close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 0: Audi A6 Allroad 2.5 TDI 2003 trekt niet

De wagen begint zich vanaf +- 2000 t/m in te houden en komt niet op toeren. De enigste waarde die dan afwijkt is deze van de luchtmassameter. Die komt amper boven de 500 uit terwijl hij dik boven 750 moet zitten. Als hij dan éénmaal 3000 id gepasseerd gaat het iets beter en schommelt de lmm waarde ook mee naar boven... Turbodruk is bijna constant in orde en hij dampt vreselijk veel zwarte rook

Geplaatst door

RomeoVW (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die motoren zijn nogal berucht om hun nokkenasproblemen. Heb je daar al eens naar gekeken?
Zijn er foutcodes opgeslagen?

Hendrik4290 0
badge

14 jaar

In de meetwaardeblok van luchtmassameter kun je ook uitafleiden dat in dit geval je Egr klep blijft openstaan.je kunt zien bij meetwaardenblok de gevraagde en de gegeven luchtmassa. aangezien je maar 500 hebt terwijl hij boven de 750 moet zitten. ga ik ervan uit dat die ergens anders lucht binnenkomt via. denk dat je egr blijft openstaan, of een turbo slang, ... denk dat je het hier in moet zoeken. ook omdat hij vreselijk rookt. ( Zwart )

ERwin_jah 0
badge

14 jaar

Beste,

EGR getest via basisafstelling kanaal 4 : OK
Turboslangen gecontroleerd : OK
Nokkenassen worden morgen gecontroleerd, maar twijfel er sterk aan of dit het probleem gaat zijn...

RomeoVW 0
badge

14 jaar

hoe heb je de egr gecontroleerd? alleen via basisafstelling? of ook echt eraf gehad en gecontroleerd?

ERwin_jah 0
badge

14 jaar

[quote=ERwin_jah]hoe heb je de egr gecontroleerd? alleen via basisafstelling? of ook echt eraf gehad en gecontroleerd?[/quote]
Inderdaad, dit is meestal het probleem, als je nokkenassen versleten zouden zijn dan loopt je motor vreselijk vooral stationair, net een trekker!
De motor zal daar niet merkbaar veel last van hebben bij het accelereren en je kunt hier, totdat er een stoter uitstapt gewoon mee rijden.

Dus meestal het probleem bij niet op toeren willen komen, Lmm of EGR klep die mechanisch open blijft staan, of gescheurde interkoeler slang.

p.k.8330 0
badge

14 jaar

[quote=p.k.8330]De motor zal daar niet merkbaar veel last van hebben bij het accelereren en je kunt hier, totdat er een stoter uitstapt gewoon mee rijden[/quote]
Niet helemaal waar wat hier vertelt wordt.

Nokkenas slijtage is zeker merkbaar, juist vooral tijden het accelereren.
Nokkenas slijtage betekent dat de nok afslijt, de kleppen minder ver opengaan zodoende de motor begint te bokken / inhouden tijdens het accelereren.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Daar heb je gelijk in, maar, dan is de nok al erg versleten en had de klant al eerder aan de bel getrokken.
Ik heb hier een A4 gehad waarvan de nokken erg waren versleten en de enige symptomen waren vooral koud zeer veel motor lawaai en ook vooral koud een dreunend geluid door de auto. Verder was er zeer goed mee te rijden, en er was geen sprake van merkbaar inhouden o.i.d.

Gr. Pieter

p.k.8330 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 0 of stel zelf een nieuwe vraag.