De audi kwam binnen met een verstopte katalysator, had geen trekkracht,
Nu is de katalysator er tussen weggehaald en trekt nu redelijk.
Hij rookt bij warme motor erg veel grijze rook.
de foutcodes zijn uitgelezen, deze zaten er niet in.
Wie heeft ervaring met deze audi.
Het betreft een v6 tdi.
Mvg Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja hoor hij doet het ... (na 4 pogingen... )
kat verstopt lijkt zelfde oorzaak te hebben als de grijze rook.
koppakking lekt water naar binnen?
weinig vermogen onderin+ zwarte rook , evt slecht starten, is vaak te wijten aan fout begintijdstip van de inspuiting.
dit is te checken via een diagnosestekker en het programma VAG-COM. kun je ook meteen evt. foutcodes mee uitlezen.
waarom raakt de kat verstopt als de koppaking lekt naar binnen?
de kat zat vol met zwarte roet. we hebben de kleppen deksels gedemonteerd en de nokkenassen zijn behoorlijk ingesleten 2 nokkenzijn erg slecht maar ja is dat de oorzaak????? van de grijze rook?
grijze rook kan stoom zijn.
als de kat volzit met roet zou je toch gaan denken dat de verbranding onvolledig is, dus waterlekkage is dan minder voor de hand liggend. de walm ruikt voornamelijk naar diesel, geen andere vage geuren?
die nokkenassen is een bekend probleem. afhankelijk van de kilometerstand valt dat onder garantie, volgens mij zelfs zonder aantoonbaar dealeronderhoud.
19 jaar
Waarschijnlijk is de basis afstelling van de pomp te laat(grijse
rook is onverbrand)wat betreft het"begin inspuitmoment"van
Wouter Nieuwlaat kan ik beamen.
Succes Hub Hannemann
controleer tevens de werking van de EGR-klep!!
waneer deze door smeer/koolvorming open blijft staan onstaat er mede een onjuiste verbranding! ( zwarte rook )
dit zou een verstopte KAT / en minder trekkracht ( door valse lucht ) kunnen verklaren!!
paul,
valse lucht bij een diesel? als de erg-klep blijft hangen geeft hij als storing aan : regelgrens onderschreden en slaat dit op. de nokkenassen vallen volgens mij in de coulance regeling van de dealer. als je gaat rijden wat geeft je luchtmassameter aan voor waarde? er zijn nog diverse dingen waar het aan kan liggen bij zo`n v6 heb er diverse in onderhoud.
vincent
erg roken kan ook veroorzaakt worden door lekkage in het intercoolersysteem/turboslangen(scheur in de slang)
kontroleer de luchtmassameter ,verstelling van de schoepjes in de turbo zit vast?,
succes dirk
19 jaar
dit ontstaat vaak na vernieuwing van de db riem
dit ontstaat vaak na vernieuwing van de db riem
dan heeft het dus te maken met de basisafstelling van de inspuitpomp. (die wordt veranderd door iets andere passing vd nieuwe riem. controle inspuitbegin=standaard onderdeel van de procedure voor riemvervanging)
19 jaar
dat bedoel ik maar voor het meten zorgen dat motor goed op temp is.anders klopt het nog niet
Ik heb zelf ook een v6 diesel die erg rookte, dit was te wijten aan een verstopt carter onluchting filter. Vervangen en rookt niet meer maar trekt wel minder, dit schijnt aan een vervuilde kat te liggen.
19 jaar
dag hans, ik heb ook a6 v6 2500 180pk van 2000 heb juist zelfde probleem, trekt helemaalniet meer in laage loeren,hij rookt wel niet gelijk de uwe, uitgelezen;laage turbodruk, is te weiten aan de verstopte katalizator zeggen ze; maar er zijn er 2,het schijnt dat er die achter de turbo zit defect is , was teweiten aan te veel olie in de motor waardoor de kat. stuk is gegaan , welke heb je er lieg gehaald, mercy jacek
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar