als ik in warme streken met de caravan rijd loopt de temperatuur op zodra de snelheid eruit gaat
ook zonder caravan bij het rijden op een bergpas gaat het mis
het bijschakelen van de interieur verwarming helpt een beetje
waar moet ik het zoeken
bij de laatste distributie riem vervanging is de waterpomp en thermostaat vervangen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien heb je het al gecontroleerd. Maar kan het zijn dat de fan niet aanslaat? Die zou bij zware belasting en weinig rijwind moeten gaan blazen.
Je rijd niet in een te hoge versnelling , hij mag best een beetje toeren maken .
Radiateur uitwendig verstopt , tussen condensor en radiateur.
Condensor uitwendig verstopt .
[quote=mvp]als ik in warme streken met de caravan rijd loopt de temperatuur op zodra de snelheid eruit gaat
ook zonder caravan bij het rijden op een bergpas gaat het mis[/quote]
We zijn hier opzoek naar een zwarte kat in het donker die er niet is.
Wat hier wordt opgemerkt is geheel normaal.
Dat de motor onder zware omstandigheden warmer / heter wordt betekent niet dat er een mankement hoeft te zijn.
Het wordt een ander verhaal indien de temperatuurmeter richting het rooie gaat en de motor aan de kook dreigt te raken.
>[i]warme streken met de caravan op een bergpas[/i]<
Het zijn gewoon de omstandigheden op dat moment.......
Gr. paul
ik moet de verwrming inschakelen om meer te koelen en daarmee de temp uit het rode gebied te houden
doe ik dat niet dan gaat het al snel fout
10 jaar
de fan voor de airco (die rechts voor zit) draait op een matige snelheid dus niet op zeer hoog toerental
de midden fan draait ook maar ook deze draait niet op een hoog toerental
10 jaar
Zou te weinig koeling/circulatie kunnen zijn van de koelvloeistof. Als dat zo is dan kan het aan meerdere dingen liggen zoals een thermostaat die niet volledig open gaat (is nieuw maar kan stuk zijn) of een verstopping ergens (idd de radiateur oid) of toch ook de nieuwe waterpomp stuk (vaker meegemaakt) of als je ook koelvloeistof verliest kan het ook een defecte dop zijn van reservoir of in ergste geval een lekke koppakking.
verlies geen koelvloeistof
en onder normale omstandigheden kan ik gewoon flink door rijden zonder problemen
ook stilstaan in de file is geen probleem temperatuur zakt dan weer naar 90 graden
10 jaar
[quote=mvp]ik moet de verwrming inschakelen om meer te koelen en daarmee de temp uit het rode gebied te houden
doe ik dat niet dan gaat het al snel fout[/quote]
Kookt die dan ook echt over...over veronderstel je dat het gaat gebeuren?
Kijk, dat de temperatuur omhoog gaat is geheel normaal, zeker in bergachtig, warm gebied. Maar dat wil nog niet zeggen dat de motor aan de kook gaat als het wijzertje richting de rood gaat. Als het goed is gaat op een gegeven moment de ventilator aan en houdt de temperatuur op peil zodat de motor niet oververhit raakt.
Je schrijft ook het volgende:
"de fan voor de airco (die rechts voor zit) draait op een matige snelheid dus niet op zeer hoog toerental
de midden fan draait ook maar ook deze draait niet op een hoog toerental"
Hoe weet je of het toerental hoog of matig is? misschien draait het wel op een normale snelheid, alleen vindt jij het visueel gezien misschien niet voldoende.
10 jaar
bij andere auto's hoor de fan duidelijk op een hoog toerental draaien
ik merk daar bij deze audi niks fan
fan is wel te horen maar nogmaals draait zeker niet heel hard
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar