Hallo,
ik ben nieuw hier en heb een vraagje.
ik heb dus een A6 van 2005 (laatste model dus)
ik heb zelf een volledig onderhoud gedaan, maar nu vind ik nergens hoe je de service indicator op het dashborddisplay kan resetten!
ik heb al op de site gezocht, op internet en in de handleidingboekjes, maar nergens vind ik een uitleg hoe dit moet gebeuren.
kan iemand mij dit uitleggen of vertellen (liefst een beetje stap voor stap)
alvast bedankt
slkdriver
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je dan ookm al de manieren geprobeerd zoals bij de VW Passat en de Audi A3 uit b.v. 1999?
en wat zijn deze manieren ?
het is mijn eerste audi en ik heb dus geen idee wat de methodes van VW of Audi zijn.
vandaar mijn vraag om stap per stap uit te leggen.
slkdriver
17 jaar
Heb je de ZOEK functie al eens geprobeerd?
Er zijn meerdere topics over. Dit is er eentje van:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
17 jaar
Klik rechts bovenin op ZOEKEN, toets dan het woord INTERVAL en kies het merk AUDI (of VW) en klik op zoeken.
17 jaar
als ik iets vind heeft m'n het over de drukknop links indrukken den dan contact opzetten, dan de rechtse knop naar buiten draaien.
maar dit gaat over de vorige modellen van de A6.
ik heb het dashbord dat hier te zien is ( http://www.carp.nl/content/images/site-d... )
en daar staan die knopjes niet op.
slkdriver
17 jaar
Hmmmm, dan zal het via een diagnoseapparaat gaan, vermoed ik.
In welke hoek van het land woon je?
17 jaar
[quote=Santa]Hmmmm, dan zal het via een diagnoseapparaat gaan, vermoed ik.
In welke hoek van het land woon je?[/quote]
Oost-vlaanderen , nabij aalst
het zou gewoon ook moeten lukken naar het schijnt
maar de vraag is hoe, wat is de procedure of wat zijn de te volgen stappen ????
slkdriver,
17 jaar
is er dan echt niemand die kan zeggen hoe dit moet, of kan m'n het gewoon niet manueel op het dashbord ???
slkdriver,
17 jaar
de knoppen waarover je het hebt zijn die van de klok en de dagteller. Als je op een andere manier moet instellen dan bij oudere audi's en vw's, zal je waarschijnlijk ook dat systeem moeten gebruiken om de service indicator te resetten. Overigens zit er op oudere A6-en ook verschil tussen een long life en een vaste km reset.
17 jaar
[quote=a3/a6]de knoppen waarover je het hebt zijn die van de klok en de dagteller. Als je op een andere manier moet instellen dan bij oudere audi's en vw's, zal je waarschijnlijk ook dat systeem moeten gebruiken om de service indicator te resetten. Overigens zit er op oudere A6-en ook verschil tussen een long life en een vaste km reset.[/quote]
allereerst bedankt voor de reactie,
maar daar zit hem het probleem !!!
ik heb die knoppen niet, ik heb wel een reset voor de dagteller, maar ik heb geen knoppen voor de klok in te stellen.
in de audi A6 vanaf 2005 (en daarvoor misschien ook al) zit een MMi systeem en de klok wordt via de sateliet (of toch zo iets)geregeld.
ik moet daar niet aankomen, op winter en zomer uur gaat dat allemaal vanzelfs.
dus het moet op een andere manier zijn, maar welke ??
slkdriver,
17 jaar
Met apparatuur dus resetten........
[quote=Santa]Hmmmm, dan zal het via een diagnoseapparaat gaan, vermoed ik.[/quote]
Dat zei ik: Gamma.... uhhhh...dus VAG COM! (of langs de dealer)
17 jaar
oplossing gevonden, het is dus toch mogelijk
zonder toestel !!
17 jaar
[quote=slkdriver]oplossing gevonden, het is dus toch mogelijk
zonder toestel !![/quote]
nu nog wel, europees wordt dit straks aangepakt.
paul,
Misschien handig om de oplossing hier weer te geven?
Wie weet zijn er meerdere personen die er belangstelling voor hebben?
17 jaar
[quote=paulkelder]nu nog wel, europees wordt dit straks aangepakt.
paul,[/quote]
en wat gaat men dan aanpakken ??
ik denk da het op geen enkele manier verboden is zelf je onderhoud te doen van je eigen wagen!
daarbij komt dat diverse merken die een systeem inbouwen dat de klant zelf geen onderhoud/resset meer kan doen, grondig in de fout gaan tegen diverse wetgevingen, want dit is een vorm van koppelverkoop (aankoop van merk/mode X = verplicht de consessiehouder op te zoeken om een onderhoud/resset te laten uitvoeren).
wat de consessiehouder/merk wel kan, is de garantie te niet doen als het onderhoud niet in een erkende garage wordt uitgevoerd.
dat recht heeft hij ( de consessiehouder/merk )
17 jaar
je begrijpt me verkeert denk ik
met europeese aanpakt bedoel ik, minder afhangkelijk maken van bv een dealer.
paul,
[quote=slkdriver]oplossing gevonden, het is dus toch mogelijk
zonder toestel !![/quote]
oplossing werk toch niet, spijtig genoeg
m'n had me verteld (een werkman van een audigarage)
dagteller indrukken en ingedrukt houden
contact opzetten
contact afzetten
contact opzetten
en terug afzetten.
maar dit werkt dus ook niet !!!!
iemand een idee wat zo'n reset toestel kost ????
of heeft er hier al iemand een endere liefst werkende oplossing ??
17 jaar
heb je al eens in je instructieboekje gekeken of daar iets in staat?
17 jaar
[quote=a3/a6]heb je al eens in je instructieboekje gekeken of daar iets in staat?[/quote]
ja, maar daar staat niets in.
17 jaar
resetter vw /uadi ongeveer 80
sorry audi
(toetse bordje weer verkeerd om)
80 euro???? waarvan 75 euro afzetterij-premie....
ik zou zeggen, lees je instructieboekje eens door, staat het daar echt niet in, neem dan eens contact op met de dealer.
er MOET een manier zijn om die indicator te resetten zonder testkast.
17 jaar
Zoals..........???????????????????????
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar