close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 90: Ontsteking

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,3

Vannacht 3x komen stil te staan. WW heeft iets gedaan bij de ontsteking. Zei dat relais aan de bobine defect was. Deze heb ik compleet vervangen. Na 3 km deed hij weer niets. Weer de WW erbij en deze zei dat in de ontsteling een zwart blokje defect is.

Kan ik deze vervangen of moet de hele ontsteking vervanegn worden.
Of is het ook mogelijk om de binnenplaat van een 4 cylinder in de ontsteking in te bouwen.

Momenteel start hij niet meer.

Geplaatst door

aad51 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nieuwe hallgever inbouwen, kost iets van 60€ en kan in je bestaande ontstekingshuis gemonteerd worden. Rotor er af, dan het kunstof schermplaatje er uit, schijf er af en je komt een zwart blokje tegen met de stekeraanstluiting er aanvast. Die moet je hebben.

audia4 0
badge

16 jaar

Kan dit zonder de ontsteking uit het blok te monteren?
En kan ik dit blokje ook uit een ontsteking van een 4 cyl. gebruiken, die kost mij nl. niets op de sloop.

aad51 0

16 jaar

1 ja, 2 dikke kans dat het past; maar ik geef geen garantie.....

audia4 0
badge

16 jaar

ok bedankt.
Garantie? Het blijft electronica, toch.

aad51 0

16 jaar

Harry, hoe krjg ik schijf eraf? 4 schrieven los draaien of kan ik die metalen schijf eraf trekken met kracht.

aad51 0

16 jaar

Inmiddels de onsteking van het blok gehaald. Vier schroeven los en de plaat met stekkerbus en blokje eruit gehaald. Is volgens mij gelijk aan de 4 cyl.
Het blijft een "problemcar"

aad51 0

16 jaar

[quote=aad51]Het blijft een "problemcar"[/quote]
Dat valt best mee.... Het wordt een problemcar indien zo'n auto in verkeerde handen valt, er mensen aan sleutelen die er de ballen verstand / kennis van hebben.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=paulkelder][quote=aad51]Het blijft een "problemcar"[/quote]
Dat valt best mee.... Het wordt een problemcar indien zo'n auto in verkeerde handen valt, er mensen aan sleutelen die er de ballen verstand / kennis van hebben.

Gr. paul[/quote]
Deze motoren kom je alleen af door ze te begraven; valt onder de katogorie onverwoestbaar. Half miljoen km's is geen uitzondering.....

audia4 0
badge

16 jaar

Als ik er echt verstand van had dan zat ik niet op problemcar, toch..

Overigens was de info van Harry fout. Ontsteking moet uit het blok.

Spie uit de as en dan de hallgever eruit.

Verder bedankt voor de "hulp"

aad51 0

16 jaar

[quote=aad51]Overigens was de info van Harry fout. Ontsteking moet uit het blok.

Spie uit de as en dan de hallgever eruit[/quote]
De info van Harry is niet fout...... dat je de ontsteking moet demonteren is heel normaal. Gezien je de reparatie zelf uitvoerd gaan we er eigenlijk vanuit dat je weet waar je mee bezig bent.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=aad51]Als ik er echt verstand van had dan zat ik niet op problemcar, toch..

Overigens was de info van Harry fout. Ontsteking moet uit het blok.

Spie uit de as en dan de hallgever eruit.

Verder bedankt voor de "hulp"[/quote]
Nummertje 20 is de hallgever; die kan er echt bovenlangs uit, en het ontstekingshuis hoeft niet persee uit de motor gehaald te worden. Op de tekening zie je duidelijk de borgveertjes en spie waar de boel mee op het asje vast zit.

Jij hebt nu de hele as met vervroegingsmechanisme en al uit het huis gehaald, ik hoop voor je dat alle onderdeeltjes weer op hun plekkie zitten........ Als je de onsteking nu niet meer afgesteld krijgt liggen er wat veren los.....

Ofwel, ontsteking hoeft niet uit het blok en info klopt.

[url=http://img246.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img246.imageshack.us/img246/9086/...[/img][/url]

audia4 0
badge

16 jaar

De mijne is anders. nr. 20A zit vast op de as. As is ook langer.
Type van de ontst. is 023753215 Audinr. 034905205H
Ook de vervroeger zit er niet op.
De hallgever zit vast met 4 boutjes van bovenaf.
Verder ben ik geen veertjes tegengekomen bij demonteren.

aad51 0

16 jaar

inmiddels heb ik de ontsteking gerep. met een hallgever van een Opel Astra. Die van een 4 cyl. is niet gelijk.
Alleen de stekkerbus moet aangepast worden.
Auto loopt inmiddels weer als een zonnetje.
En dat voor een leek...

aad51 0

16 jaar

[quote=aad51]De mijne is anders. nr. 20A zit vast op de as. As is ook langer.
Type van de ontst. is 023753215 Audinr. 034905205H
Ook de vervroeger zit er niet op.
De hallgever zit vast met 4 boutjes van bovenaf.
Verder ben ik geen veertjes tegengekomen bij demonteren.[/quote]
Ach, volgens de onderdeelcatalogus is de verdeler die jij opgeeft degene van het plaatje. Ik heb op zo'n blok nog nooit iets anders zien zitten. Idd kan de vervroeger er bij sommige type's wel of niet op zitten. plaatjes zijn min of meer universeel. het schijfje 20A kan idd aardig vast zitten, maar kan er altijd af.... 2 Bekledingsvorkjes doen wonderen :-)

audia4 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 90 of stel zelf een nieuwe vraag.