Audi A6: Beslagen koplampen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 T automaat

Hallo,

heb sinds enige tijd een probleempje met mijn koplampen.
Als het goed geregent heeft of de auto is gepoetst dan verschijnt er nadat de auto goed warm is geweest na een tijdje een waas aan de binnenzijde van de lampen. Dit is dus condens (vocht). Heb de kappen aan de achterzijde vernieuwd en de rubbers die hierin liggen aan de kap zijde vastgezet met ruitenkit. Echter iedere keer als de auto nat is geweest en ik heb daarna gereden, zet de auto daarna stil beslaan de lampen (wanneer de auto dus weer afkoelt) Het is gewoon geen gezicht !! Er zijn geen beschadigingen aan de lampen te zien, en ze doen het allebei.......

Wie o wie weet wat ik hieraan kan doen ??

Groet M.

[url=http://imageshack.us][img]http://img155.imageshack.us/img155/8109/...[/img][/url]

morieske

Geplaatst door morieske (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

Valt in het principe weinig aan te doen, zelfs nieuwe auto's hebben dit probleem. zolang het condens is en geen druppels niks aan doen. Ook nieuwe koplampen lossen dit probleem niet altijd op.

Gr. paul

morieske (0), 16 jaar geleden

Hallo Paul,

He bedankt voor je snelle antwoord.
Hier was ik al bang voor.
Het is alleen geen gezicht, het zal de werking van lampen verder niet beinvloeden maar ziet niet uit.
Nu jij toch gereageerd hebt wil ik je wel nog iets anders vragen.
Auto heeft 92.000 km gelopen en is een 1.8T 20V automaat (Tiptronic). Hij loopt stationair niet mooi. Af en toe een schokje en soms echt onregelmatig. Wat kan ik hier aan doen ??

Groet en alvast bedankt.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=morieske]Auto heeft 92.000 km gelopen en is een 1.8T 20V automaat (Tiptronic). Hij loopt stationair niet mooi. Af en toe een schokje en soms echt onregelmatig.[/quote]
Misschien een vervuilde gasklep? luchtmassameter? allemaal niet zo spannend vaak de standard dingetjes.

Gr. paul

morieske (0), 16 jaar geleden

Ok Paul,

en waar kan ik dan het beste mee beginnen ?
Gasklep, vergeef me ik ben niet zo'n geweldige techneut. Ik neem aan dat dit ingebouwd is waar de gaskabel overheen loopt ?
En dit moet ik dan inwendig schoonmaken ?
Ik lees ook vaak iets over de EGR klep ? wat is dat precies of is dit alleen bij een diesel ?

Groet en alvast bedankt voor je moeite..

Maurice

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=morieske]Ok Paul,

en waar kan ik dan het beste mee beginnen ?
Gasklep, vergeef me ik ben niet zo'n geweldige techneut. Ik neem aan dat dit ingebouwd is waar de gaskabel overheen loopt ?
En dit moet ik dan inwendig schoonmaken ?
Ik lees ook vaak iets over de EGR klep ? wat is dat precies of is dit alleen bij een diesel ?

Groet en alvast bedankt voor je moeite..

Maurice[/quote]
Om te beginnen, auto eerst uitlezen. Gasklep na de schoonmaak met de testkast in de bassis (leerwaarden) zetten.

Gr. paul

morieske (0), 16 jaar geleden

Dus geen klusje wat ik zelf kan doen. Heb je altijd testapparatuur voor nodig.

Jammer....

Groet M.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=morieske]Dus geen klusje wat ik zelf kan doen. Heb je altijd testapparatuur voor nodig[/quote]
Uitlezen kan ook geld besparen, meten is weten, gissen is missen....... maar al te vaak gaan mensen zomaar op de gok zaken vervangen wat achteraf niet eens nodig was geweest, maar toch gekocht zijn.

Gr. paul

morieske (0), 16 jaar geleden

Misschien is het mogelijk de auto eens bij jouw te brengen voor een beurt en een test ?
Ik moet er een tering eind voor rijden echter heb via Problemcar vernomen dat het bij jou de moeite waarde moet zijn.

Groet M.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=morieske]Misschien is het mogelijk de auto eens bij jouw te brengen voor een beurt en een test ?
Ik moet er een tering eind voor rijden echter heb via Problemcar vernomen dat het bij jou de moeite waarde moet zijn.

Groet M.[/quote]
Je mag mij altijd even bellen of mailen.....

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

misschien wil paul de auto wel bij jou ophalen

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=john5686]misschien wil paul de auto wel bij jou ophalen[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img233.imageshack.us/img233/7205/...[/img][/url]

Geen enkel probleem... Toevallig net een reuze kever opgehaald.

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

hahaha

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=john5686]hahaha[/quote]
Mooi he! op een onderstel van een vrachtwagen.... Een mega ding.

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

dan mag ik er in rijden met mijn bcde rijbewijs

a3/a6 (0), 16 jaar geleden

Om nog even op het oorspronkelijke probleem terug te komen: tussen het glas en het huis zit volgens mij ook nog een rubber dat kan doorsoppen. (bij een "normale" wasbeurt komt er toch geen water bij de deksels, maar daar wel.) Weet echter niet of doe makkelijk te vervangen zijn. Verder veel met de lampen aan rijden, voorkant in de zon zetten en eventueel met de deksels los, dan blijft het redelijk droog.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=a3/a6]Om nog even op het oorspronkelijke probleem terug te komen: tussen het glas en het huis zit volgens mij ook nog een rubber dat kan doorsoppen. (bij een "normale" wasbeurt komt er toch geen water bij de deksels, maar daar wel.) Weet echter niet of doe makkelijk te vervangen zijn. Verder veel met de lampen aan rijden, voorkant in de zon zetten en eventueel met de deksels los, dan blijft het redelijk droog.[/quote]
Voorwaarde is hoe dan ook dat de koplampen rand / glas water / spatwater dicht zijn.

Gr. paul

a3/a6 (0), 16 jaar geleden

[quote=paulkelder]Voorwaarde is hoe dan ook dat de koplampen rand / glas water / spatwater dicht zijn.

Gr. paul[/quote]
Uiteraard. Ik begreep echter dat hij niet naar deze rubbers heeft gekeken. De rest is alleen een foefje om de boel weer snel droog te krijgen,

groet
a3

nb: zijn die rubber te vervangen?

morieske (0), 16 jaar geleden

Hallo Heren,

sorry even niet meer gereageerd. Druk, druk druk,
De rubbers aan de voorkant heb ik nog niet bekeken. Is het glas (kunststof) te scheiden van de koplampunit dan.......dat wist ik niet, dacht dat het een geheel was. Weet dat ze eerder toen alles nog van glas was wel vrij simpel te scheiden waren door de klemmen te verwijderen.
Heb nu geen vocht meer erin maar je weet maar nooit.

Groet en bedankt voor jullie reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.