auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A6: regeling van het inspuitbegin foutcode 550

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: AYM 2496CC 114KW

00550 Spritzbeginnregelung, Regeldifferenz [Start of Injection Regulation] [Regeling van het inspuitbegin]


De auto wil niet trekken en begint boven de 1500 rpm te stotteren en te roken.

m.vr.gr. Jan-Aize

Geplaatst door

de Dokter (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, wie kan mij vertellen waar ik naar moet kijken met onderstaande storing.
Wanneer deze storing er in komt, dat is 4 sec. na het starten komt bovenstaande storing er ook in 00550.
- Alle slangen zijn goed
- LMM is goed (rijdend uit gelezen)

Control Module Part Number: 4B0 614 517 G
Component and/or Version: ABS/ESP front 1728
Software Coding: 06455
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Graag hoor ik van jullie!

de Dokter 0

16 jaar

Hallo, de electrische brandstofpomp doet het niet maar ik krijg hier geen foutmelding met vagcom.
Hoe kan ik de pomp testen met vagcom?
Welk relais is voor de brandstofpomp of is meestal de pomp zelf defect?

Met vriendelijke groet,

Jan-Aize

de Dokter 0

16 jaar

[quote=de Dokter]Hallo, de electrische brandstofpomp doet het niet maar ik krijg hier geen foutmelding met vagcom.
Hoe kan ik de pomp testen met vagcom?
Welk relais is voor de brandstofpomp of is meestal de pomp zelf defect?

Met vriendelijke groet,

Jan-Aize[/quote]
Open de zekeringkast, linkerrij 3e zekering vanonder geteld is de zekering van de pomp. Indien je daar spanning opzet moet je normaal gesproken de pomp horen draaien.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Bedankt voor uw snelle reactie,

hier heb ik spanning op gezet en inderdaad ik hoor de pomp in de kofferbak heel zacht draaien.
Maar nu heb ik de toevoerslang bij het filter los en daar komt nog geen brandstof, wel als ik daar zuig.
Kan er een slang bij de pomp los gegaan zijn of is de pomp aan zijn eind?
En welk relais is voor de brandstof pomp?

m.vr.gr. Jan-Aize

de Dokter 0

16 jaar

[quote=de Dokter]Bedankt voor uw snelle reactie,

hier heb ik spanning op gezet en inderdaad ik hoor de pomp in de kofferbak heel zacht draaien.
Maar nu heb ik de toevoerslang bij het filter los en daar komt nog geen brandstof, wel als ik daar zuig[/quote]
De pomp MOET duidelijk brandstof opvoeren tot aan het filter.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Paul,

ik heb de pomp uit de tank gehaald, deze pompt goed, maar pompt niets in de toevoer leiding.
Kunt u mij de werking van de unit uitleggen? (of moet de groene slang vanaf de pomp in de tank in verbinding staan met de toevoer leiding)
Of heeft u een tekening van de tank unit?

groeten Jan-Aize

de Dokter 0

16 jaar

is het een 4w drive?

nee alleen voorwielaandrijving

de Dokter 0

16 jaar

deze unit kan de brandstof niet naar het filter pompen, of zie ik het verkeerd.
op de foto zit de aanzuigslang op het zwarte filterpijpje dat weer los in het witte huis staat.
Dit huis wordt wel vol gepompt en ook zit in dit huis een sensor voor als de tank leeg gereden wordt deze de motor vroegtijdig uitschakeld.
Maar mijn vraag hoe wordt de brandstof naar het filter gepompt? Op het filter zit een ontluchtboutje, maar als je deze nu los draait (en de brandstof pomp van spanning heb voorzien) loopt de diesel weer terug de tank in. (moeilijk ontluchten....)

Hoe plaats ik een foto???

de Dokter 0

16 jaar

[quote=de Dokter]Hoe plaats ik een foto???[/quote]
http://imageshack.us/

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Even een laatste berichtje,

De tank unit weer gemonteerd, deze kan dus geen brandstof naar het filter pompen.
De unit wordt door het pompje volgepompt en de brandstofpomp zuigt het van uit hier weer aan.
(dit zal er wel voor zijn wanneer de tank bijna leeg is en in een bocht of op een helling de brandstofpomp even lucht aanzuigt, de lucht dus niet naar de brandstofpomp wordt gezogen)

Alles ontlucht, reiniger in het filter gedaan en proefgereden.
Nog steeds deze storing.
Twijvels bij de brandstofpomp.
Andere topic geopend en van Ary afstelgegevens gekregen van de pomptiming.
Deze stond op 4.8 en hij staat nu op 2.4, dus hij zal wel net buiten zijn meet waarden zijn gevallen en waarschijnlijk is de oorzaak van de beide storingen.
Tot nu toe geen storingen meer gehad.
Je wordt wel een beetje op het verkeerde been gezet met het esp lampje, je denkt dat dit de veroorzaker is, omdat zoals Paul mij vertelde, wanneer hij in de slip komt hij het vermogen er af gooit.
Blijft toch vreemd dat een pomp van tijd kan gaan zonder dat er aan is gesleuteld.
De riem is 20.000 km terug vernieuwd, waarschijnlijk is toen de timing niet gecontroleerd.

Maar de Audi eigenaar is weer tevreden en daar gaat het uit eindelijk om.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Groetnis Jan-Aize

de Dokter 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.