Audi A6: aftermarket Xenon a6 c6 sedan

Bouwjaar: 2005

Dag allemaal,

Ik heb in een nieuwe A6 een paar aftermarket xenon lampen gezet bestaande uit hella ballasten en H7 xenon lampen. Nu heb ik een vreemd probleem ;

- Start ik eerst de auto en doe de lampen aan -> geen probleem.
- Doe ik eerst de lampen aan dan gaat de rechter lamp na +/- 5 a 10 seconden uit (links blijft aan), als ik vervolgens de auto start dan gaat de rechter lamp alsnog branden

Lampen omdraaien en ballasten omdraaien heeft geen effect, ook heb ik andere ballasten getest welke dezelfde resutaat geeft. Dit probleem doet zich ook voor met het nieuwe model A4

Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor ??


dobje

Geplaatst door dobje (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi,


breng even een extra massa kabel naar de travo! aan (deze monteren aan de metalen mantel)

de golf versie kent ook dit probleem! (alleen slaat bij de golf de teller funktie dood tijdens het opstarten) xenon...

dit is op te vangen door een extra massa kabel.


paul,

dobje (0) PRO, 18 jaar geleden

Paul,

Dank je wel ik zal dit asap gaan testen. De auto is momenteel even weg dus terug koppeling kan een paar daagjes duren.

In ieder geval bedankt.

Bert

dobje (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoi,

Ik heb gestest met een extra massa kabel echter dit mocht niet baten. Nog steeds hetzelfde probleem. Zelf nog 2 andere sets en andere lampen gestest maar dat hielp ook niet.
De rechter lamp gaat uit na 4 sec , bij na meten is ook de 12 volt gewoon weg. Op de 1 of andere manier zet de auto zelf de lamp uit.

Wie O wie weet iets van dit probleem ??

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

vergeet je niet dat je wel met een can-bus systeem te maken hebt!!

het is dan nog wel mogelijk ( zonder dure electronica er tussen )

maar je moet wel even de boel voor de gek houden.. dan pas werkt het!! ( zelfs zonder verdere storringen )

meet de weerstand van de orginele lamp!! dezelfde weerstand moet overeenkomen met de xenonlamp! zo niet.. aanpassen dmv, een losse weerstand ertussen..

anders gaat het ook niet werken!, tevens krijg je dan een foutmelding op het display!

paul,

dobje (0) PRO, 18 jaar geleden

Oke , dat kan ik nog even proberen. Als beide lampen aangaan en blijven dan krijg ik geen meldingen in het display. ( wel als tie uitgaat natuurlijk).
Ik heb al even getest met weerstanden van 6,8 Ohm , maar dat geeft geen verbetering( totaal opgenomen vermogen is dan wel 55 watt), ik zal de totale weerstand meten van de ballast en probeer dat dan aan te passen zodat de weerstand hetzelfde is als de halogeen lamp.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

de bedoeling is... dat de totale weerstand overeen komt met de orginele lamp! in de auto..

dus één weerstand per lamp monteren! waar deze tussen wordt gemonteerd.. ( plus-min ) maakt niks uit..

als de kring!( totaal) maar aan de juiste waarde voldoet...

paul,

dobje (0) PRO, 18 jaar geleden

Ja dat tie aan beide kanten moet is duidelijk. Ik zal de weerstanden even meten van de ballasten (hella overigens) en de lampen.

Kan het toevallig iets te maken hebben dat de eerste stroom opname van Xenon lampen (starten van de lampen) deze is namelijk hoger als die van halogeen lamp ?, of zou het puur de weerstand zijn die de auto meet ? Grappig is wel dat alleen de linker steeds uitgaat, en als je de lamp een paar maal aan en uit doet blijft de lamp wel aan.
Bovendien zal de auto met std Xenon geen andere bekabeling hebben, zal er ergens een setting gedaan moeten worden in de boorcomputer ?

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

idd, xenon orgineel af fabriek.. heeft een eigen regelaparaat, ( met diagnose funtie ) met hoogteregeling, met een bassis afstelling...

het is een puur weerstands kwestie! met het hele can-bus systeem
hij krijgt een signaal heen en terug!( een kring weerstand ) wordt deze onderbroken ( bv,lampje stuk ) krijgt de bestuurder daarop een melding!

het rare vind ik, dat één kant wel normaal werkt! je zou deze met een andere travo even kunnen uitwisselen.. om zo twijfels weg te nemen...


paul,

dobje (0) PRO, 18 jaar geleden

Ja dat is het vreemde dat 1 kant wel goed werkt, ik heb al meerdere ballasten en lampen getest ( 3 x 2 in totaal) allemaal exact hetzelfde.
In theorie zou de andere kant dezelfde kuren moeten vertonen dan kan ik het volledig begrijpen, nu echter nog steeds niet ;-)
Als de lamp wel aangaat , na een aantal malen proberen is er ook geen melding op de boordcomputer dat is helemaal vreemd al zeg ik het zelf.
Waarom gaat de linker lamp wel aan naar een aantal maal het licht aan en uit te doen en na 4 sec uit als je het één maal probeerd ? ( dus alleen aanzetten).

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

het probleem zou hem nog in de lichtschakelaar kunnen zitten!

deze zou het opstarten wel eens niet aankunnen...


paul,

eraiser (0), 18 jaar geleden

Klinkt toch meer als een canbus probleem
Om dit op te lossen zijn er speciale modules leverbaar

dobje (0) PRO, 18 jaar geleden

Welke modules zijn dat , en waar te koop ??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.