Mijn audi 100 2.0 benzine uit 1992 (injectie) start slecht. Hij slaat altijd aan, echter pas na flink doorstarten en uiteindelijk moet ik ook gas geven voordat ie aanslaat.
Het merkwaardige is dat wanneer hij 2 dagen heeft stilgestaan hij wel in 1 keer aanslaat. Hij slaat ook direct aan als ik, nadat de motor gelopen heeft, direct weer start. Echter wanneer de auto een paar uur of een nacht heeft stilgestaan slaat doet het fenomeen zich weer voor.
De bougiedoppen en verdeler zijn vervangen.
Ik vermoedt dat het zit in de benzinetoevoer of kan het de temperatuursensor voor de injectie zijn?
Is er iemand die mij op weg kan helpen?
Ik ben ook op zoek naar een eerlijke en betaalbare garage in Eindhoven die mijn Audi kan onderhouden. Tips?
Bedankt alvast voor het meedenken,
Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedoel je met bougiedoppen de bougies zelf? Anders die eens vervangen. Of misschien slechte bougiekabels??
bedankt voor je reactie.
Met de doppen bedoel ik de ijzeren doppen of kappen die je op de bougie steekt, die zijn (samen met de bougies) vervangen in de garage omdat ze doorsloegen. Nu was ik gisteren bij de AD onderdelen met de intentie om ook de kabels te vervangen en daar vertellen ze mij daar dat de kabels niet los te krijgen zijn maar alleen met de kap er aan vast...$$$$ 133 euries voor paar kabels met kappen, dus die heb ik nog ff laten liggen. Die kabels zullen toch ook wel los te koop zijn, of niet?
18 jaar
Ik veronderstel van wel maar ben niet zeker.
Ik zal het eens navragen en laat je dan wel iets weten.
18 jaar
Heb vandaag brandstof + luchtfilter vervangen.....fenomeen bestaat nog steeds...dus we zoeken verder!
18 jaar
kan een lekkende einddemper invloed hebben op het startgedrag?
18 jaar
Nee, de lekkende einddemper is volgens mij niet het probleem.
Hij zal erdoor mischien wat meer geluid gaan maken maar daar blijft het ook bij. Ik denk nog steeds aan Bougies/kabels.
Je kan die kabels ook doormeten,ze moeten allemaal (ongeveer) dezelfde weerstand hebben. Gewoon met de multimeter op OHM en dan kabel per kabel doormeten. als je de eerste kabel hebt doorgemeten monteer deze terug voor je de tweede eraf haalt,zo kan je geen fouten maken en weet je zeker dat je ontstekingsvolgorde juist blijft. Hoelang zitten de bougies erin? Vervang die anders eens duur zijn die dingen niet.
18 jaar
bedankt weer voor je reactie Gilbert, bougies zijn een maand geleden vervangen incl. de stalen doppen aan de kabels.
Ik heb de kabels net even gemeten, waarden voor de kabels van de verdeler naar de bougies is allemaal rond de 6. Het korte kabeltje van de verdeler naar de bobine is 2.
Heb ook nog even de koelwatersensor gemeten. Bij 5C is de waarde 3.400 Ohm, bij 90C 240 Ohm, normale waarden volgens de boeken.
Nu komt het merkwaardige! Ik dacht meet ook ff de koudstartinjector...weerstand 10 Ohm, dus goed, de stuurspanning in de stekker is 11,6V bij motor uit, en bij motor aan 13,1 V. Nu start ik de motor zonder de stekker op de koudstartinjector en wat denk je? Meteen aanslaan!! Dus er zit kennelijk iets niet lekker in de aansturing van de koudstartinjector.
Is het normaal dat er altijd stuurspanning op staat? Je zou verwachten dat ie alleen aangestuurd wordt tijdens starten en onder koude condities. Dus alleen spanning bij starten en geen spanning als de motor eenmaal loopt.
Ook bij warme motor (90C) blijft er een stuurspanning van 13,1V in de stekker. Zijn er nog andere sensoren die de koudstart injector aansturen?
Bedankt weer voor het meedenken.
Dennis
18 jaar
Inderdaad, het probleem ligt blijkbaar aan de koudstartinjector.
Ik heb geen idee of er altijd spanning opstaat,maar ga even langs bij de dealer,die kunnen het je zo zeggen en dan ben je zeker...
18 jaar
en is het nu opgeslost? ik heb hetzelfde probleem
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar