Goeiedag,
Dan nog iets:
Soms trekt de motor niet onder de 2000/2500 toeren ( echt bijna helemaal niet ).
Soms duurt dit nog wel langer dan 2500 toeren en dan ineens gaatie weer...
Hij geeft hierover verder geen storingscodes..
Zou dit aan de geometrie van de variabele turbo liggen?? Asje gaat wel heen en terug wanneer je het vacuum slangetje eraf trekt, maar komt wel heel langzaam terug bij het weer aansluiten van de vacuumslang..
Mvrgr J
Geplaatst door venedijk (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 156? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
erka (0) PRO, 14 jaar geleden
trek de LMM eens los, gewoon de stekker los en dan rijden.
als het dan beter gaat, is de LMM naar zijn grootje...
plaats dan wel een ORIGINELE en geen imitatie !!
voor verdere vragen : www.alfaromeo156club.nl
overigens, zonder LMM loopt de JTD ook prima, hele volksstammen rijden rond met
een afgekoppelde Lucht Massa Meter ( zonder het te weten, is bij verwisselen van het luchtfilter vergeten in te steken )
venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden
ok, bedankt... zal even proberen te rijden met stekker los...
Overigens is de lmm een half jaar geleden vervangen door een orginele bosch lmm...
Mvrgr J
J.Derks at (0), 14 jaar geleden
verkeerd om geplaatste lmm
luchtvoering staat tegen de richting in
WhizzMan (0), 14 jaar geleden
Het kan zijn dat de variabele turbo blijft "plakken" inderdaad. Wat ook goed kan is dat de EGR klep niet goed meer afsluit. Probeer anders een metalen plaatje in de EGR aansluiting te zetten, maar houdt de klep wel aangesloten op de ECU. Dit is een veel gebruikte methode om de EGR af te doppen zonder storingen in de ECU te genereren.
venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden
stekker is nu een half jaar los van de luchtmassameten en er zijn geem problemen meer geweest!!
Bedankt voor de tip
ron10325 (0), 13 jaar geleden
hoe meet hij nou de hoeveelhijd lucht dan
WhizzMan (0), 13 jaar geleden
Niet. Hij doet een alpha-N berekening die veel minder precies is. Daarom zal hij voor de zekerheid wat extra lucht inblazen zodat je in ieder geval altijd genoeg hebt om niet te roeten. Bij een diesel is het gelukkig allemaal een stuk minder kritisch dan bij een benzinemeter, dus je komt er beter mee weg. Hij zal ongetwijfeld ook wel "de scherpe randjes" van de afstelling afhalen zodat de motor een beetje minder vermogen levert dan als hij optimaal zou functioneren.
ron10325 (0), 13 jaar geleden
ok bedankt dan laat ik de stekker gewoon er op zitten bij mijn lybra 1.9jtd
christ70 (0) PRO, 13 jaar geleden
Iedereen denkt altijd gelijk dat de LMM de schuldige is. Ik heb hetzelfde probleem gehad bij mijn 156 JTD van 2001. Ik had overigens soms wel een LMM foutcode, ik weet niet meer welke. Ik ben echter eens verder gaan redeneren. Bij een diesel wordt de LMM niet gebruikt voor de mengselbereiding, maar wel om o.a. te berekenen wanneer en hoeveel de EGR-klep moet worden aangestuurd. Deze EGR-klep heeft op den duur de neiging om door roetaanslag vast te gaan zitten. Ik heb mijn EGR buiten werking gesteld door een plaatje er tussen te zetten bij de aansluiting op het inlaatspruitstuk. Het probleem was ook direct verholpen.