Hoe kan ik er achter komen dat ik een goed merk motorolie koop?
Is hoe duurder hoe beter?
Of is hoe bekender hoe beter?
Of is hoe mooier de verpakking hoe beter?
Of is hoe meer het merk sponsort hoe beter?
Of alles bij elkaar?
Dan zou Castrol dus het beste moeten zijn, want die sponsoren heel veel, is heel bekend, heeft een mooie verpakking en is erg duur.
De meeste zeggen: een gerenommeerd merk.
Maar wat is dat?
Valvoline, Shell, Eurol, Kroon-Oil, Putoline etc.etc.
Of maakt het merk niet zoveel uit, als het aan de specificaties voldoet.
Wie geeft me goede advies?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gewoon een gerenomeerd merk pakken, de duurste is niet persee de beste, als de specificatie's overeenkomen is het goed.
alhoewel, de lidl/aldi olie hebben ook de meeste specificaties op de verpakking staan.........
b.v kroon olie, prima kwaliteits olie die per liter aardig voordeliger is dan b.v castrol.
overigens al die merken die je opnoemt zijn prima olieen..
pieter
waar moet de olie in ? ook niet geheel onbelangrijk.
paul,
[quote=paulkelder]pieter
waar moet de olie in ? ook niet geheel onbelangrijk.
paul,[/quote]
hijzegt motor ole
dus k denk in de motor
of hij hep een brommer
2 takt gaat ook in de motor?
[quote=CARS&MOTORS][quote=paulkelder]pieter
waar moet de olie in ? ook niet geheel onbelangrijk.
paul,[/quote]
hijzegt motor ole
dus k denk in de motor
of hij hep een brommer
2 takt gaat ook in de motor?[/quote]
ik doel op oa type motor, bv een commonrail of pd motor......
paul,
sorry
verplaatste me even in andere gedachten trand
Het is voor een Honda Deauville motorfiets, en die zou elke 12000 km ververst mogen worden.
Ik heb deze nog niet zo lang.
De versnellingsbak, inclusief haakse overbrenging naar de cardan(dus niet achter bij het wiel) , wordt ook door de motorolie gesmeert.
Er wordt soms beweerd dat minerale olie beter is dan synthetishe.
Maar de reden dat ik geen minerale 10w40 durf te gebruiken is dat ik bang ben voor viscositeitverlies. Het z.g.n. gebrek aan "shearstabiliteit".
De VI improvers worden vooral door tandwielen doorgeknipt.
Een synthethische 10w40 heeft daar geen last van, omdat die uit zichzelf al een hoge VI heeft en er dus weinig of geen VI improvers inzitten.
Als je een minerale 10w40 gebruikt wordt dat na zeg 3000 km een 10w30, en na pakweg 8000 km een 10w20. En dan krijg je pitting in de tandwielen en nokkenassen.
Van de motordealers krij je alleen maar een commercieel kletsverhaal.
Ik wilde jullie vragen wat een professioneel daarvan vindt.
De vorige eigenaar gebruikte Valvoline Durablend 4T 10w40 .
En wat raden jullie mij aan?
Alvast bedankt
17 jaar
gewoon blijven gebruiken
dit is denkelijk al jaren goed gegaan zonder schade en (merkbare) slijtage
Aanbevolen product Expulsa RR 10W40
Gebruik: Normaal, ververs elke 12000 km / 12 maanden
Goede alternatieven :
Expulsa 10W40
Gebruik: Normaal, ververs elke 12000 km / 12 maanden
Super Multigrade 10W40
Gebruik: Normaal, ververs elke 12000 km / 12 maanden
Bron: www.kroonoil.nl
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar