Hallo,
heb sinds enige tijd een probleempje met mijn koplampen.
Als het goed geregent heeft of de auto is gepoetst dan verschijnt er nadat de auto goed warm is geweest na een tijdje een waas aan de binnenzijde van de lampen. Dit is dus condens (vocht). Heb de kappen aan de achterzijde vernieuwd en de rubbers die hierin liggen aan de kap zijde vastgezet met ruitenkit. Echter iedere keer als de auto nat is geweest en ik heb daarna gereden, zet de auto daarna stil beslaan de lampen (wanneer de auto dus weer afkoelt) Het is gewoon geen gezicht !! Er zijn geen beschadigingen aan de lampen te zien, en ze doen het allebei.......
Wie o wie weet wat ik hieraan kan doen ??
Groet M.
[url=http://imageshack.us][img]http://img155.imageshack.us/img155/8109/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Valt in het principe weinig aan te doen, zelfs nieuwe auto's hebben dit probleem. zolang het condens is en geen druppels niks aan doen. Ook nieuwe koplampen lossen dit probleem niet altijd op.
Gr. paul
Hallo Paul,
He bedankt voor je snelle antwoord.
Hier was ik al bang voor.
Het is alleen geen gezicht, het zal de werking van lampen verder niet beinvloeden maar ziet niet uit.
Nu jij toch gereageerd hebt wil ik je wel nog iets anders vragen.
Auto heeft 92.000 km gelopen en is een 1.8T 20V automaat (Tiptronic). Hij loopt stationair niet mooi. Af en toe een schokje en soms echt onregelmatig. Wat kan ik hier aan doen ??
Groet en alvast bedankt.
16 jaar
[quote=morieske]Auto heeft 92.000 km gelopen en is een 1.8T 20V automaat (Tiptronic). Hij loopt stationair niet mooi. Af en toe een schokje en soms echt onregelmatig.[/quote]
Misschien een vervuilde gasklep? luchtmassameter? allemaal niet zo spannend vaak de standard dingetjes.
Gr. paul
Ok Paul,
en waar kan ik dan het beste mee beginnen ?
Gasklep, vergeef me ik ben niet zo'n geweldige techneut. Ik neem aan dat dit ingebouwd is waar de gaskabel overheen loopt ?
En dit moet ik dan inwendig schoonmaken ?
Ik lees ook vaak iets over de EGR klep ? wat is dat precies of is dit alleen bij een diesel ?
Groet en alvast bedankt voor je moeite..
Maurice
16 jaar
[quote=morieske]Ok Paul,
en waar kan ik dan het beste mee beginnen ?
Gasklep, vergeef me ik ben niet zo'n geweldige techneut. Ik neem aan dat dit ingebouwd is waar de gaskabel overheen loopt ?
En dit moet ik dan inwendig schoonmaken ?
Ik lees ook vaak iets over de EGR klep ? wat is dat precies of is dit alleen bij een diesel ?
Groet en alvast bedankt voor je moeite..
Maurice[/quote]
Om te beginnen, auto eerst uitlezen. Gasklep na de schoonmaak met de testkast in de bassis (leerwaarden) zetten.
Gr. paul
Dus geen klusje wat ik zelf kan doen. Heb je altijd testapparatuur voor nodig.
Jammer....
Groet M.
16 jaar
[quote=morieske]Dus geen klusje wat ik zelf kan doen. Heb je altijd testapparatuur voor nodig[/quote]
Uitlezen kan ook geld besparen, meten is weten, gissen is missen....... maar al te vaak gaan mensen zomaar op de gok zaken vervangen wat achteraf niet eens nodig was geweest, maar toch gekocht zijn.
Gr. paul
Misschien is het mogelijk de auto eens bij jouw te brengen voor een beurt en een test ?
Ik moet er een tering eind voor rijden echter heb via Problemcar vernomen dat het bij jou de moeite waarde moet zijn.
Groet M.
16 jaar
[quote=morieske]Misschien is het mogelijk de auto eens bij jouw te brengen voor een beurt en een test ?
Ik moet er een tering eind voor rijden echter heb via Problemcar vernomen dat het bij jou de moeite waarde moet zijn.
Groet M.[/quote]
Je mag mij altijd even bellen of mailen.....
Gr. paul
misschien wil paul de auto wel bij jou ophalen
[quote=john5686]misschien wil paul de auto wel bij jou ophalen[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img233.imageshack.us/img233/7205/...[/img][/url]
Geen enkel probleem... Toevallig net een reuze kever opgehaald.
Gr. paul
hahaha
[quote=john5686]hahaha[/quote]
Mooi he! op een onderstel van een vrachtwagen.... Een mega ding.
Gr. paul
dan mag ik er in rijden met mijn bcde rijbewijs
[url=http://imageshack.us][img]http://img245.imageshack.us/img245/9837/...[/img][/url]
By [url=http://profile.imageshack.us is dit de eigenaar?
Om nog even op het oorspronkelijke probleem terug te komen: tussen het glas en het huis zit volgens mij ook nog een rubber dat kan doorsoppen. (bij een "normale" wasbeurt komt er toch geen water bij de deksels, maar daar wel.) Weet echter niet of doe makkelijk te vervangen zijn. Verder veel met de lampen aan rijden, voorkant in de zon zetten en eventueel met de deksels los, dan blijft het redelijk droog.
16 jaar
[quote=a3/a6]Om nog even op het oorspronkelijke probleem terug te komen: tussen het glas en het huis zit volgens mij ook nog een rubber dat kan doorsoppen. (bij een "normale" wasbeurt komt er toch geen water bij de deksels, maar daar wel.) Weet echter niet of doe makkelijk te vervangen zijn. Verder veel met de lampen aan rijden, voorkant in de zon zetten en eventueel met de deksels los, dan blijft het redelijk droog.[/quote]
Voorwaarde is hoe dan ook dat de koplampen rand / glas water / spatwater dicht zijn.
Gr. paul
[quote=paulkelder]Voorwaarde is hoe dan ook dat de koplampen rand / glas water / spatwater dicht zijn.
Gr. paul[/quote]
Uiteraard. Ik begreep echter dat hij niet naar deze rubbers heeft gekeken. De rest is alleen een foefje om de boel weer snel droog te krijgen,
groet
a3
nb: zijn die rubber te vervangen?
16 jaar
Hallo Heren,
sorry even niet meer gereageerd. Druk, druk druk,
De rubbers aan de voorkant heb ik nog niet bekeken. Is het glas (kunststof) te scheiden van de koplampunit dan.......dat wist ik niet, dacht dat het een geheel was. Weet dat ze eerder toen alles nog van glas was wel vrij simpel te scheiden waren door de klemmen te verwijderen.
Heb nu geen vocht meer erin maar je weet maar nooit.
Groet en bedankt voor jullie reacties.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar