bij koude motor start de wagen zeer slecht, soms niet!
geen foutcodes in het motorregelapparaat.
voorinspuiting ok, distributie gecontroleerd ok.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk de tempratuursensor.... trek daar de stekker eens af en start dan eens de motor.
paul,
heb ik al getest geen verandering, waardes zijn ok getest met vag com.
Starttoerental hoog genoeg?
ja geen probleem, heb een vermoeden! dat het bij de inspuitpomp zit.
maaar weet niet hoe ik deze kan testen
indien de motor koud is.... en je start heb je dan voldoende diesel op de verstuivers.....
paul,
heb de indruk dat dit maar weinig is, maar dat is relatief hé. kan je de pomp testen met de vag com? heb geen zin om ze te demonteren en te laten testen
tijdens de start moet er toch voldoende druk zijn... indien je geen foutcode krijgt zou het iets mechanisch moeten zijn. dan zou ik de pomp laten testen. demontage valt mee... met een goed 45 minuten heb je hem compleet in handen.
paul,
problemen met de pomp komen wel meer voor hé, vind het wel raar dat hij soms start en soms niet, pomp is toch stuk of niet? of begrijp ik dat verkeerd
problemen komen inderdaad voor metname het electrische gedeelte van de pomp is een probleem. mocht dit het probleem zijn loopt de motor helemaal niet meer, ook niet indien hij warm is.
paul,
ga de pomp demonteren en laten testen, laat nadien wel iets weten
thanks kris
wat het ook nog kan zijn.... in de tank bevind zich een opvoerpomp.
paul,
ook bij een 2.5 tdi?
[quote=krisje]ook bij een 2.5 tdi?[/quote]
ja.....
paul,
zie ook: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
paul,
heb het even gecontroleerd op de stroomloopschemas zit idd een pomp in! maar eenmaal de wagen gestart is, rijd deze perfect, draait juist de eerste seconde nogal raar
[quote=krisje]heb het even gecontroleerd op de stroomloopschemas zit idd een pomp in! maar eenmaal de wagen gestart is, rijd deze perfect, draait juist de eerste seconde nogal raar[/quote]
toevallig niet, indien de auto een poosje stilstaat de diesel terug loopt richting tank ?
paul,
dus zou de pomp, op deze ogenblik niet veel mogen oppompen. (nu start hij, wel niet goed, draait ongeveer 2 seconde slecht) of hoe kan ik de pomp testen
[quote=krisje]dus zou de pomp, op deze ogenblik niet veel mogen oppompen. (nu start hij, wel niet goed, draait ongeveer 2 seconde slecht) of hoe kan ik de pomp testen[/quote]
vrij simpel.... aanvoerleiding bij het filter demonteren, vervolgens iemand laten starten dan zie je vanzelf (als goed) de diesel wel stromen.
paul,
het is dus mogelijk dat de wagen normaal rijd als deze eenmaal gestart is, omdat er blijkbaar mensen zijn die stilvallen met een pomp die stuk is.
[quote=krisje]het is dus mogelijk dat de wagen normaal rijd als deze eenmaal gestart is, omdat er blijkbaar mensen zijn die stilvallen met een pomp die stuk is.[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img19.imageshack.us/img19/5983/20...[/img][/url]
ja... helaas kan dit type pomp zomaar tijdens de rit stilvallen door een defect aan het electrische gedeelte (bovenzijde van de pomp)
dat lijkt me logisch, maar ook stilvallen met een opvoerpomp?
indien de pomp niet of onvoldoende opvoert of hapert dan kun je zeker startproblemen verwachten, hoeft in dit geval niet zo te zijn, maar sluit ook niks uit.
paul,
ga het morgen testen, in ieder geval al bedankt. hou je morgen op de hoogte
thanks
ik lees het wel.... suc6
paul,
idd opvoerpomp stuk, wagen reed normaal, maar als hij een nacht op een helling geparkeerd stond liep de brandstof terug naar de tank! en kreeg de inspuitpomp deze niet meer aangezogen.
thanks
kris
oke... bedankt voor de replay
paul,
denk dat ik de pomp verkeerd getest heb, deze pompt alleen maar naar een ander compartiment in de tank, en dus niet tot aan de filter, probleem dus toch nog niet opgelost.
start nu wel, maar de eerste seconde draait hij slecht.
zit er in de tank geen beveiliging voor het droog lopen van de pomp?ik weet zo niet meer hoe dat ding heet.
deze zat aan het tankmeter element deze door verbonden toen liep hij weer normaal.
bij verder onderzoek blijkt dat er water inde tank zit, pomp was dus wel degelijk stuk(getest in beker diesel), maar deze is pas echt nodig bij het starten op een helling. of alsde tank minder dan 1/3 vol is. wagen startdus nu terug, maar nog niet vlot, vrees dat de inspuitpompstuk is, iemand een idee hoe ik deze ingebouwd kan testen.
krisje
uitlezen is een mogelijkheid, daar schiet je niet altijd wat mee op, of het nog even aanzien en voeg iets toe aan de diesel of pomp demonteren en laten testen.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar