Ik sta op het punt om een A6 2.5 Tdi Quattro uit 02/2002 met 110K KM op de teller te kopen in het buitenland en die in NL te importeren. Ik weet inmiddels hoe dat moet en wat dat kost. Bij deze wagen moet de distributie-riem nog vervangen worden. Verder is de wagen dealer-onderhouden. Zijn er zaken waar ik tijdens de testrit extra op moet letten. Ik heb op dit forum al diverse keren gelezen dat je goed op de automatische bak moet letten, kick-down, geratel etc. Hebben jullie wellicht nog meer tips voor me. Alvast bedankt voor de moeite.
groet,
Diederik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
diederik
metname de automaatbak en de nokkenassen, brandstofpomp zijn zorgenkindjes.. gezien de auto nog weinig kilometer heeft gelopen ben je daar voorlopig nog niet aan toe, wel iets om rekening mee te houden voor de toekomst.
paul,
Dag Paul,
Dank voor je snelle reactie.
Die lage KM-stand is precies de reden (en de lage prijzen) dat ik in het buitenland zoek. Vanaf welke KM-stand beginnen de problemen dan waar jij aan refereert?
Ik heb inmiddels ook geinformeerd naar het vervangen van de distributieriem via mijngarage.nl De offerte die ik kreeg valt uiteen in 2 delen 389,- voor het vervangen van de riem en 427,- indien ook de spanrollen (o.i.d.) vervangen moeten worden. Mijn Audi/VW garage heeft het over circa 1.100,- Moeten die spanrollen bij de 1ste x ook vervangen worden? En wanneer moet bij een 2.5 eigenlijk uiterlijk de riem vervangen zijn. Ik dacht eigenlijk bij 90K KM?
Ik zie trouwens dat jij ook een Audi/VW service hebt. Hanteer jij ook bovenstaande prijzen, NL is tenslotte maar een klein land.
groet,
Diederik
17 jaar
diederik
bel mij ander even praat iets makkelijker mijn nummer 0529- staat op mijn website
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar