close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo 147 2004: Versnellingskabel/bak/oliereservoir

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AR32104, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 88

Vraag mijn alfa wil niet meer zonder tanden knarsen in de achteruit of ook maar enigszins normaal in welke andere versnelling dan ook mijn kabel is laatst voor op het blok losgeraakt is ook weer vast gezet maar het probleem blijft .
Nu heb ik begrepen dat de alfa 147 een oliereservoir heeft voor de koppeling kan het zijn dat de oliedruk te laag is om normaal te schakelen ik lees graag een reactie en waar vind ik dat reservior


Alvast bedankt voor het meedenken word gewaardeerd

Geplaatst door

DannyD (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Was het een schakelkabel die los is gegaan of je koppelingskabel ?
Als je een koppelingskabel hebt hoef je niet te zoeken naar een reservoir , en anders haalt hij het uit je remolie reservoir.

ik heb indd een kabel dus hoef ik niet te zoeken na het oliereservior danke

DannyD 0

2 jaar

Dan zit het dus ergens in de kabel lijkt me of waar die bevestigd zit geen idee

DannyD 0

2 jaar

Schakelkabel was indd los laatst

DannyD 0

2 jaar

Ik heb indd een kabel voor de koppeling dus daar kan het probleem niet zitten bedankt alvast voor de snelle reactie

DannyD 0

2 jaar

Is de kabel zelfstellend ? hoeveel vrije slag zit er op de kabel ?

Das een goede vraag hoe zie ik dat het uiteinde wat op het blok komt is gewoon rond en van de fabriek uit van kunstof met een drukker erop zeg maar om vast te zetten en die was ik de 1ste x al kwijt

DannyD 0

2 jaar

Als je het pedaal in drukt met de hand , na hoeveel cm voel je dan weerstand , hoe staat je koppelingspedaal tov je rempedaal , lager hoger of gelijk ?

Ga het zo eens proberen maar heeft dat met het schakelen te maken dan met erin en eruit gaan is maar een vraag

DannyD 0

2 jaar

Als je pedaal teveel vrije slag heeft dus te laag hangt wordt de drukgroep niet ver genoeg ingedrukt en komt je koppeling niet goed vrij en gaat het schakelen moeilijk .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.