Mischien een rare vraag maar hoe krijg ik een blanco apk formulier geprind?(als ik control p doet dan print ik niet alles!)Ik kan het nog nergens vinden!alvast bedankt! (het moet vanaf 1maart kunnen!)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Contr P gebruik ik niet.
In mijn afmeldscherm staat een printbutton, als ik daar op druk word het rapport
in Pdf formaat gedownload, en die kan je dan printen.
Oiram
je moet als je met VWE afmelden doet wel even hun print client en adobe 9 downloaden,
gr roel
Wij doen het nu tijdelijk via www.rdw.nl (webdirekt) Totdat mijn debiteurenprogramma (Driver) het voor elkaar heeft. Hier kan elk bedrijf die een beveiligingscerteficaat op de pc heeft staan een auto afmelden en printen op blanco papier.
Wel even adobe 9 installeren. Werkt perfect!
Bel anders even dan spreken we het even door
ik heb het al door mannen, ik meldde ook altijd af via rdc.nl.Nu doe ik het ook via rdw.nl.Ik heb per ongeluk op 1maart nog oude apkformulieren gebruikt.Dit mag dus niet meer dus wees gewaarschuwd!Vandaag dus nieuwe formulieren aangevraagd en nu dus even(tijdelijk?)printen!
Bij de RDW krijg ik in het afmeldscherm de mogelijkheid om:
Reparatie, Advies, Ra1 en Opt1 en Opt2 aan te vinken.
Weet iemand waar die Opt1 en (2) voor zijn?
Oiram
Ga maar eens met de muis op de tekst staan van Opt1 en Opt2 dan komt er bij in beeld wat het is.. Volgens mij de ene dat de auto niet loopt op de hoofdbrandstof en de andere weet ik zo niet meer
[quote=alfons262]ik heb het al door mannen, ik meldde ook altijd af via rdc.nl.Nu doe ik het ook via rdw.nl.Ik heb per ongeluk op 1maart nog oude apkformulieren gebruikt.Dit mag dus niet meer dus wees gewaarschuwd!Vandaag dus nieuwe formulieren aangevraagd en nu dus even(tijdelijk?)printen![/quote]
Waarom nieuwe formulieren aangevraagd?? Gewoon blanco A4 papier voldoet hoor..
Klopt rene,maar degene die bij ons meestal afmeldt is nogal schrijfgraag!Dus die werkt liever met invulformulieren!En de oude invulformulieren mogen dus niet meer.
Dat meen je niet!!!!!!!!!!
Weet hij wel wat dat kost op jaarbasis ;-)
[quote=garageburgwal]Ga maar eens met de muis op de tekst staan van Opt1 en Opt2 dan komt er bij in beeld wat het is.. Volgens mij de ene dat de auto niet loopt op de hoofdbrandstof en de andere weet ik zo niet meer[/quote]
Bedankt voor de tip, klopt helemaal. (andere Opt is geloof ik motorkap e.d niet te openen)
Oiram
die oude invul formulieren mogen toch nog wel?? met gele doordruk bedoel ik.
[quote=timhoeks2]die oude invul formulieren mogen toch nog wel?? met gele doordruk bedoel ik.[/quote]
als ze de nieuwe lay out hebben wel anders niet
Dat wil dus zegen dat je nieuwen moet hebben besteld na 1 feb. dit jaar..
ik heb begrepen van een steekproefcontroleur dat je ook niet ingevulde formulieren kan downloaden voor het geval dat je storing hebt met printen van een keuringsformulier.
gr john
Ik snap het probleem niet zo. Elke keuringinstantie kan op de site van de rdw een auto afmelden en printen op blanco a4 papier dat is toch in elk bedrijf aanwezig?
Mocht het printer helemaal niet lukken is er nog geen probleem want de auto is afgemeld en het keuringsbewijs kan later alsnog geprint worden..
Gisteren voor die 5.00 toch maar een (nieuw model) setje voor nood besteld.
Toch handig als er toevallig eens iets goed mis gaat.
Geef toch graag iemand zijn rapportje mee inplaats van "kom hem morgen maar halen"
Oiram
Het APK rapport mag sinds 1 maart 2010 op blanco A4 papier geprint worden. Super toch, dus waarom zou je dan nog andere formulieren willen bestellen? We hebben volop blanco papier, tonercassettes en printers in huis.
Wij melden via VWE af. Als je het keuringsrapport op blanco paier wilt printen dien je:
Instelling Digitaal keuringsrapport aangevinkt bij de APK-instellingen;
Instelling Ik druk de APK-keuringsrapporten af aan (deze staat standaard aan);
Laatste versie van Adobe reader geïnstalleerd op uw computer;
In het bezit van een inkjet- of laserprinter met blanco A4 papier.
Alle vragen over de de nieuwe wijzigingen:
http://www.vwe.nl/downloads/FAQ10Extern....
Moderne techniek gaat soms toch nog wel eens wat fout.
Ik heb vorig jaar tijdens het afmelden een keer stroomuitval en een defecte printer gehad.
Verder kan ik nog wel meer verrassingen bedenken (Internet eruit, PC storing, RDW storing ed)
Situatie is natuurlijk voor niemand gelijk.
Maar in noodsituaties is 5.00 rapporten en een vulpen dan mijn oplossing.
Oiram
Mee eens Oiram, stroomuitval gebeurt gelukkig niet vaak, maar als het gebeurt sta je mooi te kijken.
Ik heb nog een vraag, is toch wel het een en ander veranderd sinds 1 maart.
Vroeger vulde je als er een Linker voor band versleten was, "601 Band Lv versleten" in.
Nu komt er alleen "G01 Banden 5.2.27" te staan.
Ik heb Zwolle (RDW) gevraagd en die zeggen meer hoeft niet ingevuld te worden.
Dus geen verdere informatie geven op het rapport? (bult, Canvas of versleten?)
En de adviespunten (dat heb ik niet gevraagd)? Moet je alleen aanvinken en ook niets invullen?
Ik meld af op de RDW site en daar zie ik geen invulmogelijkheid bij de AC punten.
En die link van FOKLOP met informatie van VWE daar staat dat je dat wel moet (of mag? misschien) invullen
Band Lvoor)
Oiram
[quote=UNIVERSEEL11698]Moderne techniek gaat soms toch nog wel eens wat fout.
Ik heb vorig jaar tijdens het afmelden een keer stroomuitval en een defecte printer gehad.
Verder kan ik nog wel meer verrassingen bedenken (Internet eruit, PC storing, RDW storing ed)
Situatie is natuurlijk voor niemand gelijk.
Maar in noodsituaties is 5.00 rapporten en een vulpen dan mijn oplossing.
Oiram[/quote]
Voor 5.- kun je inderdaad niet veel risico's lopen maar zonder internet of pc, of een rdw storing kun je hem helemaal niet afmelden met of zonder rapporten..
Telefonisch doorgeven bij de RDW was altijd een mogelijkheid.
Met een mobieltje dan bedoel ik garageburgwal :)
Want mijn gewone telefoon gaat ook over 220v :) en die doet het dus ook niet tijdens stroomuitval.
Moeten er ook niet te diep op ingaan maar je snapt wel wat ik bedoel.
Weet jij dat niet over dat invullen van een extra omschrijving bij reparatie of AC punt?
Ik hoor 2 verschillende verhalen over reparatiepunt en AC weet ik helemaal niet.
Oiram
Zelf geen text met pen toevoegen dus.
Dit vond ik op de site van http://www.autoadviezen.nl/Wijzigingen_p...
Afdruk keuringsrapport op blanco papier.
Het is NIET toegestaan op een geprint blanco wit keuringsrapport te schrijven.
Met uitzondering van:
Het ondertekenen van de desbetreffende keurmeester.
Afzeggen van de steekproef door de RDW
Steekproefresultaat door de RDW.
Denk dat er wat verschil zit tussen afmelden VWE en RDW
In het afmeldscherm bij de RDW heb je niet de mogelijkheid om eventueel extra informatie in te vullen bij zo'n AC punt en bij VWE wel.
Oiram
[quote=UNIVERSEEL11698]Telefonisch doorgeven bij de RDW was altijd een mogelijkheid.
Met een mobieltje dan bedoel ik garageburgwal :)
Want mijn gewone telefoon gaat ook over 220v :) en die doet het dus ook niet tijdens stroomuitval.
Moeten er ook niet te diep op ingaan maar je snapt wel wat ik bedoel.
Weet jij dat niet over dat invullen van een extra omschrijving bij reparatie of AC punt?
Ik hoor 2 verschillende verhalen over reparatiepunt en AC weet ik helemaal niet.
Oiram[/quote]
Dat was mij ook opgevallen inderdaad. Ik ga er maar vanuit dat het op de rdw site volgens de goede weg gaat. Ik ben ook benieuwd hoe mijn software leverancier daar mee omgaat want ik was ook gewent om het beter te omschrijven (banden voor vervangen etc.)
Heb net een brief gehad dat ze er bijna klaar mee zijn dus zal wel hogerop komen..
En met telefonisch afmelden heb ik geen ervaring en moet zeggen dat ik vorig jaar met de storing bij kpn internet er achteraan heb gebeld en toen was afmelden gewoon niet mogelijk
Volgens mij moet je ook op het rapport schrijven als de 2e brandstof niet gecontroleerd kan worden omdat de auto niet loopt op deze brandstof en als je delen niet hebt kunnen controleren omdat deze afgeschermd zijn door delen die niet te verwijderen zijn (zijskirts ed).
Uit het apk boek :
Ook moet in deze ruimte een aantekening worden gemaakt in het geval:
1. een voertuig is voorzien van een LPG-installatie waarbij het voertuig niet op benzine werkt. U
noteert: controle 2e brandstof niet mogelijk 5.*.9,
2. niet tot verwijdering van bepaalde onderdelen is overgegaan vanwege het gevaar van beschadiging. U
noteert: afgedekte onderdeel niet beoordeeld 5.1b.3
3. de steekproef door de RDW is afgezegd. U noteert: afgezegd om tijdstip- door naam RDW
medewerker en ondertekend door de APK keurmeester.
In ons afmeldscherm kun je die twee punten aanvinken nl: OP1 en OP2.
Het is allemaal niet erg duidelijk, maar ik denk dat de verwarring ontstaat tussen het geheel zelf invullen
van een rapport (met doorslag) of het uitprinten van een blanco A4 via VWE of RDW.
Blanco A4 (via RDW/VWE) afgedrukt? dan bij 5.*.9 of 5.1b.3 alleen de OP1 of OP2 aanvinken.
En zelf niets op het rapport noteren (text van OP1/2 word automatisch op het A4 geprint)
Alleen op de A4 iets met pen noteren bij afzeggen van een steekproef.
Of
Als je zelf een rapport (met doorslag) maakt dan met 5.*.9
Controle 2e brandstof niet mogelijk 5.*.9 invullen
Of met een 5.1b.3 probleem: afgedekte onderdeel niet beoordeeld 5.1b.3 invullen.
We hebben hier al een paar goeie monteurs die veel verstand van een bepaald automerk / of vakgebied hebben, moet eigenlijk ook nog een RDW'er bij:)
Oiram
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar