Hallo, ik heb soms problemen met de abs, tijdens het rijden gaat dan het abs lampje branden en het lampje van de remmen pinkt rood en tuut, op dat moment heb ik geen abs nog asr, na een minuut gaat het lampje uit en brand het lampje van de asr: dan werkt de abs naar behoren enkel de asr werkt dan niet.
Eens het lampje uit is, dan werkt alles weer naar behoren.
Heb wat zitten rondkijken op forum en zou waarschijnlijk komen door een slecht contact in de unit.
Heb de sensors al opgekuist, stekkers met contact cleaner gekuist en terug gemonteerd, maar geen resultaat.
Weet iemand hoe diep je de voorste abs sensors moet duwen in de huls?
Heb gelezen dat de unit te herstellen valt, waarschijnlijk een slecht contact in de unit zelf.
Weet iemand waar ik naar moet kijken in de unit?
Mvg Sebbe
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
home → lijst met foutcodes
foutcode: 01203
nl Elektrische verbinding tussen ABS en Instrumenten Cluster
du ABS/Schalttafeleinsatz
en Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Elektrische verbinding tussen ABS en Instrumenten Cluster: Open or Short to Ground.
Mogelijke verschijnselen:
* Tijdens het rijden brandt (kortstondig) het lampje van het Remsysteem en/of ABS.
* ABS werkt niet of niet correct
Mogelijke oorzaken:
* Bedrading tussen de ABS en het Instrument Cluster (dashboard)
* Instrument Cluster defect (zelden)
Mogelijke oplossingen:
* Check bedrading tussen ABS en Instrument Cluster op kortsluiting naar massa / draadbreuk
* Check Instrument Cluster
Elektrische verbinding tussen ABS en Instrumenten Cluster: No Signal.
Mogelijke verschijnselen:
* ABS werkt niet of niet correct
Mogelijke oorzaken:
* Bedrading tussen de ABS en het Instrument Cluster (dashboard)
* ABS pomp intern defect
* Instrument Cluster defect (zelden)
Mogelijke oplossingen:
* Check bedrading tussen ABS en Instrument Cluster op kortsluiting naar plus
* Check / vervang de ABS pomp
* Check / vervang Instrument Cluster (als laatste mogelijkheid)
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 18 oktober 2009. Bron
Verbeteringen / Aanvullingen Zoeken Bronvermelding Pas op Disclaimer Copyright © 2002-2010 G. Speek VAG-COM home
Sponsor(s): Specialist in VAG diagnose
StatCounter - Free Web Tracker and Counter
home → lijst met foutcodes
foutcode: 18256 P1848
nl Aub. storingsgeheugen van motorregelapparaat afvragen
du Bitte Fehlerspeicher des Motor-Steuergerät auslesen
en Please check DTC Memory of engine ECU
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
* Onderbreking, kortsluiting met plus of massa in de kabels
Mogelijke oplossingen:
* Functiecode 00 automatische testprocedure uitvoeren
* Kabels en stekerverbindingen controleren aan de hand van stroomloopschema
* Electrische controle uitvoeren
* Kan de storing met bovengenoemde maatregelen niet worden verholpen dan moet w.s. regelmodule (J104) worden vervangen
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 30 april 2007.
Verbeteringen / Aanvullingen Zoeken Bronvermelding Pas op Disclaimer Copyright © 2002-2010 G. Speek VAG-COM home
Sponsor(s): Specialist in VAG diagnose
StatCounter - Free Web Tracker and Counter
home → lijst met foutcodes
foutcode: 18259 P1851
nl Aansturing databus onjuist signaal van ABS regelmodule
du Datenbus-Antrieb unplausible Botschaft vom ABS Steuergerät
en Data Bus Powertrain Incorrect signal from ABS Control Module
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
* Bedrading / aansluitingen
* Storingscode regelmodule opgeslagen
* ABS regelmodule niet juist gecodeerd
* Overeenkomstige weerstand in motorregel module
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 26 augustus 2009.
Verbeteringen / Aanvullingen Zoeken Bronvermelding Pas op Disclaimer Copyright © 2002-2010 G. Speek VAG-COM home
Sponsor(s): Specialist in VAG diagnose
StatCounter - Free Web Tracker and Counter
Komen deze 3 fouten ook weer allemaal terug na resetten ?
Aan de ABS sensors bij de wielen ligt het in elk geval niet.
Sebbe is er kortgeleden aan de auto gewerkt , aandrijfashoezen gewisseld.b.v. Die sensors zitten in een kuststof hulsje en deze kunnen verschuiven . Druk ze zover mogelijk naar de as. Start je de motor en gaat het ABS lampje uit dan zijn de sensoren gemeten ,gaat het lampje branden bij rijden dan is een signaal zoek of de pomp kan de gewenste proedruk niet behalen. Ook zijn er nog systemen die de pedaalslag meten ,te grote slag is afkeur. Succes Voor overige gevallen zie# 2
Danku voor de foutcodes, die had ik ook gevonden op gerritspreek.nl.
Na het resetten komen dezelfde fouten terug. Heb de bedrading wat nagekeken maar kan zo direct niet iets vinden.
Er is niet aan gewerkt de laatste weken. Hij doet het ook niet continu, wel op elke rit.
Sensoren heb ik netjes opgekuist, zijkanten met kopervet ingesmeerd en mooi terug tot het einde erin geduwt. Behalve achteraan, daar kreeg ik geen beweging in.
14 jaar
Je moet de bedrading even doormeten, a.h.v. de storingscode's vermoed ik dat het in de bedrading zit, ergens los contact dan wel kortsluiting..
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar