakelaar aan staat of uit staat nu komt vanavond het volgende er bij de koplampen zijn uit en ik kwam een uur later weer bij de auto en toen branden de remlichten heb vervolgens de zekering eruit getrokken maar de lampen blijven branden
help help
groeten rik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
interferentie???? of 2 verschillende relais blijven hangen.
Ik ga voor iterferentie door vocht en daardoort oxidatie in de zekeringkast.
In mijn tijd kon de verwijderde zekeringkast opengeklapt worden. (2 of meer schroeven eruit draaien )
Je ziet dan de gedrukte bedrading en of die nat is (geweest). Soms konden we het herstellen door de oxidatie weg te borstelen.
Daarna moet je ervoor zorgen dat de zekeringkast niet meer nat kan worden.
Voorruit afdichting controleren op lekkage en zorgen dat onder de motorkap alle waterafvoeren open zijn, inclusief die van het kachelhuis en de airco.
hoi cor
dank voor je reactie, ik heb ondertussen de zekeringskast al even een keer uit elkaar gehad. toen ik de printplaat uit de kast haalde zat er allemaal witte aanslag op het lijkt wel wat op poeder veremoedelijk door vocht. er waren ook al aansluitingen op de print wat zwart uitgeslagen dus ik weet niet of ik de oxidatie weg kan borstelen als ik dat wil proberen is het dan een idee om het met een tandenborstel te doen ????
ik hoor graag van je
12 jaar
hoi cor
dank voor je reactie, ik heb ondertussen de zekeringskast al even een keer uit elkaar gehad. toen ik de printplaat uit de kast haalde zat er allemaal witte aanslag op het lijkt wel wat op poeder veremoedelijk door vocht. er waren ook al aansluitingen op de print wat zwart uitgeslagen dus ik weet niet of ik de oxidatie weg kan borstelen als ik dat wil proberen is het dan een idee om het met een tandenborstel te doen ????
ik hoor graag van je
12 jaar
Je moet vooral goed zorgen dat er nergens tussen de banen meer oxidatie (wit spul) zit. Ook brandplekken zijn electriciteit geleidend. Ik deed het ook me een tandenborstel. Eventueel beschadigde banen kun je overbruggen door telefoondraad te solderen op de reeds bestaande plaatsen waar met soldeer gewerkt is.
Misschien is reinigen ook mogelijk met contactspray en daarna goed droogmaken en controleren.
Omdat de relais op hun kop hangen kan er ook 1 of meer volgelopen zijn met water.
hoi cor
bedankt voor je tips ga er morgen gelijk mee bezig ik laat nog wel even horen hoe eht gegaan is
grt rik
12 jaar
hoi cor
heb zaterdag gelijk de printplaat schoon gemaakt met een tandenbostel toen was de storing verholpen heb ook nog even gekeken met de printplaat uit de auto of de vooruit ook nog lek is maar heb niets gevonden.
nu ben ik vandaag weer met de auto weg gewees ten ja hoor de achterlamp links brand weer
dus ik sta nog open voor ideen ik zit zelf ook al te denken om hem van de andere kant door te verbinden maar dan krijg je problemen met je boordcomputer of nie
hoop dat er nog iets uit komt
mvg rik
12 jaar
hoi cor
heb alles schoon gemaakt met een tandenborstel en alles leek goed (leek) de storing is 1 dag weg geweest en komt ook zo weer terug.
ik kwam vandaag weer van het werk en hij gaat wel uit maar ga net met de honden lopen en hij brandt weer HELP HELP
mvg rik
12 jaar
Als de zekeringkast niet te herstellen is zul je hem moeten vervangen. Je moet natuurlijk ook de oorzaak van het natworden weghalen, anders gaat de nieuwe kast er ook aan...
hoi cor
ik heb de printplaat helemaal schoon gemaakt en de storing is 1 dag weg geweest maar vervolgens brandde het linkerachterlicht ook weer
dus ik sta nog open voor ideen
mvg rik
12 jaar
Stekkers en achterlicht ook goed schoon? of zit er een kabelbundel klem? Is het een ex schadeauto? loop dan de bedrading na in de buurt van de schade?
Je kunt voorzichtig de kapjes van de relais verwijderen en kijken hoe het er uit ziet.
hoi cor
heb inmiddels alles schoon gemaakt en de storing lijkt opgelost het enige is dat de auto niet normaal op slot wil.
als je hem op slot draait draai je normaal gesproken de sleutel gelijk weer terug dan hoor je hem gelijk weer van het slot springen als je de sleutel even vast houd voel je de sleutel terugslaan en dan gaatb hij wel op slot. maar hier kan ik wel mee leven bedankt voor je tips
mvg rik
12 jaar
hoi cor
heb inmiddels alles schoon gemaakt en de storing lijkt opgelost het enige is dat de auto niet normaal op slot wil.
als je hem op slot draait draai je normaal gesproken de sleutel gelijk weer terug dan hoor je hem gelijk weer van het slot springen als je de sleutel even vast houd voel je de sleutel terugslaan en dan gaatb hij wel op slot. maar hier kan ik wel mee leven bedankt voor je tips
mvg rik
12 jaar
Ik heb dit eens opgezocht en blijkbaar is dit wel een veelvoorkomend probleem bij de Alfa 147. Die van mij staat altijd buiten geparkeerd dus heb ik wat schrik dat ik dit in de toekomst ook voor zou kunnen hebben.
Zijn er gekende oplossingen of dingen die ik zou kunnen doen om zo'n lekken tegen te gaan? Ik denk dan aan het vernissen van de print van de body computer, of bepaalde zaken afkitten? Is de rubber van de voorruit eenvoudig te controleren op lekken?
Blijkbaar zou er ergens een rubber aan de kabel voor de motorkap te openen niet goed zijn las ik ergens, ook las ik om de kabels die naar de body computer lopen af te kitten aan het schutbord.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar