Audi A4: A4 lpg g3

Bouwjaar: 2003

ik ben op zoek naar een a4 op gas (1.6) ,zijn er veel probleemen met dit type op gas ?wie kan mij goed advies geven s.v.p

niek .1

Geplaatst door niek .1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

doorsparen voor een TDI; ga voor de aardigheid eens met een TDI rijden.....

1.6 op gas loopt aardig maar de motor komt flink tekort voor zo'n grote zware wagen. Oftewel, die staat altijd op zijn top te werken en heeft daardoor niet het eeuwige leven.... LPG verkort dit ook nog eens.

niek .1 (0), 16 jaar geleden

hoi harry ben altijd een diesel rijder geweest en inderdaad een diesel rijd beter ,maar door omstandigheden ga ik minder rijden van +/- 55.000 naar niet meer dan20.000.en met de huidige brandstof prijzen en wegenbelasting weet ik niet wat het slimste is .de omreken tabel zegt gas, maar die houd geen rekening met de slijtage van de motor e.d maar iedergeval bedankt voor je advies met vr.gr niek.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Met 20.000km kun je prima op lpg rijden.
De 1.6 is geen over bemeten motor maar doet het goed op lpg.
Met een beetje beleid gaat het wel goed.
Maar idd niet gaan trappen want dan is het snel over met de klepjes.
Een 2.0 is een betere optie.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=primera p11]De 1.6 is geen over bemeten motor maar doet het goed op lpg.[/quote]
Hij doet het prima op LPG maar trekt geen worst van het bord af........ Eigelijk ben ik het wel met Harry eens.

Gr. paul

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=primera p11]Met 20.000km kun je prima op lpg rijden.
De 1.6 is geen over bemeten motor maar doet het goed op lpg.
Met een beetje beleid gaat het wel goed.
Maar idd niet gaan trappen want dan is het snel over met de klepjes.
Een 2.0 is een betere optie.[/quote]
de 2.0 is een traditionele olieboot, die loopt standaard op mengsmering; komt met LPG misschien wel goed uit........
Tegenwoordig krijg je toch al toeters en bellen als het peil nog ruim voldoende is; dus echt vergeten te vullen kun je niet.

Santa (0), 16 jaar geleden

En DAN ga je juist weer naar de Aldi voor wat bijvul-motorolie........

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Santa]En DAN ga je juist weer naar de Aldi voor wat bijvul-motorolie........[/quote]
staat de 5w40 daar ook al in het schap??

Santa (0), 16 jaar geleden

Zou een "traditionele olieboot" niet gewoon bijgevuld kunnen worden met 15W40....?

't Is TOCH al een olieboot.....??

http://www.koopjespakker.nl/841794/Motor...

primera p11 (0), 16 jaar geleden

En dat voor een kwaliteitsmerk.
Audi is ook niet meer wat het geweest is.
Als er al zo door de pro over gesproken word.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

T is wat denigrerend, maar de 2.0 liter van VAG heeft uit de oudheid al een naam hoog te houden wat oliegebruik aangaat. Waarschijnlijk ligt dit aan de lange slag waardoor de zuigersnelheid hoog is (lees tegen kritisch aan) Zuigerveren krijgen bij die snelheiden moeite de olie af te schrapen en lekken dus iets door.....

niek .1 (0), 16 jaar geleden

iedereen bedankt voor de info ik laat nog wel weten wat het geworden is met vr gr niek.

DerkGTT (0), 16 jaar geleden

Mijn 2.0 op LPG (247.000km) drinkt voor mijn doen ook lekker olie (1 op 5000km).

Volgens de pro's is dit redelijk netjes, maar als ik 30.000km op longlife rijdt heb ik inmiddels de gehele olieinhoud al ververst voordat de olie moet worden vervangen.

Denk dat ik nu maar 10W40 van castrol eens ga proberen. Schijnt wel een goede optie te zijn.

Derk

VG392 (0), 16 jaar geleden

Probeer maar eens Slick50.
Dit zorgt voor een veel soepelere motor door de teflon toevoeging en vermindert de slijtage en oliegebruik.
Ook de klepstelen enz. worden hierdoor beter gesmeerd wat op gas weer zorgt voor een langere levensduur.
Ook het brandstof verbruik neemt af en het vermogen neemt toe.

Groeten,

Kees

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=VG392]Probeer maar eens Slick50.
Dit zorgt voor een veel soepelere motor door de teflon toevoeging en vermindert de slijtage en oliegebruik.
Ook de klepstelen enz. worden hierdoor beter gesmeerd wat op gas weer zorgt voor een langere levensduur.
Ook het brandstof verbruik neemt af en het vermogen neemt toe.

Groeten,

Kees[/quote]
Wetenschappelijk onderzoek heeft al lang aangetoond dat deze "wondertjes uit flesjes" gebakken lucht zijn.

Het is gewoon onmogelijk om weggesleten materiaal weer aan te vullen door een middeltje aan de olie toe te voegen.

Het enige wat aangevuld wordt is de bankrekening van de bedenker van Slick50.

En 1 van de betekenissen van het engelse woord "slick" is: gehaaid, sluw........

Maar bij sommigen werkt dit spul geweldig, vooral tussen de oren...

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=VG392]Probeer maar eens Slick50.
Dit zorgt voor een veel soepelere motor door de teflon toevoeging en vermindert de slijtage en oliegebruik.
Ook de klepstelen enz. worden hierdoor beter gesmeerd wat op gas weer zorgt voor een langere levensduur.
Ook het brandstof verbruik neemt af en het vermogen neemt toe[/quote]
Mooi verhaal @Kees. Dit is precies wat oren willen horen. Ik persoonlijk hou wel van een extraatje, de moderne oliën van tegenwoordig zijn hier minder blij mee...................................

Gr. paul

VG392 (0), 16 jaar geleden

[quote=Santa][quote=VG392]Probeer maar eens Slick50.
Dit zorgt voor een veel soepelere motor door de teflon toevoeging en vermindert de slijtage en oliegebruik.
Ook de klepstelen enz. worden hierdoor beter gesmeerd wat op gas weer zorgt voor een langere levensduur.
Ook het brandstof verbruik neemt af en het vermogen neemt toe.

Groeten,

Kees[/quote]
Wetenschappelijk onderzoek heeft al lang aangetoond dat deze "wondertjes uit flesjes" gebakken lucht zijn.

Het is gewoon onmogelijk om weggesleten materiaal weer aan te vullen door een middeltje aan de olie toe te voegen.

Het enige wat aangevuld wordt is de bankrekening van de bedenker van Slick50.

En 1 van de betekenissen van het engelse woord "slick" is: gehaaid, sluw........

Maar bij sommigen werkt dit spul geweldig, vooral tussen de oren...[/quote]
Santa, denk het er jouwe van, maar ik rijdt al 11 jaar in mijn inmiddels 14 jaar oude 626 op lpg met een kilometerstand van 398.000 met de eerste motor.
Nadat ik afgelopen zomer de olie (na 50.000 kilometers) weer eens heb ververst en aangevuld met Slick50 loopt deze weer een stuk stiller, soepeler en zuiniger dan voorheen.(van 1 op 11 naar 1 op 12)
Voor mij is dit spul goud waard omdat ik binnen de 10.000 kilometers de investering op mijn lpg heb bespaart.
Dan heb ik het nog niet eens over de besparing van een koprevisie.
Uit jouw opmerking maak ik op dat je blijkbaar ook niet de werking van dit product begrijpt dus ga ik er maar niet verder op in.
Zo zijn er ook mensen die beweren dat gas is om op te koken.
Die laat ik ook lekker investeren in veel te dure benzine en diesel.
Kunnen ze mooi de schatkist spekken, liever zij dan ik.

Groeten,

Kees



laatst bewerkt door moderator 21-12-2007

Santa (0), 16 jaar geleden

Ik had het al verwacht dat je zou zeggen dat de motor stiller zou worden.
Dat is een bijkomend "voordeel" van elke toevoeging. Op de auto markt te Utrecht gooiden malafide handelaren vaak een beetje fijn zaagsel bij de motorolie in. Het motortje liep dan weer als een zonnetje, geluiden van versleten lagers zo knap dempend.......
Tijdje later liep de boel natuurlijk alsnog in de soep.

Maar om even terug te komen of ik er nu wel of geen verstand van heb: een kleine 10 jaar geleden (of zelfs al langer geleden) heb ik dat spul ooit eens in een 900 cc motortje van een 79-er Polo gedaan.
De motor klonk direct een stukje minder rauw. Dat was dan tevens ook het enige merkbare.
Dat autootje rijdt nog steeds rond bij zijn 1e eigenaar maar ik ben niet zo bekrompen van geest om DAT toe te schrijven aan het gebruik van extra olie-toevoegingen.
Maar misschien heb jij meer verstand van Slick50 dan van motor-oliën? Zorgt Slick50 er dan zomaar voor dat je wel 50.000 km kunt blijven doorrijden ZONDER dat de kwaliteit van je olie achteruit gaat...??
Wow, gek dat TNO daar indertijd nooit iets van heeft kunnen ontdekken.....

De door jouw geclaimde "besparingen" verwijs ik naar de boom der papegaaien omdat het GEEN, ik herhaal GEEN op wetenschappelijk wijze benaderde test is.
Je hebt namelijk GEEN vergelijkbaar produkt gedurende dezelfde tijd en onder dezelfde omstandigheden gebruikt.
Simpel gezegd: je hebt gewoon GEEN vergelijkingsmateriaal en daarom kun je dus NIET stellen dat de door jouw geclaimde besparingen ENKEL EN ALLEEN te danken zijn aan Slick50.

Heel kort gezegd: jouw bewering is dus NIET gestaafd op enig wetenschappelijk onderbouwd gegeven en zegt ALLES over de onbetrouwbaarheid van jouw "test" en eigenlijk helemaal niks over het produkt Slick50.....

Ik durf wel te stellen dat bij normaal gebruik, wellicht wat aan de voorzichtige kant, en bij vele warme gereden kilometers (liefst snelweg) een benzinemotor op LPG ook wel 400.000 km kan halen zonder koprevisie.
Maar ze zijn er ook die al veel eerder sneuvelen. Dat zegt MIJ eerder iets over de gebruikswijze en de rijstijl van zo'n bestuurder dan over de kwaliteit van ENIG olie-additief.

Maar misschien kun je distributeur van dat wonderspul worden en kun je de klanten dan ook een SCHRIFTELIJKE glasheldere garantie geven dat ook zij dan zomaar 400.000 km kunnen halen met al die door jouw geclaimde besparingen.

Het feit dat de moderator een stuk van jouw tekst heeft aangepast zegt kennelijk iets over door jouw gebruikte schrijfstijl...?


Ho Ho HO...!!!! Evenzogoed toch nog een Merry X-mas!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.