close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 90: Achteruit automatische bak

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,3

Bij het inschakelen in de achteruit doet hij niets. Met iets meer gas gaat hij er met klap in.
Dit is niet normaal.
Bij de andere versnellingen geen last.
Olie voldoende.

Geplaatst door

aad51 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

aad dan zal de bak gereviseerd moeten worden.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Beetje kostbaar voor een auto uit 1989.

aad51 0

16 jaar

dat hangt van de staat van de wagen en is de sloop geen optie.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

ik weet niet wat een bak kost op de sloop. Maar ik heb aan deze auto al zoveel kosten gehad dat het nu voor mij einde verhaal is. Met een AOW pensioen doe je niet veel meer.

aad51 0

16 jaar

Misschien weet er iemand een soort toevoeging om in de bak te gooien zoals ook bestaat voor de stuurbekrachtiging.

aad51 0

16 jaar

Ik heb er net mee gereden. Schakelt bij redelijk koude motor normaal. Staat de thermostaat op 90 gr. dan gaat hij met een klap de achteruit in.
Kan dit met de koeling te maken hebben?
Er zat een thermostaat van 80 gr. in maar heb deze vandaag vervangen door een 87 gr.

aad51 0

16 jaar

aad dat lijkt me eigenlijk niet tenzij het echt na het vervangen van de thermostaat is gekomen.
merk je niks van dat bij de 90 graden het toerental soms hoger is dan bij koudere motor want als hij tehard stationiar draaid kan dit ook gebeuren.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Toerental staat op 900 bij 90 graden. Bij koude motor staat hij op 800 dus niet zoveel verschil.
Het is inderdaad na het vervangen van de thermostaat.
Ik heb net er ook nog een halve ltr. koelvloeistof bij moeten vullen.

aad51 0

16 jaar

toch vreemd dat het na de thermostaat gekomen is en 100 toeren is niet zoveel dat dit een probleem mag zijn.
is het om teproberen niet mogelijk om het toerental iets terug te zetten en tezien of dit uit maakt.
dat je koelvloeistof moest bijvullen zal wel temaken hebben met lucht wat er in zat.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Jan, ik heb nu de oude thermostaat zonder binnenplaat terug gezet. Zelfde effect als geen thermostaat.
Schakelt nu weer goed.
Volgens mij wordt de olie te heet en te dun. Olie is donker bruin. Ik heb gekeken waar ik hem kan aftappen maar dat is nergens te vinden.
Ook heb ik de zender beneden aan de radiateur vervangen.

aad51 0

16 jaar

[quote=aad51]Jan, ik heb nu de oude thermostaat zonder binnenplaat terug gezet. Zelfde effect als geen thermostaat.
Schakelt nu weer goed.
Volgens mij wordt de olie te heet en te dun. Olie is donker bruin. Ik heb gekeken waar ik hem kan aftappen maar dat is nergens te vinden.
Ook heb ik de zender beneden aan de radiateur vervangen.[/quote]
olie donkerbruin, dat klinkt als verbrande of zwaar vervuilde ATF. Verversen is raadzaam, ook het filter!!
Zou een kenner er even naar laten kijken, door de computer heen kan ik niet ruiken of de ATF olie verbrand is. (is dat het geval is het meestal einde bak)

oliekoeler zit in de grootste radiateur.

audia4 0
badge

16 jaar

Olie is volgens mij niet verbrand. Ruikt normaal. Ik kan alleen geen aftap of vulpluggen vinden.
Filter zit toch in de bak?

aad51 0

16 jaar

Heden naar de Audi dealer geweest.
Conclusie olie is te heet geweest en lichtelijk verbrand.
Raad mij aan olie te verversen en filter te reinigen. Bij hun kost dat ong. 200 tot 250 euro.
Te duur voor mijn AOW.

aad51 0

16 jaar

[quote=aad51]Heden naar de Audi dealer geweest.
Conclusie olie is te heet geweest en lichtelijk verbrand.
Raad mij aan olie te verversen en filter te reinigen. Bij hun kost dat ong. 200 tot 250 euro.
Te duur voor mijn AOW.[/quote]
Ik zou dit toch proberen; andere auto kopen kost ook geld. Als de audi verder nog goed is kun je er nog een aantal jaren lol van hebben....

audia4 0
badge

16 jaar

ja aad ik adviseer je ook om het telaten doen.
ik snap ook best dat het een hoop geld is maar aan de andere kant je hebt er geen andere auto voor.
maar ik kan natuurlijk niet in jou kas kijken .

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Olie is ververst en het filter gereinigd.
Loopt beter. Kosten waren 150 euro.
Maar bij warme motor klapt hij nog steeds iets in de achteruit.
Toerental is dan 950-1000 toeren.
Bij koude motor 800 toeren.
Is dit naar beneden te brengen?

aad51 0

16 jaar

[quote=aad51]Olie is ververst en het filter gereinigd.
Loopt beter. Kosten waren 150 euro.
Maar bij warme motor klapt hij nog steeds iets in de achteruit.
Toerental is dan 950-1000 toeren.
Bij koude motor 800 toeren.
Is dit naar beneden te brengen?[/quote]
Aad

Ik zeg het heel eerlijk, de automaatbak ligt op sterven. Het stationair toerental bijregelen heeft geen zin ga je dit doen zal de motor na het inschakelen van de automaat afslaan een nieuw probleem ligt dan op de loer................

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Bedankt Paul.

Ik ga er toch mee naar zuid frankrijk. We zien wel waar het schip strand.

Volgens de garage die de olie vervangen heeft was het filter zwart, olie wat donkerder dan normaal maar dat de bak goed was.

Hij loopt in iedergeval veel rustiger en geruislozer.

aad51 0

16 jaar

[quote=aad51]Bedankt Paul.

Ik ga er toch mee naar zuid frankrijk. We zien wel waar het schip strand[/quote]
Maak je niet te druk.... Ga je op vakantie zorg voor een goede verzekering dan kom je in iederegeval met auto weer in huis.
Voorlopig doorrijden en zien waar het schip strand, zou er in iedergeval geen geld meer insteken.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=aad51]maar dat de bak goed was[/quote]
Na een betaling van 150,- was dit natuurlijk een hele geruststelling ? terwijl de automaatbak vrolijk door schokt en dat terwijl de automaatbak goed was bevonden............. Schiet mij maar in de kerstboom dit verhaal kan ik niet rijmen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Snap overigens niet waarom je het filter hebt laten reinigen??? ipv vervangen. Met het oog op een zo goed mogelijk resultaat is reinigen natuurlijk niet de best manier. Bovendien zijn een nieuw filter de kosten ook niet.

tom782 0

16 jaar

De bak schokt niet Alles gaat vloeiend, ook tijdens het rijden.
Het is alleen bij stilstand in de achteruit bij warme motor geeft hij een aanslag.
Verder op de vraag waarom niet het filter vervangen, ja dat is een beslissing van de garage.
Dus Paul ik schiet je niet in de kerstboom. Wellicht e.e.a. verkeerd geformuleerd.
Na de vakantie zal ik hem wel inruilen of van de hand doen. Ik neem wel een andere Audi. Is mij goed bevallen. Wel 1.8 of 1.6 automaat.

aad51 0

16 jaar

in iedre geval een prettige vakantie zonder problemen toegewenst aad.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

dit is er nu eentje van doorrijden totdat hij instort. Beetje geluk gaat het nog wel een ton goed. Voor de wagen krijg je toch geen cent terug, dus als het alleen een tik is met achteruit rijden en hij het vooruit gewoon prima doet zou ik gewoon doorgaan.

De nieuwere audi's met een elektrisch geregelde automaat is ook niet zaligmakend; kunnen met wat hogere km standen aardige zorgkindjes (lees groot schip van bijleg) worden. gebruik de zoekfunctie van deze site eens.

prettige vakantie!!!

(ps paul, mijn kerstboom staat dit jaar in noorwegen, is een eind weg hoor om naar toe geschoten te worden)

audia4 0
badge

16 jaar

Toch nog even een vraag.
Heden het oliepeil gecontroleerd bij een bedrijfstemp. van ong. 10km. De olie staat erg hoog en niet tussen de stippen.
De garage heeft er 3 ltr. ingedaan. Volgens hem is dit de juiste inhoud.
Kan de olie er zo door de vulpijp in gedaan worden of moet dit op een andere manier.
Ik zei hem dat men tegen mij had gezegd dat de bak ontlucht moet worden. Hij gaf mij te kennen dat dit onzin is.

Is dit onzin?

aad51 0

16 jaar

Bak ontlucht zichzelf. Even alle versnellingen laten pakken tijdens een proefrit, en is gegarandeerd luchtvrij.

Oliepeil van de bak moet je controleren bij een lopende motor, anders is de koppelomvormer niet helemaal gevuld.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Oliepeil is gecontr. bij lopende motor op bedrijfstemp. in de stand P met de handrem aan.
De olie komt dan ong. 3 cm boven de bovenste stip. ( tot de twist van de peilstok)

aad51 0

16 jaar

Ik vind het wel vreemd dat het toerental bij koude motor lager ligt dan bij warme motor.
Dat zou andersom moeten zijn.
Heb je niet ergens een vacuumlekje of zoiets, dat tie kwa toerental een beetje na staat te ijlen en dat tie dan een klap geeft als je de bak in de achteruit zet.
Als die bak niet goed meer is moet tie ook niet meer vlekkeloos opschakelen of blijven hangen.
Zakt het toerental niet als je de motor even laat draaien?.
Ik vind het vreemd dat toerental koud lager ligt.

primera p11 0

16 jaar

Bij warme motor gaat het naar 900 toeren.
Aanslaan van de bak in R wordt minder.

aad51 0

16 jaar

Ben net terug uit Zd. Frankrijk. 3200 KM gereden.
In de bergen, hitte enz. Alles is nog prima. Verbruik was 1 op 11,2.
Aanslaan in de achteruit doet hij nog steeds bij hete motor ong. 100 gr.
Jongens bedankt voor alle hulp bij deze.

aad51 0

16 jaar

nou aad maar op vakantie heeft hij het goed gedaan daar ging het toch om.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 90 of stel zelf een nieuwe vraag.