Hallo mede-denkers,
Ik zit met het volgende: Ik ben bezig een distributie riem te vervangen aan de betreffende Audi, blokkeerpennen geregeld, maar er zit niks bij voor het blokkeren van de krukas.
Met de dealer gesproken en blijkt volgens hun niet nodig te zijn, zij gebruiken het ook niet. Ik moet iets gebruiken om het tegen te houden. Maar de centrale bout voor de krukas pulley krijg ik echter niet los. Zonder blokkeren van de krukas komt er veel spanning op de tandriem zelf, ik weet dat dat niet goed is, en met een dikke schroevendraaier ertussen gepropt zit er alsnog geen beweging in.
Mijn vraag gaat eigenlijk meer over het blokkeren van de krukas. Als dat eenmaal goed/vertrouwd geblokkeerd staat kan ik zeker genoeg kracht zetten om de bout los te draaien...alleen, hoe doe ik dat?
Alvast bedankt,
Martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Martin
Draai een M8 bout door het krukastandwiel tot de bout door het tandwiel aan de achterzijde vastloopt.
Zo simpel kan het zijn ;)
Gr. paul
Dag Paul,
Bedankt voor je snelle reactie, alleen ben ik er nog niet uit. Ik kom namelijk niet aan de krukas tandwiel omdat de kapje ernog voor zit en ik krijg de kapje niet los tot dat de pulley eraf kan. Pulley/poelie, hoe je ook wil schrijven, van de multiriem krijg ik niet los.
Mvgr.,
Martin
11 jaar
[quote=MWMautos]tot dat de pulley eraf kan. Pulley/poelie, hoe je ook wil schrijven, van de multiriem krijg ik niet los[/quote]
Met een flinke luchtsleutel moet dit eigenlijk wel lukken... (bout kan enorm vastzitten)
Gr. paul
Was ik bang voor...die mijne is niet zo denderend meer...
Ik zal verder gaan knutselen. Thanks!
M
11 jaar
Toch een nieuwe slagmoersleutel opgehaald, kwam direct los.
Goed gereedschap...helft werk
Thanks again
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A2 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar