Hoi allemaal,
De afgelopen tijd had ik soms bij koude start (zeg maar 1 op de 20 keer starten) dat hij pas aansloeg na 7 á 8 keer ronddraaien van de motor en er dan rook uit de uitlaat kwam. Maar de keren daarop sloeg hij gewoon weer meteen aan zonder problemen. Afgelopen weekend wouden we weg rijden bij mijn zus, wat denk je niet meer te starten. ANWB erbij geweest, erg goede service moet ik zeggen heeft toch anderhalf uur een poging gedaan. Monteur heeft vanalles geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen, maar mocht helaas niet baten.
Wat heeft hij geprobeerd/gevonden:
- inspuitleidingen losgedraaid, maar kleine hoeveelheid diesel uit 2 van de leidingen
- computer gaf geen storing aan, toch gereset
- zekeringen ok
- opvoerpomp in tank draait wel
- in de dieselfilter komt geen brandstof vanuit de tank (filter nog geen 10000 geleden vervangen overigens)
- tank afgevuld (anwb heeft mij gesleept naar een pomp) om de overhevelpomp in tank2 uit te sluiten
De monteur dacht dat ondanks dat de opvoerpomp in de tank draait dat deze geen druk op bouwt. Hij heeft de t-stuk op het brandstoffilter uit het filter gehaald en dan spanning op de opvoerpomp gezet. Er kwam geen diesel in het filter. Hier zou het toch normaal uit moeten komen.
Klopt deze redenatie? voor ik vanalles ga vervangen. Graag jullie reactie.
Groeten Tiemen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Tiemen,
Dit verhaal van jou klinkt mij wel heel bekend in de oren. Heb zelf met het bijltje gehakt. Ook 2.5tdi AFB. Brandstofpomp (inspuit) defect. Hele dure grap kan ik je vertellen. Ze staan er helaas bekend om de 2.5tdi-jes.
Je zou kunnen kijken voor revisie.... heb ik destijds niet gedaan.
Succes.
Gr. Mike
Hoi Mike,
We zijn een aantal weken verder, maar inderdaad ook bij mij was de brandstofpomp (inspuit) kapot. Het electrisch gedeelte wel te verstaan. Daardoor was de pomp ook niet te reviseren en is er een andere op gekomen.
Overigens blijkt dat er in de tank helemaal geen opvoerpomp zit. Dit is puur een rondvoerpomp met een verwamringselement. De brandstofpomp zuigt de diesel zelf aan.
Maar goed, hij doet het weer al was het een duur grapje....
Gr. Tiemen
14 jaar
[quote=TiemenA6]Hoi Mike,
We zijn een aantal weken verder, maar inderdaad ook bij mij was de brandstofpomp (inspuit) kapot. Het electrisch gedeelte wel te verstaan. Daardoor was de pomp ook niet te reviseren en is er een andere op gekomen.
Overigens blijkt dat er in de tank helemaal geen opvoerpomp zit. Dit is puur een rondvoerpomp met een verwamringselement. De brandstofpomp zuigt de diesel zelf aan.
Maar goed, hij doet het weer al was het een duur grapje....
Gr. Tiemen[/quote]
Ok, idd een duur geintje en altijd op het verkeerde moment.
En niet alleen VAG V6 diesels hebben met dat bijltje te hakken, de V6 diesels van SAAB en Opel ook veelvuldig dit probleem. (ook BOSCH???)
Maar iig dank je voor je antwoord.
Gr. Mike
14 jaar
Hallo,
Zelf heb ik zoiets al eens meegemaakt, er wordt geen brandstof naar het filter gepompt.
Dit zal je aan moeten zuigen.
Je moet ook eerst de slangen afknijpen alvorens het filter te vervangen, anders loopt de brandstof terug.
Zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Groeten Jan-Aize
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar