close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 80 1991: andere motor in cabrio van 11/91

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

Weet iemand of ik een A8 4.2 v6/v8 in een cabrio van 11/91 kan hangen..? Past dit of welke aanpassingen moeten er gedaan worden..? Hoor graag..!

Geplaatst door

Jules2501 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

krijg je niet apk waardig..... is geen typegoedkeur voor.

audia4 0
badge

16 jaar

naar RDW gaan en type goed keuren krijg kan aardig in de kosten lopen. reken maar op 1000 euro iniedergeval en als ie naar de testbaan moet kan het in de 10.000 euro's lopen

http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/

aantal cilinders hoef je voor de apk niet te controleren

[quote=john5686]aantal cilinders hoef je voor de apk niet te controleren[/quote]
nee, maar wel of wat voor je neus staat klopt met het afgegeven kenteken.......

audia4 0
badge

16 jaar

je hoeft alleen het merk ,type ,chassisnr en brandstof te controleren voor de apk dus het apk verhaal is in dit geval niet relevant het gaat erom of de motor past en of er evt aanpassingen uitgevoerd moeten worden daar wil een jules een antwoord op.

[quote=john5686]je hoeft alleen het merk ,type ,chassisnr en brandstof te controleren voor de apk dus het apk verhaal is in dit geval niet relevant het gaat erom of de motor past en of er evt aanpassingen uitgevoerd moeten worden daar wil een jules een antwoord op.[/quote]
Klopt helemaal.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

[quote=john5686]je hoeft alleen het merk ,type ,chassisnr en brandstof te controleren voor de apk dus het apk verhaal is in dit geval niet relevant het gaat erom of de motor past en of er evt aanpassingen uitgevoerd moeten worden daar wil een jules een antwoord op.[/quote]
En in het type zit nou net de clou..... audi 80 cabrio 102 kw......
Vooral die kw die bij vw audi altijd in het type vermeld is....

Zit er een V8 in en je krijgt steekproef krijg je gegarandeerd de vraag waar je mee bezig bent.... Je hoeft je namelijk niet af te vragen of het aantal kw's nog klopt.

Nummer 2, je rijd als je het niet op kenteken zet onverzekerd.

audia4 0
badge

16 jaar

je hebt gelijk harry

overigens, het is voor mij niet om te bewijzen dat het niet mag/kan. Meer om de topicstarter voor een hoop teleurstelling te behoeden. Het is zonde als je een v8 blok gaat aanschaffen (die geven ze niet weg) en in gaat bouwen met de nodige aanpassing en heel veel werk.

En dan iets creëert dat uiteindelijk alleen nog op zandvoort of valkenswaard mag rijden.....

audia4 0
badge

16 jaar

V8 blok in zo'n auto hangen is gewoon een overtreding.
De auto voldoet NIET meer aan de type goedkeuring en mag dus NIET meer de weg op.
Dat de apk helaas nog steeds een te vrije interpretatie geeft van o.a. het voertuigreglement is voor de vele sleutelaars vaak thuiskomen van een koude kermis.

Voorbeeldje: sportuitlaten, folie/coating op de ruiten, spoorverbreders danwel velgen met een veel te lage et-waarde dan origineel, etc. Daar zijn er al veel mee op de koffie gekomen.

M.a.w. nog maar eens even duidelijk voor alle niet-weters:

een auto die apk-goedgekeurd is, voldoet daarom nog NIET AUTOMATISCH aan de gestelde wetgeving.

Dus EERST uitgebreid GOOGLE-en en DAN pas zaken kopen en inbouwen..............

Santa 0

16 jaar

[quote=Jules2501]Weet iemand of ik een A8 4.2 v6/v8 in een cabrio van 11/91 kan hangen..? Past dit of welke aanpassingen moeten er gedaan worden..? Hoor graag..![/quote]
DIT IS DE VRAAG VAN DE TS NIET OF HET WEL OF NIET MAG.

PROBLEMCARTEAM

Highway 640
badge

16 jaar

[quote=toezicht][quote=Jules2501]Weet iemand of ik een A8 4.2 v6/v8 in een cabrio van 11/91 kan hangen..? Past dit of welke aanpassingen moeten er gedaan worden..? Hoor graag..![/quote]
DIT IS DE VRAAG VAN DE TS NIET OF HET WEL OF NIET MAG.

PROBLEMCARTEAM[/quote]
Denk niet dat we dit soort vragen met een [b]ja / nee[/b] kunnen beantwoorden. Natuurlijk veel mag, een hoop kan. Mensen naar de evt gevolgen, wetgeving wijzen hoort daar ook bij en dat probeert men in dit topic boven water te krijgen zodat de auteur weet wat hij aan begint en kan verwachten.......... een gezonde discussie dus.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=Jules2501]Weet iemand of ik een A8 4.2 v6/v8 in een cabrio van 11/91 kan hangen..? Past dit of welke aanpassingen moeten er gedaan worden..? Hoor graag..![/quote]
ja het past, al wil je er een amerikaanse v8 in is het nog mogelijk,

audia4 0
badge

16 jaar

kun je dan niet beter zeggen: Het is altijd pas te maken, maar het is zeker geen kwestie van: oude motor eruit; nieuwe motor erin.

Je zult moeten veranderen: motorsteunen; koppeling (ivm gaten en grotere krachten die erop komen), kabelboom, computer (ECU), voorwielophanging.

(De genoemde voorbeelden zijn fictief, want ikzelf zou niet specifiek weten wat precies anders is)

Door het toegenomen motorvermogen kan de auto harder rijden, en zal ook je contstructie verstevigd moeten worden, en zul je bv ook de remmen moeten aanpassen / verbeteren

Dit is dan puur technisch.

Daarna moet de auto opnieuw gekeurd worden, zoals citroenmonteurtje al zegt, en heb je kans dat je alles aan de auto voor niets hebt veranderd, en je er niet mee op de openbare weg mag rijden.

Dus eerst uitzoeken hoe en wat, dan pas bouwen; dat kan veel duidelijk maken.

sjaak10918 0
badge

16 jaar

Kort gezegt.... Jules heeft een verkeerde keuze in auto gemaakt.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

of een goede keus in auto, maar wil er iets mee wat niet / zeer moeilijk gaat. Misschien gewoon het plan aanpassen zodat het wel haalbaar is.

Want waarom wil TS er een andere motor inhangen ?

sjaak10918 0
badge

16 jaar

[quote=sjaak10918]of een goede keus in auto, maar wil er iets mee wat niet / zeer moeilijk gaat. Misschien gewoon het plan aanpassen zodat het wel haalbaar is.

Want waarom wil TS er een andere motor inhangen ?[/quote]
Dat is meestal de zoektocht naar vermogen....

Wat dacht je van deze 5 pitter van een turbo te voorzien??

audia4 0
badge

16 jaar

Ontzettend bedankt voor jullie input allemaal..! Had niet verwacht hiermee zoveel reacties te krijgen.

Ik was puur benieuwd of ik inderdaad meer vermogen kon krijgen en was dat wellicht de betere vraag geweest.

Dus bij deze...

Jules2501 0

16 jaar

andere inlaat, andere uitlaat, andere nokkenas, ander lucht filter (sport), tunen alles flowen, er kan dus zat

[quote=citroënmonteurtje]andere inlaat, andere uitlaat, andere nokkenas, ander lucht filter (sport), tunen alles flowen, er kan dus zat[/quote]
Met dit type kun je zeer weinig (geheel mechanisch) hooguit een andere nokkenas en een aanpassing ECU. Dan nog is het gewonnen vermogen het geld niet waard.............

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

ok das wel minder, bedankt voor de tip

Zo das nog een even een verhitte discussie over een onderwerp.
Je kunt een achtcilinder in de neus van een 80/90 hangen. In Zweden is er iemand die van een 90 quattro een IMSA GTO Replica heeft gemaakt met V8.
Hier de site: http://www.audimotorsport.se/ dan staat er in het linker menu IMSA GTO Replica daar staan allemaal foto's van de auto en hoe de persoon in kwestie het gedaan heeft. Je hebt grote kans dat hij een paar tips kan geven, als je het nog zou willen doen.
En volgens mij de cabriolet is geleverd met een 2.8 V6 motor. Deze heeft een typegoedkeur voor de Nederlandse weg. het zou mij niet verbazen als je daar mee weg komt.
Maar als je iets simpeler wilt dan zou je beter voor een iets potentere 5 cilinder van Audi kunnen gaan. Die zijn er genoeg. van 170 tot 320 originele paardjes.
Wat het ombouwen betreft is het voor iedere andere motor een stevig karwei want je zult in bijna alle gevallen een kabelboom aan moeten passen en daar moet je maar zin in hebben.

Groet Siep

Sieperman 0

16 jaar

[quote=Sieperman]Zo das nog een even een verhitte discussie over een onderwerp.
Je kunt een achtcilinder in de neus van een 80/90 hangen. In Zweden is er iemand die van een 90 quattro een IMSA GTO Replica heeft gemaakt met V8.[/quote]
We praten hier over een audi cabrio.... heel iets anders kwa bouw en ruimte dan een 90 quattro uit dat bouwjaar. Wil je 320 paardjes afremmen dan heb je aan een motor, bak, kabelboom alleen niet genoeg. Het één wil je... het ander moet je.

''ervaring is een optelsom van alle gemaakte fouten uit het verleden''

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Maar is de motorruimte van deze auto's niet vrijwel gelijk? Het lijkt mij stug dat audi onder eenzelfde neus een hele andere motorruimte is gaan ontwerpen. de draagbalken zullen sterker/dikker zijn en je zult misschien minder ruimte hebben, maar als de V6 erin past zul je met wat kunst en vliegwerk ook die V8 ook wel op z`n plaats krijgen. De 5 cilinder is langer dan de V8 en de blokhoek van de V8 en V6 lijkt me gelijk dus met de ruimte zou het moeten passen. Je zult echte problemen tegen gaan komen met de koeling e.d.

Ik heb het idd nog niet over remmen gehad. Daar moet je bij sommige originele motoren al mee aan de slag.
maar dat neemt niet wel het in theorie wel zou moeten passen

Sieperman 0

16 jaar

[quote=Sieperman]Hmm... das een interessant citaat. Maar is de motorruimte van deze auto's niet vrijwel gelijk? Het lijkt mij stug dat audi onder eenzelfde neus een hele andere motorruimte is gaan ontwerpen. de draagbalken zullen sterker/dikker zijn en je zult misschien minder ruimte hebben, maar als de V6 erin past zul je met wat kunst en vliegwerk ook die V8 ook wel op z`n plaats krijgen[/quote]
V6 2.6 / 2.8 past.... een V8 is een geheel ander model motor, dag en nacht verschil..........

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Wil je iets apparts.... koop een A8 4.2 en maak daar een cabrio van.......... ;)

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Je zou bijna gaan skypen, zoveel berichten worden er gepost.
Maar zit er zoveel verschil tussen de V6 en V8?
Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik deze motoren niet zo goed ken, m'n liquide middelen beperken mij tot een 1.8 met 90 minder valide Shetland pony's in het vooronder (en dan nog te lichte remmen hebben).
Wat ombouwen betreft heb ik in mijn omgeving twee dingen gezien die je zo ook niet verwacht, een collega van me knoopte 2.1 12v TD in een Berlingo en een alfa 1.4 injectie en een Diane. Dus roep niet te gauw gaat niet.

"Waar een wil is is een weg, en waar een weg is was een wil."

Sieperman 0

16 jaar

[quote=paulkelder]Wil je iets apparts.... koop een A8 4.2 en maak daar een cabrio van.......... ;)

Gr. paul[/quote]
dat bedoel ik.

"Waar een wil is is een weg, en waar een weg is was een wil."

Sieperman 0

16 jaar

[quote=Sieperman]Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik deze motoren niet zo goed ken, m'n liquide middelen beperken mij tot een 1.8 met 90 minder valide Shetland pony's in het vooronder (en dan nog te lichte remmen hebben).
"[/quote]
Die 90 minder valide shetlanders gaan wel eeuwig door; duurt er lang voordat die bij de hoefsmid belanden.....

remmen?? Helemaal niet verkeerd bij het standaard aangeboden spul uit deze shetlanderstal. Is het systeem wel in goede conditie?

audia4 0
badge

16 jaar

Hij remt prima, 'nog beter sinds ik de remvloeistof heb vervangen'. maar je moet niet te vaak willen remmen. Als je een beetje enthousiast wordt, staan de schijven mooi blauw te wachten op het volgende ritje en laten we het dan nog maar niet hebben over de aroma's hebben die vrijkomen.
Als je die shetlanders de sporen geeft hoef je je nog niet eens te schamen, maar als je in de ankers moet zijn die massieve schijfjes zijn wel erg snel opgewarmd.

Sieperman 0

16 jaar

[quote=toezicht][quote=Jules2501]Weet iemand of ik een A8 4.2 v6/v8 in een cabrio van 11/91 kan hangen..? Past dit of welke aanpassingen moeten er gedaan worden..? Hoor graag..![/quote]
DIT IS DE VRAAG VAN DE TS NIET OF HET WEL OF NIET MAG.

PROBLEMCARTEAM[/quote]
Nou ja............

Soms moet je mensen even wijzen op eventuele consequenties.
Natuurlijk kun je ELKE motor in nagenoeg ELKE auto plakken.
Kwestie van hakken, zagen slijpen, lassen, etc.
Het zal dan allemaal ook nog wel werken, ongetwijfeld.
"Speed is only a matter of money. How much do YOU want to spend...??!!

Maar ja, 't ding mot OOK nog us voor de APK, he...?
En dan heb je nog de verzekering en oom agent.........

'k Heb zelfs wel plaatjes van een Kever met een V8 in het vooronder gezien.
Prachtig, alles "kan".

Vandaar dat ik voorzichtig maar wat aanhaalde. Er zijn er al zoveel die na veel noeste arbeid erachter zijn gekomen dat de RDW zaken toch ANDERS ziet dan de bouwer zelf.....

Ik geloof dat de Toezicht Moderator dit soort info niet zo kan waarderen.
Nou ja, hij kan altijd nog gummen.

En voor hen die het WEL waarderen: doe er je voordeel mee.

"Een goeie kapitein weet van tevoren of hij qua diepgang de haven van zijn keuze kan binnenvaren.
Die vaart er niet roekeloos heen om vervolgens aan de grond te lopen....."

Santa 0

16 jaar

[quote=Jules2501]Weet iemand of ik een A8 4.2 v6/v8 in een cabrio van 11/91 kan hangen..? Past dit of welke aanpassingen moeten er gedaan worden..? Hoor graag..![/quote]
Tja, net hoe je dit interpreteer: Je kunt ook zeggen: ja, hang m maar in de kofferbak of haal de andere motor eruit en takel er een V8 in, echter zonder aan te sluiten.

Maar als je een beetje gezond verstand gebruikt (en dat doen we toch hier allemaal ?? ) dan begrijp je dat TS er lekker mee wil gaan rijden en dat ook op een legale manier. Ook de aanpassingen om legaal te kunnen rijden zijn aanpassingen. En als het niet kan, is het verstandig om TS ook hierop te wijzen, om grote teleurstellingen te voorkomen.

sjaak10918 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.