👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Sinds een paar maanden ben ik de gelukkige bezitter van een heuse Audi 80 uit 1979. Nu loopt de motor niet zo soepel als ik zou willen maar het lukt mij niet om afstelgegevens te vinden van deze motor. Zo zoek ik bijvoorbeeld het (ideale) ontstekingstijdstip, de klepspeling en hoe de contactpunten moeten worden afgesteld. Ik ben op het gehoor al een eind gekomen. (ik heb vervangen bougies, kabels, rotor, verdeelkap, contactpunten en condensator en de bobine. elektrische bedrading is nagelopen op oxidatie en vuil)
Hiernaast zoek ik een manier om de automaat eerder te laten schakelen. Het is een driebak die akelig veel toeren maakt voordat hij naar het volgende verzet gaat. Ik heb het vacuum overigens al gecontroleerd en goed bevonden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens op de site van de Audi 80 club. Ook op het forum van deze club staat wel het een en ander.
vr.gr. Theo
Contacthoek vacuum los 47 gr +/- 3 vast 53 +/- 3
ofwel 0,40 mm afstand voor je contactpunten
Klepspeling handwarm inlaat 0,20 - 0,30
Uitlaat 0,40 - 0,50
De automaat kan je volgens mij niet zomaar afstellen...
13 jaar
Paul en Theo,
Bedankt voor de reacties. Ik ga het van het weekeinde proberen. (overigens had ik de contactpuntjes blijkbaar al goed staan)
13 jaar
met vacuum los of vast verander je niks aan je contacthoek,die blijft gelijk alleen het vacuum los of vast vervroegt of verlaat de ontsteking,en als de motor goed draait kan ook van invloed hebben op je schakelen,dus eerst eens afstellen dan nog eens kijken hoe of wat.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar